Rakkaan lemmikin menettäneet! Uskotteko, että lemmikkinne tulee hakemaan teidän viimeisenä elinpäivänne taivaaseen?
Itse uskon. Meillä oli koiran kanssa syvä yhteys.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Jos lemmikit voivat päästä Taivaaseen, eikö silloin osa lemmikeistä joudu Helvettiin?
Ei, kaikki eläimet kuuluu 'paratiisiin'.Kun pyydät jonkun piirtämään tai kuvailemaan 'paratiisin', niin siinä on aina ranta, nurmikko, jolla on kissat koirat puput, tiikerit leijonat kirahvit, käämekin lepää lötköttää kaikessa rauhassa. Kukat kukkii ja metsää näkyy...taivas tai paratiisi on mielentila, jossa on levollinen ja hyvä olla, siellä on kaikki joita rakastaa.
Eläimet on viattomia, ne kuuluu taivaaseen, oli mikä laji tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen unitilassa astraalimatkannut nukkuessani kuolleen lemmikin luokse. Oli täysin erilaista kuin tavallinen unitila, siellä kaikki oli tehty valosta. Lemmikki sanoi, että hänellä on hyvä olla.
Minäkin olen unessa käynyt "taivaassa". Sitä ei kuitenkaan oikeasti ole, koska se oli unta. Haloo, uskotteko te oikeasti tällaiseen hömpötykseen?
En ehkä usko taivaaseen raamatullisessa merkityksessä, mutta kyllä uskon erilaisiin ulottuvuuksiin. Minulla on ollut todella paljon yliluonnollisia kokemuksia, unitilassa, meditoidessa ja hereillä ollessa, joten olen kyllä aivan vakuuttunut siitä että jotain muutakin on kuin tämä meidän 3D-maailmamme.
Uskosi -kuten ei minkään sortin hihhuleiden- ei kerro/todista yhtään mitään. Se on vastoin tervettä järkeä ja tiedettä ylipäätään.
Mitä puolestaan se sinun järkesi taas mitään todistaa? Luuletko tosiaan, että olet niin kaikkivoipa, että sinulla on ymmärrys kaikesta siitä mitä äärettömässä maailmankaikkeudessa tapahtuu? Tai, että edes tiede pystyisi tähän? Se, että tiede kohtaa haasteita selittää monimutkaisia ilmiöitä, ei sulje pois sen olemassaoloa tai mahdollisuutta.Yksi tieteen tärkeimmistä periaatteista onkin juuri se, että se myöntää, ettei se tiedä kaikkea. Tämä avoimuus antaa tilaa uusille tutkimuksille ja oivalluksille.
Vierailija kirjoitti:
Jos lemmikit voivat päästä Taivaaseen, eikö silloin osa lemmikeistä joudu Helvettiin?
Hait varmasti joutuu helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hait varmasti joutuu helvettiin.
Herttainen ajatus. Eikö Saarnaajan kirjassa sanota jotenkin niin, että kukapa sen tietää, että ihmisten sielut menevät ylös ja eläinten alas. Minulla on tosin elämäni aikana ollut kaksikin kuuroa ja hieman höppänää kissaa. Sisäkissoina pärjäsivät vanhuksiksi asti, mutta taivasoppaina tiedäpä mihin minut johdattaisivat, varmaan kaupan kalatiskeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät lemmikit pääse taivaaseen. Siellä ei myöskään iloita läheisistä kun heidät näkee. Koska taivaassa kaikki ovat yhtä. Esimerkiksi lapsesi r a i s k a a j a tai äitisi mu r h a a j a, et tunne heitä. Halataan ja rakastetaan kaikkia ja kaikkea. Siellä ei ole sukulaisia tai ystäviä eritelty. Eikä myöskään itketä niitä ketkä eivät pääse taivaaseen koska heitä ei enää muisteta.
Koska rakkaus.
Tuo sinun lausuntosi lyö vähän itseään korvalle! Jos lapsesi raiskaaja ja äitisi murhaaja olisivat taivaassa. niin ketkä sieltä sitten enää puuttuisivat?!
Lapseni ei ole uskossa. Olen lähipiirini ainoa uskovainen joten kukaan läheisistäni ei pääse taivaaseen elleivät tee parannusta. Myöskään äitini ei ollut uskossa.
