YAMK opinnäytetyöstä arvosana 1
Opinnäytetyön kanssa kamppailen ja alan jo luovuttaa ja asennoitua siihen, että ykkösellä mennään läpi :( Harmi, mutta ei tästä mitään tule. Muutenkin YAMK on ollut melkoista opiskelua. Jos olisin tiennyt en olisi sinne hakenut. Opetusta on todella vähän ja ihan itse saa suurimman osan asioista selvitellä ja opiskella itsenäisesti. Tuo oppari vain harmittaa. Kenelläkään muulla kokemusta ykkösen YAMK-opparista?
Kommentit (93)
Yamk-tutkinnossa on vaatimuksena 2 vuotta työelämää. Se on hyvä ja osoittaa kiinnostuneisuuden alaan.
Meillä lukihäiriöisilläkin on mahdollisuus korkeakoulututkintoon. Vaikka olisi kuinka lahjakas, motivoitunut ja sinnikäs, ei välttämättä ole päässyt korkeakouluun. Ajatukseni ovat siitä syystä omiani, ei minkään miljoonakoulun ryhmädynamiikan tuotoksia.
Ostan kirjoituspalvelun päättötyöhöni. Se on pieni summa ylemmästä korkeakoulututkinnosta.
YAMK-oppari on työnantajaorganisaation yhteistyössä tehtävä kehittämistyö. Siksi on kyllä vaikeaa ymmärtää, että joku saisi 1:sen työstä. Jokaisessa organisaatiossa on jotain kehitettävää.
Vierailija kirjoitti:
Yamk-tutkinnossa on vaatimuksena 2 vuotta työelämää. Se on hyvä ja osoittaa kiinnostuneisuuden alaan.
Meillä lukihäiriöisilläkin on mahdollisuus korkeakoulututkintoon. Vaikka olisi kuinka lahjakas, motivoitunut ja sinnikäs, ei välttämättä ole päässyt korkeakouluun. Ajatukseni ovat siitä syystä omiani, ei minkään miljoonakoulun ryhmädynamiikan tuotoksia.
Ostan kirjoituspalvelun päättötyöhöni. Se on pieni summa ylemmästä korkeakoulututkinnosta.
Tuo 2 vuotta työelämää niin käykö siihen oma yritys toiminnan harjoittaminen?
Käyttäjä44731 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä44731 kirjoitti:
Teen tilauksesta erilaisia kirjoitustöitä, kuten esseitä tai tutkielmia. Voit esimerkiksi tilata täysin valmiin opinnäytetyön tai kandityön suoraan sähköpostiisi. Teen työt aina oppilaitosten mallien mukaisesti. Voit valita arvosanan, deadlinen ja laajuuden. Hinta määräytyy sopimuksen mukaisesti. Kysy lisää tai lähetä sähköpostia osoitteeseen: poppari254@gmail.com
Anteeksi, mutta kaavailemani yamk-koulutuksen päättötyö on tilaan tehtävä tutkimus. Valmista mallia ei löydy. Eli en usko, että voisit auttaa minua.
Hei, Mikäli omavalintainen aihe on sidottu esim. tiettyyn tilaan tai sen suunnitteluun, (joka vaatii paikanpäällä oloa), voin kirjoittaa työn sinun raporttiesi avulla. Voit toimittaa aiheesta omakirjoitteiset raportit ja kirjoitan työn näiden pohjalta. Olen tehny
Palaan asiaan vuoden päästä. Minulla on omakohtainen ajattelu kunnossa. Keksin omaperäisiä ideoita. Tietty jäsentyneisyys puuttuu. Mutta tämä on kai yleistä tietyntyyppisillä ihmisillä. Pystyn hetkellisesti ponnistelemaan oikeinkirjoituksen kanssa. (Niinkuin ylppärissä, joissa sain äikästä E:n. ) Mutta huomaan (huomaatko?), - minulla loppuu sanat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kirjoituspalvelun päättötyöhöni. Se on pieni summa ylemmästä korkeakoulututkinnosta.Tuo 2 vuotta työelämää niin käykö siihen oma yritys toiminnan harjoittaminen?
Miksei kävisi? Siinähän sitä on sarkaa, kun yrittää työllistää itsensä.
Tekniikan alalla ainakin ero seuraavanlainen:
DI-vaihe sähkötekniikassa = teoreettisia opintoja, laskutehtäviä yms. Syvennytään laskentaan ja mallinnuksiin. Vaati paljon vaivaa päästä läpi kursseista.
YAMK tekniikassa = yleistä johtamista yms. hyvin erilaisia opintoja (ennemmin tuotantotaloutta vastaa). Suht helppoa työn ohessa suoritettavaa, aika pitkälti tutan perusopintoja.
Molemmat olen suorittanut ja ei niitä kyllä voi verrata. Toinen on syventävää teoriaa ja toinen on enemmän tuotantotalouden perusteita. YAMK on hyödyllisempi siinä vaiheessa kun uraa on jo takana ja teet johtamistehtäviä, mutta vaativuus nyt on aivan eri luokkaa.
Toisella alalla toki voi olla eri tavalla missä matematiikka ei ole läsnä, mutta tämä onkin tekniikan puolen kokemus
Lukio + amk + DI + YAMK
En itse ottaisi stressiä siitä mikä se arvosana tulee olemaan, jos sulla suunnitelmana vaan muuten saada paperit ulos. Toistaiseksi ei ole yhdessäkään työhaastattelussa kyselty tutkintopapereiden perään eikä oppareista. Työkokemus ja persoona on se joka työnantajia kiinnostaa.
Sote-alalta vaadittu työkokemus on viisi vuotta.
Mikä on työelämän kompetenssi terveystieteiden maisterilla, joka ei ole edes sairaanhoitaja eikä siten työskennellyt alalla?
Vierailija kirjoitti:
Tekniikan alalla ainakin ero seuraavanlainen:
DI-vaihe sähkötekniikassa = teoreettisia opintoja, laskutehtäviä yms. Syvennytään laskentaan ja mallinnuksiin. Vaati paljon vaivaa päästä läpi kursseista.
YAMK tekniikassa = yleistä johtamista yms. hyvin erilaisia opintoja (ennemmin tuotantotaloutta vastaa). Suht helppoa työn ohessa suoritettavaa, aika pitkälti tutan perusopintoja.
Molemmat olen suorittanut ja ei niitä kyllä voi verrata. Toinen on syventävää teoriaa ja toinen on enemmän tuotantotalouden perusteita. YAMK on hyödyllisempi siinä vaiheessa kun uraa on jo takana ja teet johtamistehtäviä, mutta vaativuus nyt on aivan eri luokkaa.
Toisella alalla toki voi olla eri tavalla missä matematiikka ei ole läsnä, mutta tämä onkin tekniikan puolen kokemus
Lukio + amk + DI + YAMK
Onko kukaan väittänyt, että vaativuus olisi samaa luokkaa yliopistossa / korkeakoulussa kuin yamk? Se on lähinnä vitsi.
Mutta ylipäänsä, kuinka paljon yliopisto-opinnot hyödyttävät työelämässä? Sen, että saat sen työpaikan papereilla.
Kuinka moni DI laskee vaikeita ja monimutkaisia laskuja työelämässä? Kuinka moni psykologi tarvitsee tilastotiedettä työssään?
Olen käynyt yhden avoimen yliopiston 10 op kurssin ja hyödynnän oppimaani joka päivä työssä omassa yrityksessäni.
Kiinnostuin tuosta yamk-tutkinnosta, koska aihe kiinnostaa. Olen varma, että pystyn hyödyntämään kaikkea oppimaani tehokkaasti. Tietysti yamk-tutkinto näyttää hyvältä cv:ssäkin.
Vierailija kirjoitti:
YAMK-oppari on työnantajaorganisaation yhteistyössä tehtävä kehittämistyö. Siksi on kyllä vaikeaa ymmärtää, että joku saisi 1:sen työstä. Jokaisessa organisaatiossa on jotain kehitettävää.
Arvosana 1 kuulostaa kyllä rumalta. Aion tehdä opinnäytetyöni omaan yritykseeni. Mitä järkeä siinä olisi, jos ei ole sata lasissa? Opiskelen sen takia, että teen sitten aina sitä samaa tulevaisuudessa. Olen varmaan laiska, kun turhan / ylimääräisen työn tekeminen ei houkuta. Lisäksi resurssit ovat vähäiset, joten haluan hyödyntää oppimaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kertoa totuus, mutta todellisuudessa kukaan työnantaja ei ole kiinnostunut opinnäytetyöarvosanoista (ei maisteriopintojen eikä YAMK-opintojen) - ellet sitten tavoittele tohtoriopintoja ja/tai tutkijauraa. Eniten työnhaussa painaa se, että olet valmistunut. (Omalla alallani ne, ketkä saivat aikoinaan gradusta ykkösen, ovat luoneet muita komeamman uran.)
Ei kukaan ei pidä paikkansa.
Konsulttitoimistot, investointipankit, asianajotoimistot kyllä vaativat huippuarvosanoja. YAMK ei kelpaa, gradu pitää olla.
Ehkä ajattelet nyt sellaisia aloja, joilla monet valmistuneista ovat osaamiseltaan vähemmän eriytyneitä? Monilla aloilla enemmän painaa se, mitä *tarkalleen* olet opiskellut ja mistä sinulla on kokemusta, koska työntekijää haetaan aika tarkkarajaiseen rooliin. Ei siis ole ihan sama, mistä aiheesta se oppari, gradu, DI-työ tai väikkäri on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kirjoituspalvelun päättötyöhöni. Se on pieni summa ylemmästä korkeakoulututkinnosta.Tuo 2 vuotta työelämää niin käykö siihen oma yritys toiminnan harjoittaminen?
Miksei kävisi? Siinähän sitä on sarkaa, kun yrittää työllistää itsensä.
Eli jos perustaa toiminimen esim. konsultointia ja tän ajan opiskelee vaikka yliopistossa ja liikevaihto firmalla +-=0
Jotkut trollit on kyl viihdyttäviä 😂😂😂