Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YAMK opinnäytetyöstä arvosana 1

Vierailija
07.02.2024 |

Opinnäytetyön kanssa kamppailen ja alan jo luovuttaa ja asennoitua siihen, että ykkösellä mennään läpi :( Harmi, mutta ei tästä mitään tule. Muutenkin YAMK on ollut melkoista opiskelua. Jos olisin tiennyt en olisi sinne hakenut. Opetusta on todella vähän ja ihan itse saa suurimman osan asioista selvitellä ja opiskella itsenäisesti. Tuo oppari vain harmittaa. Kenelläkään muulla kokemusta ykkösen YAMK-opparista?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hakenut yliopistoon? Ei oikein vakuuta nuo yamkit.

No jos on Yamkissa vaikeuksia niin turha tulla yliopistoon

Höpöhöpö, itse molemmissa opiskelleena voin vakuuttaa, että asia ei ole noin.

Vierailija
22/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kakkosen. Olin pettynyt ja hävetti. Oikeastaan hävettää vieläkin. Työ oli ihan perus ok. Hastateltavia tarpeeksi ja tuloksiakin. Kolmonen olisi ollut asiallinen ja sen kanssa ois voinut elää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa kovasti vaivaa nähdä jos haluaa ykkösen arvosanaksi, siinä on monta arvosteltavaa osiota jotka jokainen pitää olla hyväksyttyjä, eli vähintään se ykkönen. Moni hyvä ykkönen on lipsahtanut kakkoseksi.

Vierailija
24/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa ei näköjään tarvitse osata edes lukea lyhyitä tekstipätkiä... Vai miten ajattelit kommenttisi vastaavaan ap:n kysymykseen?

Vierailija
25/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hoitoalalla arvostetaan YAMK-tutkintoja.

Vierailija
26/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan palkassa näy vaan eipä näy myöskään terveystieteiden maisterin tutkinto.

Vierailija
27/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on maisterin tutkinto yliopistosta ja lisäksi YAMK + AMK-tutkinto. Eli opiskelin ensin AMK-tutkinnon ja sitten maisterin tutkinnon ja vielä YAMK-tutkinnon, jotta saisin vielä spesifimmin suunnaattua uraani tiettyyn suuntaan. Voin heittämällä sanoa, että yliopistossa opiskelu oli niin paljon helpompaa kuin YAMK:ssa. Opetus ja tehtävät olivat loogisia, toisiaan seuraavia asioita. YAMK:ssa oli oletus, että sinne päässyt opiskelija tietää jo kaikesta kaiken. Tehtävät saattoivat olla niin vaikeita, että ihmettelen miten AMK pohjalta ponnistavat kykenivät niitä edes tekemään, kun tehtäviä oli saatava valmiiksi jo ennen kuin kyseistä kurssia oli opiskeltu päivääkään. Kolmen lähiopetus päivän aikana raapaistiin vähän sieltä ja täältä ja loput opiskelit itse ja teit laajat tehtävät päälle. Yliopistossa opetusta ol ensinnäkin huomattavasti enemmän ja ei ollut sellainen hätä ja hoppu tunnelma niin kuin YAMK:ssa.

Yliopistossahan ne kuuluisat ikuisuusopiskelijatkin on 😄. Eihän siellä ole tarvinnut saadakaan juuri mitään aikaiseksi. 

Vierailija
28/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli hakea myös mut ahdistaa työkavereille valmiin työn esittäminen :(

Vierailija
29/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, ykkönen on kuitenkin läpi mennyt. Hyväksytty.

Et sinä sillä opinnäyte työlläsi duunia hae. Etkä saa.

Tarvitset oman alasi tutkintotodistuksen, sillä niitä töitä haetaan.

Vierailija
30/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli hakea myös mut ahdistaa työkavereille valmiin työn esittäminen :(

Eihän sitä opparia ole pakko omalle työpaikalle tehdä.

Vierailija
31/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotain höpönlöpöä olet sitten opiskellutkin. Yamkin taso nyt on aivan naurettavan matala, ei voi verrata saman päivän aikana yliopistoon. 

Vierailija
32/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan palkassa näy vaan eipä näy myöskään terveystieteiden maisterin tutkinto.

