Olenko ainoa, jota ahdistaa ihan hullun lailla kaikki autoon liittyvä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
En tykkää tankkaamisesta kun se letkupenis pitää työntää reikään, toisinpäin olisi helpompaa.
Niinkun että se auto pomppaisi sen letkun päällekö?
Karsea ahdistus koko ajan. Aina kun joku valo syttyy niin saan sätkyt.
Nytkin ahdistava öljynvaihtohuolto valo palanut jo ties kauan kun en saa aikaseksi soittaa aikaa. On se vaikeeta ja ahdistaa kyllä
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä on kauheinta autoon liittyvää mitä sulle on tapahtunut? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?
Koska oli se mitä tahansa, kaikesta aina selviää.
Lapseni on loukkaantunut kolarissa, olen ollut kolmesti kolarissa ja useissa läheltäpiti-tapahtumissa. Autot on hajoilleet milloin mistäkin syystä, kaksi kertaa mm. käsijarru jäätynyt jumiin, yhden takia jäin pulaan kovalla pakkasella (myös puhelimesta akku loppu samalla), autooni on yritetty murtautua, olen saanut tankatessa bensat päälleni, olen mennyt katsastukseen vääränä päivänä ja saanut hylkäyksen ja auto ajokieltoon, syöttänyt rekkarin väärin vakuutusta ostaessa jne. Tässä muutama näin alkuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vanha Toyota eikä juuri mitään korjauskuluja.
Juurikin vanha Toyota taitaa olla mun suurin traumojen syy..
Ap
Minulla hajosi vuosia sitten auto moottoritielle, ja edelleen säikähdän joka kerta kun auto tekee ajossa jotain vähänkin tavallisesta poikkeavaa. Ihan jo sekin, jos automaatti vaihtaa vaihdetta hiukan nykäisten, pelästyttää pahasti. Niin, ja ahdistun aina kun pitäisi varata huoltoaikaa ja varsinkin jos tulee joku yllättävä vuosihuoltojen ulkopuolinen korjaus. Se tosin voi johtua sosiaalisten tilanteiden pelosta ja puhelinkammosta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan syynä ahdistukseen köyhyys? Koska kaikista auton ongelmista selviää jopa aika helposti ammattilaisten suotuisalla avustuksella, kunhan vain maksaa heidän palveluksistaan.
Tämä se taitaa lopulta olla.
Ap
En itse puhuisi fobiasta, mutta ärsytystä ja ahdistustakin oli, kun muutaman vuoden elin autoriippuvaista elämää. On todella ahdistava tunne, kun auto hajoaa, eikä tiedä, miten pääsisi töihin seuraavana päivänä.
Mutta kaikkeen on ratkaisu. Jos asut kaupungissa tai lähellä isoa kaupunkia, niin voit vain lopettaa autoriippuvaisuuden. :) Itse järjestin elämäni niin, että arjessa en tarvitse autoa. Silloin, kun tarvitsen, niin vuokraan tai menen taksilla. Säästää sekä rahaa, että hermoja. Aika monta kertaa saa vuokrata autoa vuodessa, että menee ne tonnit, mitä omaan autoon menee vuodessa. Ja ennen kaikkea, auton kunnossapito on nyt jonkun muun ongelma.
Ei kannata heittäytyä avuttomaksi, vaan tehdä muutoksia, jos joku asia omassa elämässä häiritsee.
Ei se kuitenkaan normaalia ole ahdistua ihan joka pikku jutusta
No ei ahdista. Mikä siinä katsastuksessa ahdistaa? Istuu ja odottaa ja juo kahvia siinä odotellessa. Onpa tosi ahdistavaa. Jos tulee hylky, niin sitten auto korjatataan huoltamolla. Eri asia, jos raha ahdistaa eikä ole varaa tehdä korjauksia.
Vierailija kirjoitti:
En itse puhuisi fobiasta, mutta ärsytystä ja ahdistustakin oli, kun muutaman vuoden elin autoriippuvaista elämää. On todella ahdistava tunne, kun auto hajoaa, eikä tiedä, miten pääsisi töihin seuraavana päivänä.