Eli taivaasta puuttuisi kaikki. Kyseiset rikoksentekijät ovat tulleet uskoon.
Sateenkaarisilta
Aivan taivaan tällä laidalla on paikka nimeltä Sateenkaarisilta.
Lemmikit, jotka ovat olleet täällä jollekulle erityisen läheisiä, menevät kuoltuaan Sateenkaarisillalle. Siellä on kaikille rakkaille ystävillemme niittyjä ja kukkuloita, joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä. Ruokaa, vettä ja auringonpaistetta on yllin kyllin, ja kaikilla ystävillämme on lämmintä ja mukavaa.
Kaikki eläimet, jotka ovat olleet sairaita ja vanhoja, saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa; loukkaantuneet ja vammautuneet parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi, juuri sellaisiksi, kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme menneistä päivistä ja ajoista. Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä. On vain yksi pieni asia: kukin niistä kaipaa jotakuta hyvin rakasta, joka niiden täytyi jättää jälkeensä. Ne kaikki juoksentelevat ja leikkivät yhdessä, mutta tulee päivä, jona yksi yhtäkkiä pysähtyy katsomaan kaukaisuuteen. Sen kirkkaat silmät ovat jännittyneen tarkkaavaiset; sen innokas ruumis värisee. Yhtäkkiä se alkaa juosta pois ryhmän luota lentäen yhä nopeammin yli vihreän ruohon.
Se on havainnut sinut, ja kun sinä ja rakas ystäväsi vihdoinkin tapaatte, te pysyttelette yhdessä riemukkaina jälleennäkemisestä ettekä koskaan enää eroa. Iloiset suudelmat satavat kasvoillesi, kätesi hyväilevät taas rakasta päätä ja katsot vielä kerran lemmikkisi luottavaisiin silmiin, jotka niin kauan olivat poissa elämästäsi, mutteivät koskaan poissa sydämestäsi. Sitten te ylitätte Sateenkaarisillan yhdessä
Yhtä paljon kun tämän palstan kissa + puoliso -combon osat uskovat Jumalaan ja taivaaseen, yhtä totta nämä kuvitelmat eläinten taivaasta on
Jos puhut kristinuskon taivaasta, niin voin kertoa, että eivät todellakaan tule. Outo ajatus
En oikeastaan koskaan ole ajatellut asiaa tästä näkökulmasta, mutta eniten minua lohdutti oma ajatukseni, että kun koiravanhukseni nukkui pois, sitä olisi äitini vastassa tuonpuoleisessa. Lämmin syli, jota itsekin kaipaa vuosien takaa. Itkettää ja herkistää nytkin tuon ajatuksen kauneus.
Minulla, kun poistun maan päältä, neljä koiraa vastassa, yksi kissa ja pikkulemmikit. Viimeisin koira vieraillut kuoltuaan. Ollessani unen rajatilassa tuntuu kun joku hyppää sänkyyni ja pyöriskelee jalkopäässä.
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaarisilta
Lemmikit, jotka ovat olleet täällä jollekulle erityisen läheisiä, menevät kuoltuaan Sateenkaarisillalle. Siellä on kaikille rakkaille ystävillemme niittyjä ja kukkuloita, joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä. Ruokaa, vettä ja auringonpaistetta on yllin kyllin, ja kaikilla ystävillämme on lämmintä ja mukavaa.
Kaikki eläimet, jotka ovat olleet sairaita ja vanhoja, saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa; loukkaantuneet ja vammautuneet parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi, juuri sellaisiksi, kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme menneistä päivistä ja ajoista. Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä. On vain yksi pieni asia: kukin niistä kaipaa jotakuta hyvin rakasta, joka niiden täytyi jättää jälkeensä. Ne kaikki juoksentelevat ja leikkivät yhdessä, mutta tulee päivä, jona yksi yhtäkkiä pysähtyy katsomaan kaukaisuutee
Kiitos tuhannesti tästä kirjoituksesta <3
Vierailija kirjoitti:
Minulla, kun poistun maan päältä, neljä koiraa vastassa, yksi kissa ja pikkulemmikit. Viimeisin koira vieraillut kuoltuaan. Ollessani unen rajatilassa tuntuu kun joku hyppää sänkyyni ja pyöriskelee jalkopäässä.
