Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YAMK opinnäytetyöstä arvosana 1

Vierailija
07.02.2024 |

Opinnäytetyön kanssa kamppailen ja alan jo luovuttaa ja asennoitua siihen, että ykkösellä mennään läpi :( Harmi, mutta ei tästä mitään tule. Muutenkin YAMK on ollut melkoista opiskelua. Jos olisin tiennyt en olisi sinne hakenut. Opetusta on todella vähän ja ihan itse saa suurimman osan asioista selvitellä ja opiskella itsenäisesti. Tuo oppari vain harmittaa. Kenelläkään muulla kokemusta ykkösen YAMK-opparista?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä vaikka saa 1. Kun on paperit, niin saat työtä. Arvosanalla ei ole itselläni ainakaan koskaan ole ollut merkitystä, Hyvät työpaikat olen saanut, koska osaan työni ja olen luotettava.

Vierailija
62/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakemassa yamk-koulutukseen. Taustalla opistotason koulutus. Opintoja vain 60 opintopistettä, 30 op opinnäytetyötä. 

Saan amk-tutkinnon samalla! Jei! (En jaksaisi mennä amk-koulutukseen enää). 

Minun piti eka päivittää 184 op opistoinssistä AMK:ksi ja sitten vuosi töissä ja YAMK 60 op. Nyt teen DI:tä 120 noppaa. Sinänsä jännä, että 80-luvun teku on näistä se kovin koulu. Siellä puhuttiin asiasta... tämä maisterikoulu on sellaista filosofista diibadaabaa.

Olen hakemassa yamk-koulutukseen, jossa vastimuksena on opistotason koulutus (ja muutoin hankitut tiedot ja taidot). 

Mieleen ei tulisi mennä opiskelemaan yliopistoon vielä maisteriksi tuon päälle. Jos kerran saan tuosta yamk-tutkinnosta suorat valmiudet työelämään, niin mitä maisteriopinnot tarjoavat lisää? 30

Eli onko tuo muuttunut? 10 vuotta sitten ei opistopapereilla päässyt YAMK-kouluun...

Tämä DI on sellainen vanha haave. Nuorena ei ollut mahdollista sitä tehdä vaikka opiskelupaikankin sain. Ehkä tämä opiskelu tukisi myösviimeisiä työvuosia ikärasismia vastaan... legendaarinen juuri valmistunut DI jolla on 35 vuotta työkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi sanotaan lääketieteellisestä valmistuneita joista toinen on suorittanut kurssit rimaa hipoen ja toinen kiitettävin arvosanoin? Lääkäreiksi.

Vierailija
64/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin näyttää muuttuneen. Mutta toisaalta työelämä opettaa paljon. Ja jatkuvastihan työelämässä joutuu opiskemaan. 

Vierailija
65/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v1tty on yamk-tutkinto? 

Jotain parempaa kuin superamis, mutta ei kuitenkaan yliopistotasoinen tutkinto? Eli mikä tuo siis käytännössä on ja mitä sen suorittamisesta hyötyy? Vastaako se tasoltaan moniin tehtävään muodollisesti vaadittavaa ylempää korkeakoulututkintoa, ja jos ei, niin uusin kysymykseni, että mitä sen suorittamisesta hyötyy?

Vierailija
66/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain parempaa kuin superamis, mutta ei kuitenkaan yliopistotasoinen tutkinto? Eli mikä tuo siis käytännössä on ja mitä sen suorittamisesta hyötyy? Vastaako se tasoltaan moniin tehtävään muodollisesti vaadittavaa ylempää korkeakoulututkintoa, ja jos ei, niin uusin kysymykseni, että mitä sen suorittamisesta hyötyy?

Valtion ja kuntien hommissa se rinnastetaan yliopistotutkintoon, molemmat on ylempiä korkeakoulututkintoja. Itse olen jenkkifirmassa töissä ja englanninkielisen YAMK- koulun Master of Engineering on hyödyllinen.

Vierailija
67/93 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meen sellaiseen koulutukseen, jossa tehdään tutkimus tilasta. Haetaan rahoitusta tuolle tutkimukselle. Eli ihan samaa, mitä työelämässä tehdään. Mutta saan paremmat eväät. Miten tehdään uskottavampi rahoitushakemus jne. 

Lisäksi arvostuksen hyppäys: On parempi olla yamk kuin amt. 

Minun kohdallani samaa, mitä muutenkin tekisin, mutta nyt saan yliopiston resursseja suoraan käyttöön. 

