Määräaikainen 8-9 sentin sähkösopimus olisi tullut halvemmaksi kuin pörssisähkö.
Onko tämä "pörssisähkö on aina halvin" -hokema kusetusta? Tammikuu oli n. 14 senttiä kWh ja nyt tulee taas kalliit hinnat. Huomenna 30 senttiä. Hyvä alkaa nostaa pörssihintoja, kun on saatu ihmiset pakotettua asiakkaiksi.
Kommentit (1238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viddu kukaan tonttu nykyään käytä pörssisähköä? Paitsi punavihervassarifoliohattulooserit.
Meillä mies otti pörssisähkön 2023 helmikuussa ja sanoi että nyt alkaa jäämään rahaa säästöönkin.
1300€ on tullut halvemmaksi kuin 8c hinnalla.
Toihan on köyhälle jo kelpo summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät käyttää pörssiä, kun ei muuhun riitä tuet.
Eli meinaat että pörssisähkö olisi halvempaa kuin määris🤣
No en meinannut sitä, mutta jäin kiinni.
Vastailet omiin kysymyksiinkin. Tarkista lääkitys.
Olen jo ihan sekaisin kuka vastas, mutta siitä olen varma että määris on aina kalliimpi kuin pörssi.
Multa löytyy dataa kymmenen vuoden ajalta. Vain yksi vuosi (viimeinen) meni niin että pörssisähkö olisi ollut (hiukan) edullisempaa kuin todellisuudessa maksamani sähkö.
Juu ihan varmaan, jos seuranta on kymmenen vuotta. Vielä kaksi vuotta sitten meilläkin oli määräaikainen sopimus, jonka hinta oli noin 4 senttiä/kwh. Sen jälkeen semmoisia ei ole ollut missään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo ihan sekaisin kuka vastas, mutta siitä olen varma että määris on aina kalliimpi kuin pörssi.
Aika sekaisin tosiaan. Vastasit minulle esittämääsi kysymykseen itse, vieläpä esittäen minua. Ja ainoa asia josta olet varma, olet jopa siinäkin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sekaisin tosiaan. Vastasit minulle esittämääsi kysymykseen itse, vieläpä esittäen minua. Ja ainoa asia josta olet varma, olet jopa siinäkin väärässä.
Vastasitko omaan kysymykseesi kun sanoit vastanneeni jonkun toisen kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa löytyy dataa kymmenen vuoden ajalta. Vain yksi vuosi (viimeinen) meni niin että pörssisähkö olisi ollut (hiukan) edullisempaa kuin todellisuudessa maksamani sähkö.
Itsellä sama tilanne. Ei se olisi ollut sen halvempi.
Enolla pörssisähkö ja on säästänyt jo 2800€ kolmen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, vastasitko omaan sekoamukseesi jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin tosiaan vastata, pakko myöntää että pörssi on halvempi mutta määris määris kalliimpi
Itsellä on kiinteä ja säästänyt jo 7600€ kymmenen vuoden aikana.
Siinä on kirittävää.
Vierailija kirjoitti:
Säälin määriksiä, ovat aika yksinkertaisia.
Sä et vaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää ettei "enosi" osannut kilpailuttaa määräaikaisia sopimuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et vaan tajua.
Mulla on määris ja maksan itseni kipeäksi 9.4c sopimuksella. Naapurit aina leveilee kun ne maksaa vain 5c.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et vaan tajua.
Siis en tajua että pörssisähkö on halvempaa?
Vierailija kirjoitti:
Juu ihan varmaan, jos seuranta on kymmenen vuotta. Vielä kaksi vuotta sitten meilläkin oli määräaikainen sopimus, jonka hinta oli noin 4 senttiä/kwh. Sen jälkeen semmoisia ei ole ollut missään
Samassa suhteessa se pörssisähkönkin hinta on noussut, pl. ne älyttömän hintaiset pitkät sopparit mitä jengi teki pari vuotta sitten loppusyksystä, joihin ei kenenkään näin jälkiviisaana olisi pitänyt tarttua. Nytkin tammikuussa pörssisähkön keskihinta oli yli 13 snt/kWh johon tulee vielä myyjän marginaali päälle. Moni ei edes pääse tuohon keskihintaan. Sillä ei ole mitään merkitystä jos (pörssi)sähkö on kesällä edullista, vaan talvikuukausien hinnat ratkaisee, jolloin kulutus esim. meillä on yli nelinkertainen kesään nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin enolle niin hänellä oli aikaisemmin 8c sopimus ja pörssissä maksaa vain noin 4c.
Hän sanoi että halvempaa määristä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa suhteessa se pörssisähkönkin hinta on noussut, pl. ne älyttömän hintaiset pitkät sopparit mitä jengi teki pari vuotta sitten loppusyksystä, joihin ei kenenkään näin jälkiviisaana olisi pitänyt tarttua. Nytkin tammikuussa pörssisähkön keskihinta oli yli 13 snt/kWh johon tulee vielä myyjän marginaali päälle. Moni ei edes pääse tuohon keskihintaan. Sillä ei ole mitään merkitystä jos (pörssi)sähkö on kesällä edullista, vaan talvikuukausien hinnat ratkaisee, jolloin kulutus esim. meillä on yli nelinkertainen kesään nähden.
Meillä 2024 alusta eiliseen keskiarvo 6.1c ja laskusuunnassa. Jäähdytys huutaa täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin enolle niin hänellä oli aikaisemmin 8c sopimus ja pörssissä maksaa vain noin 4c.
Pörssisähkön keskihinta oli vuonna 2022 18,75 snt/kWh ja 2023 6,68 snt/kWh. Aika sankari tämä enosi jos on silti kolmessa vuodessa onnistunut säästämään pörssisähköllä vs. 8snt määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkön keskihinta oli vuonna 2022 18,75 snt/kWh ja 2023 6,68 snt/kWh. Aika sankari tämä enosi jos on silti kolmessa vuodessa onnistunut säästämään pörssisähköllä vs. 8snt määräaikainen.
Eno käyttää sähköä vain kun se on halpaa, eli yöllä ja aamulla. Muuten akkujen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 2024 alusta eiliseen keskiarvo 6.1c ja laskusuunnassa. Jäähdytys huutaa täysillä.
Hyvä huudella sieltä kaukolämmitetystä kerrostalokämpästä.
Saahan se mies sanoa mitä mieleen juolahtaa. Käyttää nekin rahat jos niitä tulee maksullisiin naisiin.