Petteri Orpo sanoi a-studiossa, että edes kokoaikatyön tekeminen ei riitä, vaan pitää tehdä vielä enemmän töitä
Ja tässä tulee esiin se kokoomuksen ajatus: työn orjien kuuluu raataa niin paljon kuin suinkin pystyvät, ilman muuta elämää. Ja palkkaa ei kuitenkaan juurikaan tarvi.
Milloin ihmiset heräävät näkemään, että oikeistolle ei mikään riitä? Sen lisäksi että ovat riistämässä tuet, ovat jatkuvasti ajamassa pienempiä palkkoja, sekä työaika ei ole ikinä riittävä. Tämä koskee siis pieni- ja keskituloisten. Yläluokalle pitää saada enemmän rahaa, ja vapaa-aika riittää.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Petteri itse ei ole tehnyt rehellistä työtä ikinä. Kaksi vuotta suojatyöpaikassa itselleen sorvatussa virassa, sen jälkeen puolueen syöttöporsaana toistamassa EK:n vihapuhetta.
12 vuotta meni yliopistotutkintoon,jossain oli että ei ehtinyt nopeammin kun piti puhua politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele asiaa toisinpäin. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämääsi, kun samaan aikaan he maksavat jo omaansa?
Kyllä sitä ennen vanhaan osattiin tehdä useampaa työtä tarvittaessa. Nyt kun on Kela ja korvausautomaattiin valitettavasti totuttu, niin tästä on kovin vaikea päästää irti ja itsenäistyä. Nykyisellä budjetilla ei vain rahat riitä tuon automaatin ylläpitoon.
Entäs jos yritykset alkaisi palkata myös 50+ ikäisiä sen sijaan että kitisevät huutavasta työvoimapulasta. Ei ole aikuisten oikeasti yhtäkään validia syytä olla palkkaamatta 50- tai 60-vuotiasta hakijaa. Paitsi se yksi ruma syy eli ikärasismi.
Jos et ymmärrä niin en minä halua kenenkään maksavan mulle kotiin yhtään mitään. Minä haluan koulutustani ja työkokemustani vastaavan työpaikan, joita on tarjolla runsaasti. Minua ei palkata kun ikä alkaa viitosella. Ei mitään järkeä.
Juu maksaisin mielelläni lisää veroja että miljoona suomalaista laitettaisiin pakkotyöhön himasta makaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele asiaa toisinpäin. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun elämääsi, kun samaan aikaan he maksavat jo omaansa?
Kyllä sitä ennen vanhaan osattiin tehdä useampaa työtä tarvittaessa. Nyt kun on Kela ja korvausautomaattiin valitettavasti totuttu, niin tästä on kovin vaikea päästää irti ja itsenäistyä. Nykyisellä budjetilla ei vain rahat riitä tuon automaatin ylläpitoon.
Oletko kuullut YHTEISkunnasta? Maksamme veroja ja ylläpidämme esimerkiksi sosiaalista turvaverkkoa, joka on olemassa kaikkia varten. Eihän tuossa ole järjen hiventäkään, että ne, jotka eivät sitää itse juuri nyt tarvitse, syyllistävät niitä, jotka sitä tarvitsevat. Mihin ylipäätään tarvitsemme kansallisvaltiota, jos emme ole samaa porukkaa emmekä halua pitä huolta omistamme? SItäkö on suomalaisuus?
Okei, no oliko sillä esittää sitten niitä työpaikkoja joissa tehdä edes niitä kokoaikatöitä?
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät ettei yrityksiin tule rahaa johtajan tai omistajan työstä, vaan niiden työntekijöiden työstä. Eli se johtaja ja omistaja elää aina muiden siivellä.
Mietipä nyt uudestaan ...
Yrityksiin tulee rahaa työntekijöiden työstä juuri sen takia, että johtajan tai omistajan työ on sen mahdollistanut. Siis se yritys, johon ne työntekijät on kutsuttu töihin. Ilman bisnesideaa, pääomaa, yritystä, toimitiloja, asiakkaita, logistiikkaa ja tilauksia jne. ei nämä työntekijät pystyisi tekemään sitä työtään.
Kun ne työntekijät tekee kerran kaiken duunin, niin miksi ne ei perusta yritystä, jossa saisivat työnsä hedelmät itselleen?
Se on työntekijä, joka elää siivellä. On valmiiksi pedattu työpaikka, josta saa elantoa. Toki elanto tulee työpanosta vastaan, mutta jos joku muu ei olisi pystyttänyt sitä yritystä, niin siinä jäisi työntekijän taidot hyödyntämättä.
Jos työntekijä joutuu irtisanotuksi, niin silloin se yrityksen siivellä eläminen lakkaa. Joutuu sen jälkeen elämään työttömyyskassan siivellä. Paitsi, jos onnistuu löytämään jostain uuden (valmiiksi pedatun) työpaikan ja pääsee lentämään toisen yrityksen siivellä.
Jos ei halua olla siivelläeläjä, duunari voi perustaa yrityksen tai ruveta kevytyrittäjäksi. Silloin joutuu keksimään jostain asiakkaat ja tilaukset sekä organisoimaan kaiken mahdollisen, mitä tarvitaan. Juuri sen työn, joka on tehty, kun yritys on perustettu. Sen työn, jota et arvosta, johtajan tai omistajan. Kovaa duunia se on sekin. Ja sen takia et siihen lähde.
Kokeile huviksesi. Sen jälkeen ehkä osaat arvostaa.
