Miksi punnertaminen on niin sairaan vaikeaa?
En saa edes polvet lattiassa tehtyä kuin muutaman eikä mulla ole mitkään ihan rimpulat käsivarretkaan. Mitään kehitystäkään ei tunnu tapahtuvan vaikka yritän vähintään 2 kertaa viikossa punnertaa. Vinkkejä?
Kommentit (45)
No ala tekemän käsipunttitreeniä ensin, näin saat ees jotain voimaa sinne käsiin, niin jospa punnerrukset onnistuss helpommin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin jos naisella on ns. "runsaasti painoa yläkropassa", eli F-G kupin rinnat, sekä ylipainoa yläkropassa niiden lisäksi, miettikää miten paljon vaikeampaa semmosta kroppaa on NOSTAA ylös ilman mitään käsivoimia. EI ole reilua miehiä vastaan tuo käsinojapunnerrus. Heillä ei ole ylimääräisiä 10 kilon rintoja siinä nostettavana.
No oma neuvoni on tehdä joka päivä, tee ensin esim. 5 pidä taukoa, ja sit taas 5 ja taukoa, ja sit niin paljon kun jaksat. Tai edes 3 ja taukoa ja 3. Sitn lisäät myöhemmin.
Niin, ei sillä sitten ole mitään väliä, että isot rinnat lyhentää liikettä merkittävästi?? 10 kilon rinnat on jo melkein valmiiksi maassa.
Ei se ole vaikeaa. Olen saanut 45 punnerrusta ja olen 90 kg mies. Kävin salilla kyllä vuosia ja joka treeneissa punnersin aina 50 -100 toistoa. Se vaatii vaan treenii joka päivä jos punnertaa hiukan niin lihakset tottuu ja sitten pystyy punnertamaan yhä enemmän. Punttejakin pitää nostaa että saa lihaksia. Siitä se lähtee.
Punnerrukset onnistuu näin; rutista pakaroita,reisiä ja keskovartaloa niin kovaa kun pystyt. Kyynärpäät taipuu sun yläkropan alle suoraan, ei aukea sivuille.
Kokeile näillä vinkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Punnerrukset onnistuu näin; rutista pakaroita,reisiä ja keskovartaloa niin kovaa kun pystyt. Kyynärpäät taipuu sun yläkropan alle suoraan, ei aukea sivuille.
Älä tee näin, verenpaineesi nousee hurjiin lukemiin. Todella vaarallista, voi johtaa aivoinfarktiin.
Vierailija kirjoitti:
"Purista perseellä!"
Kiitos. Helpottui muuten näillä
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on keskimäärin 30 % vähemmän voimaa ylävartalossa kuin miehillä.
Meidän rouvalla on 70% vähemmän voimaa ylävartalossa kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Purista perseellä!"
-Eri
Kiva juttu 😁
Valtaosan "punnertaminen" on sitä, että nitkutetaan kroppaa pari senttiä ylös alas ja pidetään tätä puhtaana suorituksena, koska osuuhan (j-kupin) rinnat lattiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos oot säälittävässä kunnossa oleva läski paska. Punnertamisen pitäisi olla jokaselle helppoa. Surkeesti menee jos ei punnerruksia pysty tekemään.
Älä viitsi, naisille punnerrukset on oikeasti vaikeampia kuin miehille! Tuliko yllätyksenä?
Vierailija kirjoitti:
Opettele oikea lankku ensin.
Tämän osaan kyllä. Enkä ole ylipainoinen vaan kevyt (sitäkin kun joku ehdotti) ja käsivarsissakin on erottuvat lihakset. Epäilen, että ongelma on siinä, että mun lavat karkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Purista perseellä!"
-Eri
Tää on ihan paras ohje lähes kaikissa liikkeissä. Kyllä Raimo Vormisto tiesi.
Vierailija kirjoitti:
Seisoallaan jotain partsinkaidetta vasten kallistumispunnerruksia, raskautta voi ite säätää seisomakulmalla.
Helposti alkuun näin?
Totta, tuota kulmaa säätämällä saa punnerruksesta kevyempää. Parvekkeen kaidetta vasten en kyllä tosin uskaltaisi punnertaa, rakentamisen laatu kun on nykyään vähän mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos oot säälittävässä kunnossa oleva läski paska. Punnertamisen pitäisi olla jokaselle helppoa. Surkeesti menee jos ei punnerruksia pysty tekemään.
Älä viitsi, naisille punnerrukset on oikeasti vaikeampia kuin miehille! Tuliko yllätyksenä?
Tuliks sulle yllätyksenä et mä nään salilla joka päivä naisia, ketkä tekee punnerruksia aivan kevyesti? Mut ne onkin niitä naisia jotka tekee muutakin ku mässyttää herkkuja ja ovat rapakuntoisia läskipaskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliks sulle yllätyksenä et mä nään salilla joka päivä naisia, ketkä tekee punnerruksia aivan kevyesti? Mut ne onkin niitä naisia jotka tekee muutakin ku mässyttää herkkuja ja ovat rapakuntoisia läskipaskoja.
Huoh. Voi olla vaikeaa vaikka ei olisi "rapakuntoinen läskipaska".
Vierailija kirjoitti:
Mies, en koskaan käynyt salilla mutta kestävyysliikuntaa harrastanut paljon.
120 punnerrusta minuutissa, ei se niin raskas ole. Painoa joku 70kg. Lisäpainoja käytän myös.
Leukoia menee helposti 30 lisäpainojen kanssa.
Miksi fleksaat täällä? Arvelen, ettei kukaan ole kiinnostunut
Minä olen nuorena urheillut ja silloin ei mitään 'tyttöjen' punnerruksia harrastettu, vaan jalkaterien varassa punnerrettiin. Mutta niin vain liikunnan harrastamattomuus ja jäätävä ylipaino on tehnyt sen, että ei ole mitään toivoakaan edes yhdestä 'tyttöjen' punnerruksesta. Jouduin netistä googlettamaan nikseja ja sieltä löytyikin apu: seinää vasten punnertaminen.
Kyllähän se nöyryyttävältä tuntui, mutta sanoohan se järkikin että jos kunto on aiempaa huonompi ja painoa 45kg enemmän kuin nuorena, niin ei ne punnerrukset vaan samalla tavalla suju. Parempi se on tehdä useampi toisto seinää vasten kuin nolla toistoa lattialla. Kallistuksella saa säädettyä vastusta.
Suosittelen muillekin rapakuntoisille, että etsikää vain suosiolla niitä vanhuksille suunnattuja jumppaohjeita! Niillä pääsee alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitkeästi tekemällä kehittyy. Olin heikko teinipoika ja sain 8 punnerrusta. Aloin koka ilta punnertamaan ja muutama kuukausi niin meni 35 toistoa. Koulun kuntotesteissä liikunnanope yllättyi 👍
lapset on aivan eri juttu kuin keski-ikäiset. unohtakaa noi fantasiat lapsuudesta. jos olet keski-ikäinen, joka on lyönyt laimin vuosia kunnon ylläpitämisen niin rauhallisesti ja pitkäjänteisesti
Valoja päälle nyt, ei liikunta ole vaarallista! Nyt lopeta se pelonlietsonta.
Kyllä se nimenomaan voi olla vaarallista. Kun keski-ikäinen, rapakuntoinen mies saa kuntoilupuuskan, eikä ollenkaan ota huomioon omia rajojaan, niin se voi oikeasti olla terveydelle tai jopa hengelle vaarallista.
Ei käsillä? Laitatko videopätkän, jossa punnerrat kädet taskussa?