Mutta kaikkeen on ratkaisu. Jos asut kaupungissa tai lähellä isoa kaupunkia, niin voit vain lopettaa autoriippuvaisuuden. :) Itse järjestin elämäni niin, että arjessa en tarvitse autoa. Silloin, kun tarvitsen, niin vuokraan tai menen taksilla. Säästää sekä rahaa, että hermoja. Aika monta kertaa saa vuokrata autoa vuodessa, että menee ne tonnit, mitä omaan autoon menee vuodessa. Ja ennen kaikkea, auton kunnossapito on nyt jonkun muun ongelma.
Ei kannata heittäytyä avuttomaksi, vaan tehdä muutoksia, jos joku asia omassa elämässä häiritsee.
Onneksi ei ole ollut koskaan tuollaista autoriippuvuutta. Auto on ollut, mutta käytin tuolloin myös paljon julkisia ja työmatkat menin usein bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole ollut koskaan tuollaista autoriippuvuutta. Auto on ollut, mutta käytin tuolloin myös paljon julkisia ja työmatkat menin usein bussilla.
Mä valitettavasti tarvitsen tällä hetkellä autoa siihen, että pääsen töihin ja sieltä pois oikeaan aikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vanha Toyota eikä juuri mitään korjauskuluja.
Mullakin oli vanha Toyota kunnes katsastusmies otti lekan ja pasko helmat. Sitten tuki uusi Toyota tilalle.
Vierailija kirjoitti:
No ei ahdista. Mikä siinä katsastuksessa ahdistaa? Istuu ja odottaa ja juo kahvia siinä odotellessa. Onpa tosi ahdistavaa. Jos tulee hylky, niin sitten auto korjatataan huoltamolla. Eri asia, jos raha ahdistaa eikä ole varaa tehdä korjauksia.
Kun vaan vie ajoissa katsastukseen, jotta on aikaa vielä korjauttaakin se auto.
Näköjään sitä voi "ahdistua" vaikka mistä. Ratkaisu tähän ahdistukseen on hankkia riittävän uusi auto, että ei tarvitse joka hetki miettiä, milloin se hajoaa.
Asun pk seudun lähiössä. 15-20min. jättikauppakeskuksiin. Bussilla, ammattikuski ja kunta maksaa puolet matkasta. Tosin pysäkille menee 5 min. Autolla ei tullut käveltyä juurikaan. Aika huoletonta! Joskus täytyy vuokrata tosin.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään sitä voi "ahdistua" vaikka mistä. Ratkaisu tähän ahdistukseen on hankkia riittävän uusi auto, että ei tarvitse joka hetki miettiä, milloin se hajoaa.
Mulla on nyt muutaman vuoden ikäinen auto ja ahdistaa siltikin. Nythän siinä on kaiken lisäksi hirveästi rahaa kiinni ja pakko käyttää kalliissa merkkihuollossa, jotta takuu pysyy voimassa. Auton rahoituskin on sellainen, jota aika ajoin panikoin. Jos oonkin ymmärtänyt jotain väärin ja joudun johonkin hirveään pulaan ja talousahdinkoon.
Ap
Ei nyt ihan terveeltä kuulosta . Kai nyt edes ostit auton pitkällä takuulla min. 3v. Tuolla asenteella on hankittava vain tunnetusti luotettava merkki.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan terveeltä kuulosta . Kai nyt edes ostit auton pitkällä takuulla min. 3v. Tuolla asenteella on hankittava vain tunnetusti luotettava merkki.
Ei se takuukaan mitään autuutta tuo, kun sen ulkopuolelle on rajattu ihan älytön määrä kaikkea = juuri ne osat, jotka todennäköisesti hajoavat.
Ap
Minuakin ahdistaa! Hyvin kuvailtu, että jo pieni vika tai toimimattomuus autossa kaataa kupin nurin.