Poppari
68/93 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, arvosanan 3 opinnäytetyö AMK:n liiketalouden puolella maksaa 400e 1,5 kk deadlinella. Olen tehnyt kymmeniä vastaavia töitä. Mikäli deadline halutaan alle 1 kk, otan hintaan lisää 200e.

Minulla on käytössä plagioinnin tarkastukseen käytettävät järjestelmät ja AI-tunnistimet. Hävitän kaikki kirjoitukset luovuttamisen jälkeen, niin ettei kopioita jää. En tee custom-virheitä. 

Laita sähköpostia, mikäli haluat tilata työn: poppari254@gmail.com

Olen tehnyt monia kymmeniä opinnäytetöitä eri aloilta, mutta suurimman osan liiketalouden puolelta.

Poppari
69/93 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44731 kirjoitti:

Teen tilauksesta erilaisia kirjoitustöitä, kuten esseitä tai tutkielmia. Voit esimerkiksi tilata täysin valmiin opinnäytetyön tai kandityön suoraan sähköpostiisi. Teen työt aina oppilaitosten mallien mukaisesti. Voit valita arvosanan, deadlinen ja laajuuden. Hinta määräytyy sopimuksen mukaisesti. Kysy lisää tai lähetä sähköpostia osoitteeseen: poppari254@gmail.com 

Kiinnostaisi. Paljonko maksaa 3 -arvosanan työ AMK:n liiketalouden puolelle? Testaatko plagiaattikoneilla ja AI-tunnistimilla? Miten hävität kirjoituksen luovuttamisen jälkeen niin, ettei sulle jää kopioita? Teetkö custom-virheitä, esim. yhdyssanoja sanoista jotka eivät ole?

Moikka, arvosanan 3 opinnäytetyö AMK:n liiketalouden puolella maksaa 400e 1,5 kk deadlinella. Olen tehnyt kymmeniä vastaavia töitä. Mikäli deadline halutaan alle 1 kk, otan hintaan lisää 200e.

Minulla on käytössä plagioinnin tarkastukseen käytettävät järjestelmät ja AI-tunnistimet. Hävitän kaikki kirjoitukset luovuttamisen jälkeen, niin ettei kopioita jää. En tee custom-virheitä. 

Laita sähköpostia, mikäli haluat tilata työn: poppari254@gmail.com

Olen tehnyt monia kymmeniä opinnäytetöitä eri aloilta, mutta suurimman osan liiketalouden puolelta.

Poppari
70/93 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44731 kirjoitti:

Teen tilauksesta erilaisia kirjoitustöitä, kuten esseitä tai tutkielmia. Voit esimerkiksi tilata täysin valmiin opinnäytetyön tai kandityön suoraan sähköpostiisi. Teen työt aina oppilaitosten mallien mukaisesti. Voit valita arvosanan, deadlinen ja laajuuden. Hinta määräytyy sopimuksen mukaisesti. Kysy lisää tai lähetä sähköpostia osoitteeseen: poppari254@gmail.com 

Anteeksi, mutta kaavailemani yamk-koulutuksen päättötyö on tilaan tehtävä tutkimus. Valmista mallia ei löydy. Eli en usko, että voisit auttaa minua. 

Hei, Mikäli omavalintainen aihe on sidottu esim. tiettyyn tilaan tai sen suunnitteluun, (joka vaatii paikanpäällä oloa), voin kirjoittaa työn sinun raporttiesi avulla. Voit toimittaa aiheesta omakirjoitteiset raportit ja kirjoitan työn näiden pohjalta. Olen tehnyt vastaavia niin, että asiakas toimittaa esim. 7 sivun raportin aiheesta, josta ilmenee tärkeimmät seikat ja tämän perusteella kirjoitan 35 sivun opinnäytetyön, johon lisään teoriapohjan, lähteet ja havainnollistavat kuviot.

Juuri valmistin insinöörialan opinnäytetyön vastaavalla tavalla. 

Lähetä sähköpostia:  poppari254@gmail.com

Vierailija
71/93 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44731 kirjoitti:

Toimintasi on epäeettistä. Samoin sen, joka ostaa sinulta valmiin opinnäyte- tai kandityön.