Meillä tuli talon mukana jonkun kummituskissa, saatan olla hyvin hereilläkin vielä kun tuota näkymättömän sänkyynhyppäämistä kävi alussa. Mieskin huomasi muutaman kerran. Vanhuskoiran kuoltua taisi kissakin lähteä
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaarisilta
Kaikki eläimet, jotka ovat olleet sairaita ja vanhoja, saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa; loukkaantuneet ja vammautuneet parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi, juuri sellaisiksi, kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme menneistä päivistä ja ajoista. Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä. On vain yksi pieni asia: kukin niistä kaipaa jotakuta hyvin rakasta, joka niiden täytyi jättää jälkeensä. Ne kaikki juoksentelevat ja leikkivät yhdessä, mutta tulee päivä, jona yksi yhtäkkiä pysähtyy katsomaan kaukaisuutee
Aivan ihanasti kirjoitettu, ei pystynyt kuivin silmin lukemaan. Oma koira lähti noin vuosi sitten, on ollut aika vaikeaa sen jälkeen. Tunnen myös ajoittain läsnäolon ja uskon, että vielä kohdataan
"Kyllä käy. Kun kissamme oli kuollut istuin parvekkeella myöhäisillan pimeydessä ja tunsin selvästi miten pehmeä karvainen lämpö harjasi säärtäni vasten kuten niin monta sataa kertaa ennenkin. Luulin ensin että se oli toinen kissamme mutta kun tulin sisään muutamia minuutteja myöhemmin se oli syvässä unessa yläkerrassa. Kysyin mieheltäni milloin se oli siihen tullut ja oli ollut siinä jo tunnin.
Tuo tervehdys tuntui kovin lohdulliselta."
"Niin, mikään tarinassasi ei todista että kuollut kissasi kävisi jotenkin tervehtimässä sinua. Olen minäkin monta kertaa muistanut miltä äitini käsi tuntui olkapäällä - se on kuitenkin vain kehoni muisto, äitiä ei enää ole eikä hän käy minua moikkailemassa. Kuoleman jälkeistä elämää kun ei ole, aivot sammuvat ja se siitä. Kaunis ajatus mutta pidän kyllä helposti höynäytettävinä heitä jotka oikeasti tällaiseen uskovat."
Ironista tässä on se että sinä itse asiassa olet ihan yhtä uskovainen kuin minä, tai itse asiassa vielä paljon vahvemmin uskovainen. :-) Minä uskon tai oikeastaan lähinnä toivon että on olemassa jotain muutakin kuin tämä elämä, ja rakkaat kissani ovat siellä ja näen ne jälleen.
Sinä taas uskot erittäin vahvasti että mitään muuta ei ole olemassa ja kuolema on kaiken loppu. Et siis toivo, vaan vahvasti uskot.
Totuus on kuitenkin että kumpikaan meistä ei voi varmasti TIETÄÄ. Sinä tietysti luulet tietäväsi, mutta se ei ole sama asia.
Kristinuskon mukaan ei.
"Raamatussa ei ole mainintaa eläinten tai lemmikkien taivaasta hyvästä syystä. Eläimillä ei ole kykyä ottaa askeleita, jotka vaaditaan taivaallisen kutsun saamiseksi (Heprealaisille 3:1). Näihin askeleisiin kuuluvat tiedon hankkiminen, uskon ilmaiseminen ja Jumalan käskyjen noudattaminen (Matteus 19:17; Johannes 3:16; 17:3). Vain ihmisille on annettu mahdollisuus elää ikuisesti (1. Mooseksen kirja 2:16, 17; 3:22, 23)."
"Raamattu opettaa, että kaikista maanpäällisistä luomuksista taivaaseen menee ainoastaan ihmisiä, heitäkin vain rajallinen joukko (Ilmestys 14:1, 3). He hallitsevat siellä kuninkaina ja pappeina Jeesuksen kanssa (Luukas 22:2830; Ilmestys 5:9, 10). Suurin osa ihmisistä herätetään elämään paratiisiin maan päälle (Psalmit 37:11, 29)."