Miksi punnertaminen on niin sairaan vaikeaa?
En saa edes polvet lattiassa tehtyä kuin muutaman eikä mulla ole mitkään ihan rimpulat käsivarretkaan. Mitään kehitystäkään ei tunnu tapahtuvan vaikka yritän vähintään 2 kertaa viikossa punnertaa. Vinkkejä?
Kommentit (45)
Täällä taas vauvapalstan huippukuntoiset fitnessmogulit vauhdissa... Onnistuu 50 punnerrusta yhdellä sormellakin ja keskivartalo on tiukka kuin viulunkieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele oikea lankku ensin.
Tämän osaan kyllä. Enkä ole ylipainoinen vaan kevyt (sitäkin kun joku ehdotti) ja käsivarsissakin on erottuvat lihakset. Epäilen, että ongelma on siinä, että mun lavat karkaa.
Ap
Se, että lihakset erottuu ei ole mikään tae, että ne vahvat / aktivoituvat oikeassa järjestyksessä toiminnallisesti ja yhteistyössä (synkronoituvat). Nämä kaksi asiaa pitää erottaa toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän osaan kyllä. Enkä ole ylipainoinen vaan kevyt (sitäkin kun joku ehdotti) ja käsivarsissakin on erottuvat lihakset. Epäilen, että ongelma on siinä, että mun lavat karkaa.
Ap
Se, että lihakset erottuu ei ole mikään tae, että ne vahvat / aktivoituvat oikeassa järjestyksessä toiminnallisesti ja yhteistyössä (synkronoituvat). Nämä kaksi asiaa pitää erottaa toisistaan.
Mitenhän saa käsivarsiin lihakset ilman, että niihin tulee samalla voimaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitenhän saa käsivarsiin lihakset ilman, että niihin tulee samalla voimaa?
Tottakai lihas voi kasvaa, mutta toimiiko yksittäinen lihas synkronisesti muiden kanssa oikeassa paikassa oikeaan aikaan? Liike on usean toimijan summa: nivel, hermosto, lihas, jänteet, fasciat.... Jos nämä eivät pelitä yhteen, ulkonäöllisesti vahvalla ei ole mitään tekemistä voimantuoton suhteen.
Ja mitäs hyödyllistä lisätietoa tässä tuli ap:lle? Eikö tuosta avauksesta jo nähnyt, että hän on tietoinen surkeasta tilanteestaan? Mikä on viestissäsi se kohta, missä neuvotaan, miten siitä surkeasta tilanteesta pääsee edes hieman parempaan tilanteeseen?