Onko mielestäsi outoa jos joku käyttää joka kk 300 e alkoholiin?
Kommentit (65)
Jos on varaa ja terveys kestää eli ostaa sen verran laadukkaita juomia ettei määrä ole liian suuri, niin mikä ettei.
No onhan tuo iso summa alkoholiin käytettynä kuukausittain.
Johnny Depp käytti 30 000 $ / kk viineihin.
On minustakin tosi paljon. Vaikka ostaisi kalliita juomia, niin silti.
Saahan sillä yhden hyvän viinipullon, tai pari.
Jotain kympin viiniä tuo tarkoittaisi pulloa päivässä.
Nythän ei kyse tainnut olla tuon summan juomisesta, vaan tuolla summalla hankitusta alkoholista.
Laitetaanpas useampi maistelemaan ja järjestetään päivälliskutsut tai ehkä pikkupippalot, niin määrä ei ehkä olekaan kummoinen per nenä.
Vaikka tyyppi kävisi vain baareissa juomassa ja ostaisi pelkkiä 12 euron viinilasillisia, niin tuolla saisi siltikin 25 lasillista. Paljon on.
Jos juo baareissa muutakin kuin kaljaa niin ei tuo 300 ole paljon kuukaudessa.
Riippuu miten se käytetään. Jos puhutaan kotiin ostetuista juomista, jotka itse juo, on paljon, jos ei sitten osteta vain champanjaa tai muuta kallista. Jos taas tapana käydä usein baarissa, niin ei vielä kovin iso summa ainakaan Helsingin hinnoilla. Itse en juurikaan enää käy, mutta kyllä saa jo maksaa helposti kympin per juoma.
No onhan tuo outoa. Joko määrällisesti aivan liikaa tai sitten liikaa rahaa jos noin paljon saa tuhlattua muutanaan pulloon juotavaan.
Toisaalta itse ostin juuri moneksi vuodeksi luonnoskirjoja samalla rahalla, mikä voi jollekin ammattijuopolle olla outoa.
On tuo paljon ja vielä paheksuttuun asiaan, josta liikakäytössä terveyshaittoja. Vaikka ei olisi hömppää, niin harva laittaa omaan hömppään tai omiin juttuihin tuon verran kuussa.
Tuolla rahalla saa uuden auton käyttöönsä. On paljon ja vaarallista. Outoa ei, koska Suomessa on tuollaisia pöljiä paljon.
Jos on varaa mikäs siinä. Jos ostaa laadukasta viiniä tai käy hieman kalliimmassa cocktailbaarissa niin ei tuolla summalla kovin paljoa edes juo.
Vierailija kirjoitti:
On minustakin tosi paljon. Vaikka ostaisi kalliita juomia, niin silti.
Halpoihin juomiin laitettuna tuo onkin paljon, kalliisiin juomiin laitettuna tuo on vähän.
Eihän tuo ole mitään. Sillä saa 7 pulloa hyvää viiniä ja nehän kyllä menee jos on vaikka parit illanistujaiset kuussa
Saahan tuolla melkein yhden pullon Besserat de Bellefon Réserve Millésime Champagne Brut 1986.
Vakavasti ottaen, minulla menee alkoholiin kuussa vähän alle 40 eur.
Joo. Ennemmin laitan sen 300€ lentolippuihin kuin alkoon
Ei mikäli rahat ovat kelasta tulleita koska ne rahat palaavat takasin valtiolle alkon kautta
Tuolla rahalla saa parin tonnin konjakkipullon puolen vuoden välein. Homma on määrällisesti hanskassa.