Täytyy ymmärtää, että kaljaveron, bensaveron jne. verohelpotukset ovat tärkeitä hallitukselle. Yrittäkää kestää ja seurata Orpoa joka on saanut ohjeet suoraan EK:sta. Siinä sitten naisten tasa-arvo totetutuu myös EK:n ohjelman mukaisesti vientimallilla, jossa valtakunnan sovittelijan kädet sidotaan.
Vierailija kirjoitti:
Hassulta kuulostaa sellaisten sanomana, jotka eivät koskaan ole työtä tehneet.
Mielelläni ottaisin kenet vain suurituloisen viikoksi työparikseni ikäihmisten hoitokotiin. Voin opastaa kaikessa, ei tarvitse pelätä tulemista siksi kun ei ole koulutusta. :)
Jonkun on pakko tehdä työt kun tukipummieliitti nostaa ansiosidonnaista vailla halua tehdä työtä, maksaa veroja ja tehdä osaansa yhteiskunnan hyväksi. Ansosidonnainen poin niin nämä kermaprseet voivat motivoitua työmarkkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Hirnahdutti jokin aika sitten kun se Hesburger poro sanoi että suomalaisten pitäisi tehdä enemmän töitä ja pidempää päivää.
Haastattelija kysyi että mitä nyt kun eihän sinunkaan työntekijöistäkään juuri kukaan ei ole täys työaikaisia, varmaan mielellään olisivat. Niin kilahti tämä liikemies totaalisesti
Sama tyyppi, joka ennen koronaa jyrisi, että ei mitään tukia kenellekään, menkööt töihin, ja koronan tultua oli ensimmäisenä itkemässä mediaa myöten, että yhyy valtio, anna mulle tukia! Multe menee firma nurin, yhyy!
Nyt on varmaan edelleen samaa mieltä, että ei tukia kenellekään, menkööt töihin - paitsi ei kosketa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan koulutustani ja työkokemustani vastaavan työpaikan, joita on tarjolla runsaasti. Minua ei palkata kun ikä alkaa viitosella. Ei mitään järkeä.<
Minäkin olen 50+ ja työpaikkahaastatteluihin ei pääse. Koulutusta on ja kokemusta, mutta työpaikkaa en saa. Ehkä johtuu iästäni, ehkä siitä, että hakijoita vaan on niin paljon.
Joka tapauksessa haluan tehdä töitä ja tienata omat rahani, joten päätin hoitaa homman toisin. Menin työosuuskuntaan ja teen töitä siellä. Ei siellä tietenkään ollut mitään valmista duunia mulle. Mutta rakensin sen itse. Etsin asiakkaat ja aloin myydä työpanostani. Ei multa kysytä, minkä ikäinen olen. Kysymykset kuuluu että pystynkö tekemään työn X, mitä se maksaa ja mikä olis aikataulu.
Miten tuo urpo saataisiin pois pääministerin pestistä? Ja Riikkuli ynnä syöttöpossu työministeri samaan syssyyn.
Ei niitä kiinnosta ihmisten hyvinvointi. Ihmiset ovat heille hyödykkeitä.
siis ihmisellä on 1 elämä, käristkö sen hukkaamalla töihin joista jää ikuisesti 0e käteen ja nautitko ja nostat korvaukset, saa nukkua, ei rasitu, ei sairastu, loputon stressitön loma, teet aina mitä huvittaa...
....kummankohan ottas
Vierailija kirjoitti:
Työttömien olisi aika opetella ajatukseen työn tekemisestä kun orpo laittaa tuulemaan!
Miksi luulet että työtön=työhaluton??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassulta kuulostaa sellaisten sanomana, jotka eivät koskaan ole työtä tehneet.
Mielelläni ottaisin kenet vain suurituloisen viikoksi työparikseni ikäihmisten hoitokotiin. Voin opastaa kaikessa, ei tarvitse pelätä tulemista siksi kun ei ole koulutusta. :)
Muista laittaa tuplavuoro, niin pääsee oikein nauttimaan työn ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja sitten? Tingitään elintasosta?
Mitä jos nostettaisiin esim. isompien yritysten veroprosentteja? Epäilen että suurin osa kansasta ei tiedä, että esim. pankkien veroprosentit ovat luokka 1 prosentti. OMitä mieltä olette te, joille tämä oli uutta tietoa? Olisiko varaa nostaa?
Entä jos omistat listaamattoman yhtiön, jolla on liikevaihtoa miljoona. Saat nostaa 0-veroprosentilla ensin noin 100.000 euroa verovapaasti, loput huokealla pääomaveroprosentilla. Voidaan kysyä miksi he saavat olla vapaamatkustajina, miksei veroteta niin kuin esim. pienyrittäjiä?
Yritystukia jaetaan vuositasolla n. 7-8 miljardia ja maataloustukia 3-4 miljardia, olisiko mahdollista hieman tinkiä?
Eli ei se olisikaan vaikeaa, jos ei tanssittaisi rikkaimpien pillien tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja sitten? Tingitään elintasosta?
Kyllä. Moni tulee tinkimään elintasosta. Tekee sen verran töitä, että pärjää. Taloudelle tuo on myrkkyä, mutta ihmiset elää itselleen eikä taloudelle.
Tottahan toki, ei elämässä ole pakko kuin kuolla, ei siinä mitään. Elettiinpä ennenkin ja ojast oltta juotiin
Orpo on kyllä aivan pihalla. Edelleen pitää kiinni "maailman parhaasta hallitusohjelmasta", vaikka koko maa on sukeltanut siitä lähtien, kun tämä hallitus astui areenalle. Ostovoima on hiipunut olemattomalle tasolle, konkursseja sataa. Petteri toistelee samaa mantraa eikä osaa perustella mitään.
Tämän hallituksen tie alkaa näyttää todella heikolta.
Työkyvyttömyyseläkkeet lopetetaan.