Sinänsä pidin ja pidän epäeettisenä ja rikkoo ainakin itse allekirjoittamiani academic integrity sopimuksia, opiskelen yksityisesti. Poiketen yliopistomaailmasta, n.s. "reaalimaailmassa" kirkasotsaisuus kaataa firman. Täällä firmapuolella kutsumme tätä ostopalvelua konsulttitoiminnaksi. Compliance-porukkaa kuvaa hyvin Big short elovuvan kohtaus, missä esiintyy S&P:n riskianalyytikko (Youtube: The Big Short (2015) - FrontPoint Partners confronts Morgan Stanley Risk Assessors and S&P). Joku konsultti tai alikonsultti tekee paperit meidän logoilla tai me laitamme omat nimiökentät, allekirjoitamme ne (välttämättä ymmärtämättä itse substanssista yhtään mitään) sekä pistetään omina eteenpäin. Joskus myös toisinpäin, en minäkään kysele mihin se raakateksti mittauksineen asiakkaalla menee, kunhan laskunsa maksaa. Sama homma aikanaan koulussa kun jatkuvalla syötöllä tehtiin labroja tahtiin kaksi viikossa. Taottiin öisin 30 sivua + liitteet ryhmätyönä kasaan ja labran oikeellisuuden vakuutti sekä allekirjoitti vuorossa oleva. Todennäköisesti ymmärtämättä ihan kaikkea. "Parhaimmat" sankarit ostivat vanhoja labroja. Näin siis homma rokkasi 80-luvun lopulla. M56

Vierailija
72/93 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion ja kuntien hommissa se rinnastetaan yliopistotutkintoon, molemmat on ylempiä korkeakoulututkintoja. Itse olen jenkkifirmassa töissä ja englanninkielisen YAMK- koulun Master of Engineering on hyödyllinen.

Ei rinnasteta kuin amkilaisten unelmissa. Eihän YAMK:lla pääse edes tekemään väitöskirjaa toisin kuin gradulla, vaan joutuu täydentämään opintojaan ensin.

Vierailija
73/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hakenut yliopistoon? Ei oikein vakuuta nuo yamkit.

No jos on Yamkissa vaikeuksia niin turha tulla yliopistoon

Menkääpä maisterit kokeilemaan YAMK-tutkintoa. Aikaa tehdä se 1,5 vuotta ja tehtävät ovat tosi laajoja. Niitä ei kukaan tee vasemmalla kädellä.  Lopputyön lisäksi työn tilaajalle tehdään lopputuotos, jota gradussa ei tehdä.   

Aivan homeiset käsitykset täällä suurimmalla osalla kommentoijista YAMK- ja maisteritutkinnoista.  Ne ovat erilailla rakennetetut,mutta aivan yhtä lailla ylempiä korkeakoulututkintoja. Yliopistossa on enemmän aikaa ja gradun ohjaus tiivimpää. YAMK-oppariin ei saa läheskään niin paljon ohjausta, mutta arvostelu on erittäin tiukkaa. 

Minulla on sekä kasvatustieteen mausterin että Sosionomi YAMK.  Yamk-oppari oli paljon raskaampi tehdä, koska se on tilaustyö.

Gradua voi tuhertaa itsekseen ja upottaa itsensä kirjoihin,mutta YAMK-OPPARIA tehdessä käyt koko ajan keskusteluja ja neuvotteluja tilaajan kanssa. Eli et tosiaankaan tee sitä vain itsellesi, vaan työelämän taholle. 

Kivastihan se lisää paineita. 

Vierailija
74/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun menen asiakkaana jonnekin missä voi olla YAMK suorittanut niin kysyn minkä arvosanan hän sai ja vaadin nähdä loppunäytetyön ym.

Vierailija
75/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kertoa totuus, mutta todellisuudessa kukaan työnantaja ei ole kiinnostunut opinnäytetyöarvosanoista (ei maisteriopintojen eikä YAMK-opintojen) - ellet sitten tavoittele tohtoriopintoja ja/tai tutkijauraa. Eniten työnhaussa painaa se, että olet valmistunut. (Omalla alallani ne, ketkä saivat aikoinaan gradusta ykkösen, ovat luoneet muita komeamman uran.)

Ei kukaan ei pidä paikkansa.

Konsulttitoimistot, investointipankit, asianajotoimistot kyllä vaativat huippuarvosanoja. YAMK ei kelpaa, gradu pitää olla.

Ammattikoulumaisterit eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
76/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei rinnasteta kuin amkilaisten unelmissa. Eihän YAMK:lla pääse edes tekemään väitöskirjaa toisin kuin gradulla, vaan joutuu täydentämään opintojaan ensin."

Täydentävät opinnot YAMK --> Väikkäriin ovat vain 30 op. 

Ei ole mikään iso juttu. 

Luulen että YAMK-arvostelijat eivät ole itse käyneet kunnolla edes sitä oma yliopistoaan. 

Tää on vähän sama kuin se, miten tiettyjä automerkkejä arvostellaan. Kerran huono auto, aina huono auto. Vaikka tehdas olisi vaihtunut ja auto olisi nykyään kuinka hyvä ja kestävä. Asenteet ovat tiukassa. 

Vierailija
77/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kertoa totuus, mutta todellisuudessa kukaan työnantaja ei ole kiinnostunut opinnäytetyöarvosanoista (ei maisteriopintojen eikä YAMK-opintojen) - ellet sitten tavoittele tohtoriopintoja ja/tai tutkijauraa. Eniten työnhaussa painaa se, että olet valmistunut. (Omalla alallani ne, ketkä saivat aikoinaan gradusta ykkösen, ovat luoneet muita komeamman uran.)

Ei kukaan ei pidä paikkansa.

Konsulttitoimistot, investointipankit, asianajotoimistot kyllä vaativat huippuarvosanoja. YAMK ei kelpaa, gradu pitää olla.

Ammattikoulumaisterit eivät tätä ymmärrä.

Esim. useat jenkki-yliopistot ja colleget ovat jopa lepsumpia kuin yksikään suomalainen ammattiopisto.

Rahalla saa arvosanoja. Sit sieltä tullaan tänne Nokian johtoon suitsutusten saattelemana.

Vierailija
78/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä julkiselta sektorilta. Me emme ota enää Yamk tutkinnolla olevia johtoon tai vaativiin asiantuntijatehtäviin. Ihan vain siksi, koska todellakin sen huomaa työtaidoista kuka on maisteri ja kuka ei. 

Vierailija
79/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maisterin tutkinto yliopistosta ja lisäksi YAMK + AMK-tutkinto. Eli opiskelin ensin AMK-tutkinnon ja sitten maisterin tutkinnon ja vielä YAMK-tutkinnon, jotta saisin vielä spesifimmin suunnaattua uraani tiettyyn suuntaan. Voin heittämällä sanoa, että yliopistossa opiskelu oli niin paljon helpompaa kuin YAMK:ssa. Opetus ja tehtävät olivat loogisia, toisiaan seuraavia asioita. YAMK:ssa oli oletus, että sinne päässyt opiskelija tietää jo kaikesta kaiken. Tehtävät saattoivat olla niin vaikeita, että ihmettelen miten AMK pohjalta ponnistavat kykenivät niitä edes tekemään, kun tehtäviä oli saatava valmiiksi jo ennen kuin kyseistä kurssia oli opiskeltu päivääkään. Kolmen lähiopetus päivän aikana raapaistiin vähän sieltä ja täältä ja loput opiskelit itse ja teit laajat tehtävät päälle. Yliopistossa opetusta ol ensinnäkin huomattavasti enemmän ja ei ollut sellainen hätä ja hoppu tunnelma niin kuin YAMK:ssa.

Sama tilanne, sama kokemus. Yamkiin vaaditaan riittävä vuosien työkokemus juuri siltä alalta, joka pitää olla hankittuna valmistumisen jälkeen. Ja se mitataan tarvittaessa tunneissa, että se työkokemus todellakin on vaaditun minimin ylittävä.

Alasta riippuen yo gradun voi raapia kasaan 30 sivua puuta heinää, yamk vaati taas 100 sivua tiukkaa asiaa. Siellä on aiemmin päässyt ilmeisesti läpi kaikenlaisilla räpellyksillä, joten ainakin nykyään seula on todella tiukka ja tarkka.

Yo:sta voi todella hankkia ne alan maisterin paperit tekemättä päivääkään alan töitä, voi vaan miettiä mikä se osaamisen taso on sitten suoraan töihin siirryttäessä. Tämähän myös tekee sen, että YAMK tutkinnon suorittaneet ovat väistämättä yleensä vanhempia kuin pelkän yo tutkinnon suorittaneet.

Vierailija
80/93 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun menen asiakkaana jonnekin missä voi olla YAMK suorittanut niin kysyn minkä arvosanan hän sai ja vaadin nähdä loppunäytetyön ym.

Mulla on taas tapana tentata lääkäriltä ensimmäisen vuoden opintojen tentti kysymyksiä. Näyttää aina ovea.

Saa nähä ymmärtääkö kukaan viestini ja vastaamani viestin sisäistä viisautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän