Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on tärkeämpää kun kouluttautuu, ala joka kiinnostaa, vai ala joka työllistää?

Vierailija
07.02.2024 |

Ainahan nämä eivät kulje käsikädessä.

Kommentit (236)

Vierailija
1/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistejä on ihan tarpeeksi jo. Tietenkin työllistävä

Vierailija
2/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olisit mieluummin: työtön humanisti vaiko työssäkäyvä lähihoitaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala joka kiinnostaa. Jos ei työllisty, niin yhteiskunta elättää :)

Vierailija
4/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ala, josta on kiinnostunutjohtaa pidempään työuraan ja parempaan työhyvinvointiin, kuin ala, joka ei kiinnosta. Raha itsessään ei ole pidemmän päälle motivaattorina, jos työ ja ilmapiiri eivät motivoi tai tunnu merkityksellisiltä.

Vierailija
5/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat. Ensimmäinen koulutus työllistää ja toinen kiinnosti, muttei työllistänyt. Siitä jäi iso tukku lainaa, jota maksan sillä ensimmäisellä hommalla, kuten maksoin asuntolainankin. Sen jälkeen vähensin työntekoa, niin se ei edes ota päähän.

Vierailija
6/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kustakin naisikäluokasta noin joka kolmas kouluttautuu lähihoitajaksi, joten selvästikin monet pitävät työllistymistä tärkeimpänä.

Vierailija
7/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee kiinnostuksesta. Sitten niistä kiinnostavista tulee valita se, jolla työllistyy ja myös tienaa.

Vierailija
8/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kouluttauduin ensin alalle, joka kiinnosti. Parin vuoden jälkeen totesin, etten kuitenkaan halua olla pienipalkkainen pätkätyöläinen, joten kouluttauduin uudelle alalle. Nyt on vakityö ympäri vuoden ja palkka kohdillaan, eikä se aiempikaan koulutus mennyt ihan hukkaan, vaan tiettyjä asioita pystyy hyödyntämään uudessa työssä.

Tietysti parempi, jos molemmat pystyy yhdistämään. Jos se ei onnistu, niin sitten pitää miettiä millaisen elintason haluaa. Ja onneksi aina voi opiskella uutta, jos mieli sattuukin muuttumaan myöhemmin. 

Vierailija
9/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä löytää jotain siitä välimaastosta, jos unelma-alasi ei ole työllistävä. 

Vierailija
10/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suorastaan idioottimaista kouluttautua alalle mikä ei kiinnosta. Se, jos mikä, aiheuttaa vain ärtymystä sekä stressiä ja sitä kautta erittäin todennäköisesti poissaoloja. Tunnolliset työntekijät ovat aina sellaisessa työssä josta he pitävät. Ei niin tunnolliset taas sellaisessa josta he eivät pidä.

Vierailija
11/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lähtee kiinnostuksesta. Sitten niistä kiinnostavista tulee valita se, jolla työllistyy ja myös tienaa.

Entä jos ei kiinnosta mikään? Onneksi on töitä jota voi tehdä ilman koulutusta mutta kohta ei niitäkään...Hampaat irvessä täytyisi jokin koulu käydä jos on onnettomasti vain peruskoulun käynyt 

Vierailija
12/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja tienaan tunnin "työstä" noin 200 euroa nettona. Hommia on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Saa ihan itse valita, että painaako kovasti duunia, vai pitääkö välillä vaikka viikon vapaata 😊

Vierailija
13/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin, mutta noiden yhdistelmä on paras

Vierailija
14/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei kiinnosta mikään? Onneksi on töitä jota voi tehdä ilman koulutusta mutta kohta ei niitäkään...Hampaat irvessä täytyisi jokin koulu käydä jos on onnettomasti vain peruskoulun käynyt 

Sitten mietit mille alalle sinulla olisi lahjoja. Onko mitään erityistaitoja, osaamista, harrastuneisuutta? 

Vierailija
15/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala, joka kiinnostaa sinua ehdottomasti. Jos olet erittäin intohimoinen alallasi, motivaatiosi antaa sinulle kilpailuetua muihin alalla oleviin nähden, koska olet innostunut koko ajan kehittämään osaamistasi ja alan huippuosaaja löytää kyllä keinon työllistyä, vaikka sitten yksityisyrittäjänä.

Vierailija
16/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja tienaan tunnin "työstä" noin 200 euroa nettona. Hommia on niin paljon kuin jaksaa tehdä. Saa ihan itse valita, että painaako kovasti duunia, vai pitääkö välillä vaikka viikon vapaata 😊

Huåraatko?

Vierailija
17/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tällaisesta kokemusta. Onneksi nykyisin on pakollinen toinen aste. Muutakin kuin elämän koulu.

Vierailija
18/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön humanisti.

Vierailija
19/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olinki noheva ja opiskelin alalle joka ei kiinnosta ja joka ei työllistänyt. Ja vielä muka-korkeakoulututkinnon eli amk.

V#ttu.

Vierailija
20/236 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humanistejä on ihan tarpeeksi jo. Tietenkin työllistävä

Humanistisia aineita pitäisi opettaa laajemmin muiden tutkintojen yhteydessä, ettei sivistys häviä ihan kokonaan. Eikä moni työllistävä ala ole oikeasti juuri sen kummempi. Minulla on tutkinnot humanistiselta ja kaupalliselta alalta, ja ihan samanlaista mutuilua kauppatieteet ovat luonnontieteisiin verrattuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan