Tämä nykyajan työkulttuuri on aivan sairasta.
Olen nyt hetken aikaa ollut siivousalalla töissä ja olen järkyttynyt tästä menosta tälläKIN alalla.
Yhden ihmisen pitäisi tehdä vähintään kolmen ihmisen työt aikarajan puitteissa, joka useimmiten on kiristetty aivan äärimmilleen ja, kun henkilö ei tähän pysty niin saa kyllä kuulla siitä ylemmältä taholta. Noottia ja ruoskaa tulee. Alueet ovat aivan liian isoja ja normaali ihminen ymmärtää, että näitä työmääriä ei pysty tekemään muuten kuin vasemmalla kädellä hutaisten, mutta pomot vaativat 100 prosentin jälkeä. Ja nimenomaan pomot, en ole hetkeen törmännyt työpaikkaan, jossa olisi näin naurettavan suuri määrä pomoja ja pomojen pomoja, pomojen todellisuudesta vieraantuneet pomot painostavat pikku pomoja työntekijöiden työstä ja pikku pomot ruoskivat orjia(työntekijöitä).
Ja kyse on sentään fyysisestä ja raskaasta työstä. Kamalaa katsoa sivusta miten jo nuori ihminen laitetaan rikkomaan kehonsa tämän työtaakan ja tahdin alla, että varmasti vanhempana riesana on kaikki maailman vaivat, jos eivät sitten sitä ennen masennu ja saavat pahan burnoutin.
Tämä työelämä on aivan sairas.
Kommentit (62)
Jep. Meillä varhaiskasvatuksessa huomattu että siivooja siivoaa aina vaan vähemmän, sitä näkyy aina vaan vähemmän, ja paikat on aina vaan p*skasemmat. Pakko välillä itse siivota siinä lastenhoidon ohella, muuten kukaan ei sitä tee.
Toista se oli silloin, kun siivooja kuului kalustoon, eli oli päiväkodin palkkaama eikä joku ostotyöntekijä.
Pyydä pomo viikoksi seuramaan työskentelyäsi kellon kanssa kentälle. Muista pitää lakisääteiset taukosi. Pyydä lisää palkkaa, jos teet kolmen ihmisen työt ansaitset kolmen ihmisen palkan.
Miksi te olette niin nössöjä? Meikän iskä raivosi johtajalle kuin viimeistä päivää uhkasi hakata telinemiehet kun olivat laittaneet kaiteet seinän viereen niin ei voi rapata mitenkään. Johtaja ymmärsi tämän jälkeen eikä telinemiehet enää muille talon sivuille laittaneet kaiteita seinän eteen.
Tää on tätä oikeistopolitiikkaa; aina on työntekijä liian kallis. Pomot porskuttaa ja pörssiyhtiöt tekee aina vaan enemmän voittoa. Verot kierretään Panaman kautta ja pienyrittäjät (veronmaksajat ) ostetaan pois kilpailemasta.
No, sitä saa mitä tilaa. Miksi Kokoomus on vallassa. Perintöverotkin on jäätävät, vaikka Kokoomus on ollut vallankahvassa lähes 30 vuotta yhtäjaksoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä pomo viikoksi seuramaan työskentelyäsi kellon kanssa kentälle. Muista pitää lakisääteiset taukosi. Pyydä lisää palkkaa, jos teet kolmen ihmisen työt ansaitset kolmen ihmisen palkan.
Tätä itseasiassa eräs työkaverini pomolle ehdotti, kun hänellä tuli painostuksen määrästä mitta aivan täyteen. Siitä tuli pomon kanssa riita, ei lähtenyt seuraamaan työkaverin työskentelyä, sensijaan työkaverini joutui puhutteluun ja sai "rangaistuksena" vielä huonompia hommia. Otti loparit, harmittaa, oli osaava tekijä, mutta vain ihminen eikä kone.
Ap
Ryhdy yrittäjäksi. Saat tehdä sillä tahdilla kuin haluat.
kun vieraannutaan työntekemisestä, se on helppo paperilta näyttää että pitäs keretä. toinenkin kerkes ja sopivasti jätetään huomioimatta että siltä kerralta tuli reklamaatioo.
Sen takia en ole vuoden 2018 jälkeen osallistunut tuohon kulttuuriin. Nyt kun ikää jo 50+, saakin olla ihan rauhassa. Nelikymppiset rekrytoijat ei katsele tämän ikäisiä työnhakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä itseasiassa eräs työkaverini pomolle ehdotti, kun hänellä tuli painostuksen määrästä mitta aivan täyteen. Siitä tuli pomon kanssa riita, ei lähtenyt seuraamaan työkaverin työskentelyä, sensijaan työkaverini joutui puhutteluun ja sai "rangaistuksena" vielä huonompia hommia. Otti loparit, harmittaa, oli osaava tekijä, mutta vain ihminen eikä kone.
Ap
Liittoon ja AVI: in yhteyttä. Toi on jo riistoa! Hyvä, että otti loparit. Tällaista kohtelua ei pidä sietää.
Ja 68-vuotiaaksi pitäisi jaksaa, sitten pääsee eläkkeelle.
Oikeasti eläkejärjestelmämme on olemassa korkeintaan 10 vuotta, sen jälkeen se kaatuu. Työntekijät kulutetaan loppuun ennen aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on tätä oikeistopolitiikkaa; aina on työntekijä liian kallis. Pomot porskuttaa ja pörssiyhtiöt tekee aina vaan enemmän voittoa. Verot kierretään Panaman kautta ja pienyrittäjät (veronmaksajat ) ostetaan pois kilpailemasta.
No, sitä saa mitä tilaa. Miksi Kokoomus on vallassa. Perintöverotkin on jäätävät, vaikka Kokoomus on ollut vallankahvassa lähes 30 vuotta yhtäjaksoisesti.
No perusta saatanan kiittämätön rotta itse se yritys ja palkkaa ihmisiä. Ai miksi et? "ööööö ei minusta ole yrittäjäks ömmömmööö se ovaikeaa" äöööööööö
Tapa itsesi saatanan kiittämätön rottai
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi te olette niin nössöjä? Meikän iskä raivosi johtajalle kuin viimeistä päivää uhkasi hakata telinemiehet kun olivat laittaneet kaiteet seinän viereen niin ei voi rapata mitenkään. Johtaja ymmärsi tämän jälkeen eikä telinemiehet enää muille talon sivuille laittaneet kaiteita seinän eteen.
Raivoaminen hieman ikääntyneenä (55+) lienee muutenkin hyvä vinkki. Oma isä pääsi aikanaan varhaiseläkkeelle, kun raivosi työpaikalla oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivoaminen hieman ikääntyneenä (55+) lienee muutenkin hyvä vinkki. Oma isä pääsi aikanaan varhaiseläkkeelle, kun raivosi työpaikalla oikein kunnolla.
Veljeni sai vapautuksen armeijasta järjestettyään kutsunnoissa *kohtauksen*.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten isäsi oli varmaan turha. Näin se vaan menee. Meikäläisillä työmaa seisoi paikallaan, joka päivä tonnin lasku telineistä taloyhtiölle kun työmaa ei liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten isäsi oli varmaan turha. Näin se vaan menee. Meikäläisillä työmaa seisoi paikallaan, joka päivä tonnin lasku telineistä taloyhtiölle kun työmaa ei liiku.
Ei se sillä lailla ollut turha, että eläkkeellä ollessaan rakensi vielä kesämökin, joka nyt on mulla.
Itse olen tehnyt pitkään siivoustyötä ja huonompaan suuntaan ollaan menossa. Paljon joutuu tekemään sellaista työtä mikä ei kuulu siivoojalle, esim lelujen kerääminen lattialta päiväkodeissa. Muistan yhdenkin koulun jossa oppilaat teroittivat kynänsä lattialle, heittivät kynät ym tavarat lattialle ja päivästä toiseen oli sama juttu. Olin tuuraamaan siinä paikassa ja viimeisenä päivänä moppasin kaikki roinat roskiin. Ei tullut valitusta perään.
Samaa voin sanoa sairaalasta. Pahoinvointialueella ammatti-ihmiset ovat kadonneet jonnekin, työmäärä kasvanut epäinhimilliseksi tekijämäärään nähden. Vaihtuvuus kuin hollituvassa. Monikaan ei enää jaksa täyttä työaikaa, minä yhtenä, ja olen 44. Osastolla pyörii tuuraamassa lukiolaisia ja kielitaidottomia ja työhaluttomia huivipäitä, anteeksi vaan. Myös niillä osastoilla, joissa on tarjolla kaikkea tarttuvaa. Haiprot paukkuvat, mikään ei muutu. Tai no, kilpailutuksen jälkeen vuokrafirman työntekijöiltä (omathan eivät riitä alkuunkaan) vaaditaan ammattitutkinto. Saas nähdä.
Mulla on takana 20 vuotta, enkä ole ihan tällaista alennustilaa vielä nähnyt. Nyt on jotenkin luovutettu. Meno alkaa olla kuin hotellissa, lähinnä lavastetaan ja toivotaan parasta. Laadusta ei puhu enää kukaan, ja olen jo pitkään sanonut tutuille, että jos joudutte sairaalaan, älkää koskeko mihinkään, mihin ei ole välttämätön pakko. Pomot kyllä lisääntyvät, kerros toisensa päälle. Tärkeintä on, että työvuorolistassa on joka vuoroon nimi. Tuleeko sen omistaja edes paikalle on toissijaista.
Meno oli samanlaista jo yli 10 vuotta sitten, eikä tilanne ole varmasti ainakaan helpottanut. Tein tuolloin siivoustöitä noin viiden vuoden ajan ja silloin jo oli tunne, että työntekijän selkänahasta revitään kaikki mikä irti lähtee. Mitoitukset oli aivan liian pienet ja aikataulut älyttömät. Tuo, että pitäisi tehdä kolmen ihmisen työt pitää ihan paikkansa. Lisäksi kilpailutuksen myötä aikataulut tiukentui aina, esim. alue, johon aiemmin oli ollut käytössä koko työpäivä, pitikin tehdä viidessä tunnissa.
Sain itse tarpeekseni lopulta ja kouluttauduin muulle alalle. Harmi sinänsä, sillä kiinteistönhuoltoala olisi kyllä kiinnostanut.
Olen tehnyt 11 vuotta siivousalan töitä ja komppania osittain ap:ta. Erona vain on eri siivousfirmojen eri käytännöt. Sekä kaikenmaailman kuppikunnat yms. Kuvitelkaa että Keski ikäiset naiset käyttäytyy pahemmin kuin teinit konsanaan siivousalalla ja kohtelevat nuoria miten sattuu! Lisäksi suosikkeja yms. Siivousalueet kohtuuttomia ja asiakkaille luvataan kuuta taivaalta mutta koskaan eivät työnantajat kysy että käykö teille siivoojille tämä ja ehdittekö tekemää. Esim omien töiden lisäksi hyllyjen putsaamista, jokapäiväistä konetusta jne. Tämä ammatti vaatiikin lehmän hermot ja jonkin verran huumorintajua. Plussaa on työkohteissa ihan mukavat työntekijät sekä ne omat työkaverit, palkka ei ole häävi mutta yksinasuva pärjää silläkin.
Tuon kokeneena, mutta eri alalla voin todeta, että olisin mieluummin työtön kuin edelleen samassa paikassa pskalla palkalla ja työstä "käteen" jäisi vain rikkinäinen selkä. Kaikilla ei tosin ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa tuollaista työtä, surettaa, tiedän mitä se on.