Tämä nykyajan työkulttuuri on aivan sairasta.
Olen nyt hetken aikaa ollut siivousalalla töissä ja olen järkyttynyt tästä menosta tälläKIN alalla.
Yhden ihmisen pitäisi tehdä vähintään kolmen ihmisen työt aikarajan puitteissa, joka useimmiten on kiristetty aivan äärimmilleen ja, kun henkilö ei tähän pysty niin saa kyllä kuulla siitä ylemmältä taholta. Noottia ja ruoskaa tulee. Alueet ovat aivan liian isoja ja normaali ihminen ymmärtää, että näitä työmääriä ei pysty tekemään muuten kuin vasemmalla kädellä hutaisten, mutta pomot vaativat 100 prosentin jälkeä. Ja nimenomaan pomot, en ole hetkeen törmännyt työpaikkaan, jossa olisi näin naurettavan suuri määrä pomoja ja pomojen pomoja, pomojen todellisuudesta vieraantuneet pomot painostavat pikku pomoja työntekijöiden työstä ja pikku pomot ruoskivat orjia(työntekijöitä).
Ja kyse on sentään fyysisestä ja raskaasta työstä. Kamalaa katsoa sivusta miten jo nuori ihminen laitetaan rikkomaan kehonsa tämän työtaakan ja tahdin alla, että varmasti vanhempana riesana on kaikki maailman vaivat, jos eivät sitten sitä ennen masennu ja saavat pahan burnoutin.
Tämä työelämä on aivan sairas.
Kommentit (62)
En ymmärrä tätä yrittämisen ihannointia? Olen yrittäjän tytär ja veljeni on yrittäjä, rakennusalalla. Sekä isä että veli ovat käytännössä olleet naimisissa työnsä kanssa, lomia ei ole pidetty koska siihen ei ole ollut varaa ja usein lauantaitkin töissä, ehkä vielä lisäksi firman paperitöitä sunnuntaina.
Kyllähän sillä toimeen tulee, mutta millä hinnalla? Molemmat ovat rikkoneet paikkansa ja ovat sairaalloisia, isä onneksi jo eläkkeellä. Veljeä selvästi vituttaa joka päivä mennä töihin mutta viiskymppisenä ei enää saa mistään muualta töitä...
Molemmilla elämä mennyt töissä ja vaimot joutuneet hoitamaan kodin ja lapsen. Yrittäjä ei siis välttämättä ole "oman työnsä ja elämänsä herra" vaan joutuu pakosta raatamaan ja tekemään ne raskaimmat hommat joita muut eivät halua tehdä.
Olen itsekin tehnyt siivousalalla töitä ja päätin jo nuorena, että minusta ei koskaan tule yrittäjää
Tämä olisi aika hyvä. Tiedät kuinka monta kohdetta pystyt kunnialla hoitamaan päivässä. Valitset kohteistasi sellaiset, joissa uskoisit arvostettavan parempaa laatua ja alat kysellä, että olisiko kiinnostusta ostaa palvelu suoraan sulta, jos perustat yrityksen. Pidät kohteiden määrän sellaisena, että saat yksin ne hoidettua, työntekijän palkkaaminen on kallista. Tietty jos sulla on joku hyvä työkaveri, joka voisi lähteä mukaan, niin perustaisitte yrityksen yhdessä.