No molemmat ovat täysin turhia tutkintoja. Hyvä osoitus miksi aikuiskoulutustuki joutaakin lopettaa, sillä noita nimittäin on yleensä opiskeltu. Opintosisällöt aivan naurettavaa huuhaata. 

Vierailija
33/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomiota oikeakielisyyteen, siihen että viittaukset on tehty oikein ja lähdeluettelo on kunnossa, niillä pääset jo pitkälle. Yritä käyttää mahdollisimman paljon lähteitä, käytä suomenkielisten lisäksi englanninkielisiä (en tiedä mikä teillä on suositus). Noudata niitä opintonäytteen (muoto)ohjeita, mitä teille on annettu.

Yritä kirjoittaa aiheesta joka kiinnostaa sinua. Älä yritä tehdä maailmaa syleilevää tutkielmaa vaan rajaa aihetta. Kerro miksi aihetta on tärkeää tutkia, minkä takia rajasit jotain ulkopuolelle. Kerro teoriaa teoriataustaa aiheesta, määrittele termejä, tutkimusmenetelmä(t), tutkimuskysymykset, tutkimus ja tulokset, johtopäätökset, miten tutkimusta voisi jatkaa jne.

Ainakin tieteellisen kirjoittamiseen ja gradun tekemiseen löytyy kirjoja, ehkä niitä voisi hyödyntää?

Ennen kaikkea Tsemppiä työhön, tärkeintä on että saat työn valmiiksi. Valmis työ on parempi kuin kesken jäänyt työ. Epätoivo on vahvasti läsnä, mutta kunhan ei anna periksi, niin lopulta olet tyytyväinen.

Vierailija
34/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole kokenut opiskelun imua? Missä tilanteessa olet kokenut opiskelun imua? Kerrotko omin sanoin milloin opiskelun imusta? BUAHHAHHAAAA....

Vierailija
35/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotain höpönlöpöä olet sitten opiskellutkin. Yamkin taso nyt on aivan naurettavan matala, ei voi verrata saman päivän aikana yliopistoon. 

Siksihän sinne yliopistoon kannattaakin mennä, jotta saa kunnollista opetusta jne :D Että siinä mielessä olet aivan oikeassa yamk:n matalasta tasosta. Opiskelijalta vaaditaan yamk:ssa huomattavasti enemmän kuin yliopistossa. Luonnontieteitä opiskelin, varsinaista höpöhöpöä siis.

Vierailija
36/93 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eri koulua mutta mulle tuli vitonen 😊 Jaksoin nähdä vaivaa sen eteen, samalla kävin raksatöissä 💪 Juoksua harrastaen. Hampaat irvessä menin eteenpäin enkä jäänyt tuleen tumput suorina.

Ja tämä in english kansainvälisellä alalla 😘Jossa verkostoiduin ahkerasti, leivoin pikkujouluihin yms. Monimuotokoulutus. Nyt tuttavan yrityksessä töissä 👍

😅😅 

Oliko tämä sarkasmia?

Vierailija
37/93 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut gradun ja olen kirjoittanut YAMK-opparin. Molemmat vaativat kyllä paljon töitä, jos haluaa paremman arvosanan saada. Ammattikorkeakoulujen välillä on kuitenkin eroja. Sain YAMK-opparista nelosen, mutta epäilen että jossain "huonommassa" ammattikorkeakoulussa siitä olisi voitu antaa vitonen.

Nähdäkseni ykkönen on kyllä helppo saada (sen verran AMK:eillakin on kova tarve saada opiskelijoita valmistumaan mm. rahoituksen vuoksi), mutta opinnäytetyöthän ovat julkisia. Itse en haluaisi, että ihan mikä tahansa sontaläjä löytyisi Theseuksesta minun nimelläni.

Vierailija
38/93 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule kyselemään jälkikäteen, että minkä arvosanan sait. Niitä kiinnostaa vain että on tutkinto. Minulta ei ole koskaan edes kysytty mitä tutkin.

Vierailija
39/93 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin siksi, että akateemisia työttömiä on tämä maa pullollaan. Yliopistoissa on muutama linja, joita arvostetaan työmarkkinoilla ja lopuista valmistuu monia kortistoon

Vierailija
40/93 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule kysymään arvosanoja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi