Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorta naista pyydettiin tulemaan alasti töihin

Vierailija
05.02.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010154767.html No semmosta se vähän on rakennusalalla, siellä miehillä on aika karskit jutut muutenkin:D

Kommentit (422)

Vierailija
241/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mun työpaikalla on eri ikäisiä miehiä ja naisia ja jutut on välillä myös varsin härskejä, mutta ei koskaan mitään ahdistelua tai epäasiallisia. Hyvin pystyy nuoret naiset ja vanhemmat miehet heittämään läppää keskenään. 

Niin... Täytyy sanoa, että kyllä minä tuntisin oloni ahdistuneeksi, jos minua vanhempi mieskollega sanoisi minulle, että voisin tulla vaikka alasti töihin. Jos härskeily ei ole henkilökohtaista eikä sillä ole tarkoituksena nolata/alistaa toista, niin ok. Mutta jos sävy on vähänkin sellaista, että se aiheuttaa kiusallisia tilanteita, niin se ei ole missään tapauksessa ok ja jokaisella on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi ja hyväksi työpaikalla!

No jep. Kyllä varsinkin uuden työntekijän tullessa taloon pitää muutenkin siistiä suutaan. Jos ollaan jo riittävän tuttuja niin tuommoinen "tuu vaikka alasti" läppäkin voi olla ihan ok, jos sen tyyppinen vitsailu on porukassa tapana ja kaikille selvää ettei siihen liity mitään henkilökohtaista, mutta vanhemmalta työntekijältä uudelle nuorelle ja kokemattomalle ei kyllä oikein. Yhdistetty noihin kaikkiin muihin juttuihin, huhhuh. 

Vierailija
242/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaston muuten ok, mutta talvella voi tulla pakkasenpuremia.

Mun pomo heitti vitsillä että mulla on lupa tulla alasti töihin. Vastasin että ei prkl tarkene ja sitte naurettiin. N56

Oletko muutenkin sellainen räväkkä Rivo-Riitta ja vielä ylpeilet sillä? 

Mitä rivoa siinä on jos sanon että ei tarkene? Oletko sinä sellainen ihminen joka haukkuu muiden kommentit ja vielä julkaiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ronskit puheet" on ihan eri asia, kuin sanoa nuorelle tytölle "me viedään sut tonne metsään ja vedetään sulta vaatteet pois". Toihan on aivan sairasta.

Jos on pakko saada olla törkyturpa niin pitäs edes jutut yleisellä tasolla, eikä puhuisi juuri tästä nuoresta työntekijästä. Sano sit vaikka että ois kiva nähdä naisia alasti, eikä että just sinä voisit olla alasti.

Kyllä kaikki ymmärtää ja tietää, että äijäporukassa ja raksa-alalla voi olla suoraa ja vähän törkyistäkin puhetta. Ja toisaalta että on rajoja, joita ei ylitetä. Et sä voi sanoa AIVAN MITÄ VAIN siksi että suurin osa paikallaolijoista on miehiä. 

No jep. Ronskit puheet on yksi juttu ja ne voi olla ihan hauskojakin, mutta sitten kun ne on henkilökohtaisuuksiin meneviä niin kyse ei enää ole huumorista vaan kiusaamisesta ja ahdistelusta. 

Ja henkilökohtaisuuksiin meneminen on nimenomaan sitä, että sinä olet se kohde, jonka pitäisi tehdä asiaa x tai jolle pitäisi tehdä asiaa x. 

Vierailija
244/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta senkun puhut ja puolustelet näitä miehiä. Kuten itsekin kirjoitat, tuuli niitä huulia heiluttaa. Itse lisäisin, että kohdallasi paskanhajusta tietää miltä suunnalta tuulee."

Mielipide kertoo huomattavasti vähemmän ihmisestä kuin se, että toisen mielipiteestä vedetään herneet nenään ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Ja jotta en sorru itse samaan, niin jätän viimeisen virkkeen kirjoittamatta.

Kyllä seksuaalisen ahdistelun ja ahdistelijoiden puolustelu kertoo ihan riittävästi ihmisestä. Me kaikki tiedämme, että puolustautumisesi

Mielipiteen sanomisesta tuskin rangaistaan.

Vierailija
245/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ennen ei loukkaannuttu kaikesta. Ennen muodostui parisuhteita, perustettiin perheitä ja saatiin lapsiakin."

Ihan totta, todennäköisesti tuokin mies on pariutunut ja joku hänen kanssaan lapsia tehnyt. Nyt sitten oman lapsiensa ikäistä tyttöä kohtelee noin.

Minä olen ollut miesvaltaisella alalla töissä 1980-luvun loppupuolelta tähän päivään, menin siis vähän päälle parikymppisenä duuniin miesalalle. Jos mitään tuollaista olisi sattunut lähellekään, eli että olisi tungettu jalköväliin mitään tai uhkailtu metsän reunaan viemisellä, olisi ollut hel vetti irti ja miehille potkut hyvin lähellä.

Kielenkäyttö nimenomaan saattoi olla roisia, mutta ei kukaan nyt herran jesta alkanut käsiksi käymään tai uhkailemaan. Sen verran järkeä oli päässä pahimmallakin öykkärillä, että tajusivat, mitä siitä seuraa jos alkaa nuoria naisia noin kohtelemaan.

Joku väitti tätä aikaa kaksinaismoralistiseksi sen vuoks

Boldattuja olennainen. Tämä on itselleni ollut aina se ihan käsittämätön kuvio. Todellakaan itse en voi koskaan nähdä omien lasteni ikäisiä ihmisiä minään muuna kuin suojeltavina, autettavina ja tosiaan lapsina.Koskee aivan kaikkea kiusaamista, mutta seksuaalista häirintää etenkin.

Vierailija
246/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pomo heitti vitsillä että mulla on lupa tulla alasti töihin. Vastasin että ei prkl tarkene ja sitte naurettiin. N56

Mitä rivoa siinä on jos sanon että ei tarkene? Oletko sinä sellainen ihminen joka haukkuu muiden kommentit ja vielä julkaiset?

Sitä rivoa, että en itse näe kyllä mitään hauskaa siinä, että esimies (tai kukaan muukaan) sanoo, että minulla on lupa tulla alasti töihin. Kyllä haukun juuri teikäläisten kommentteja, jotka hyväksytte epäasiallisen käytöksen ja seksuaalisen ahdistelun. 

Vierailija
247/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta senkun puhut ja puolustelet näitä miehiä. Kuten itsekin kirjoitat, tuuli niitä huulia heiluttaa. Itse lisäisin, että kohdallasi paskanhajusta tietää miltä suunnalta tuulee."

Mielipide kertoo huomattavasti vähemmän ihmisestä kuin se, että toisen mielipiteestä vedetään herneet nenään ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Ja jotta en sorru itse samaan, niin jätän viimeisen virkkeen kirjoittamatta.

Kyllä seksuaalisen ahdistelun ja ahdistelijoiden puolustelu kertoo ihan riittävästi ihmis

TTämä ei ole mikään mielipideasia.

Vierailija
248/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti suurin osa taas kommentoi lukematta koko juttua, eli kuvittelee, että kyse on yhdestä harkitsemattomasta heitosta, eikä, kuten jutussa kerrottiin, todella vakavasta käsiksi käymisestä ja uhkailusta. Ehkä ap tahallaan jätti klikkiansaksi kertomatta saadaan "hyvää keskustelua".

Vierailija
249/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se olisi setämiehenkään mielestä enää hauskaa, jos työkaverit jatkuvasti vitsailisi tämän tarvitsevan kunnon pers panon ja pyytäisivät ottamaan housut pois että päästään hommiin jne. 

Vierailija
250/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti suurin osa taas kommentoi lukematta koko juttua, eli kuvittelee, että kyse on yhdestä harkitsemattomasta heitosta, eikä, kuten jutussa kerrottiin, todella vakavasta käsiksi käymisestä ja uhkailusta. Ehkä ap tahallaan jätti klikkiansaksi kertomatta saadaan "hyvää keskustelua".

Ei, vaan jotkut ovat valitettavasti oikeasti sitä mieltä, että on kjehräh hauskaa läppää tunkea trukkikapula toisen jalkoväliin - etenkin uuden nuoren naiskollegan. Mitäs olet tuollainen herkkähipiäinen feministi kjehrähröh.

Vierailija
251/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppupelissä me emme tiedä, mitä sanottiin. Nuoret naiset on löytäneet tavan rahastaa setämiehiä.

Meillä yrityksessä yli 40v miehet ei edes puhu nuoremmille naisille, tämä on pomojen toive. Näin ehkäistään mahdolliset väärinymmärrykset. Tervehtiä saa, mutta muu keskustelu hoidetaan sähköposteilla, joista jää todiste siitä, mitä on sanottu.

Olen ollut naisvaltaisella alalla jo toistakymmentä vuotta. Kukaan ei ole koskaan syyttänyt ahdistelusta, vaikka mitään tuollaista ohjeistusta ei ole meillä annettu. Juju piilee siinä, että osaan olla kommentoimatta kollegan persettä.

Vierailija
252/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppupelissä me emme tiedä, mitä sanottiin. Nuoret naiset on löytäneet tavan rahastaa setämiehiä.

Meillä yrityksessä yli 40v miehet ei edes puhu nuoremmille naisille, tämä on pomojen toive. Näin ehkäistään mahdolliset väärinymmärrykset. Tervehtiä saa, mutta muu keskustelu hoidetaan sähköposteilla, joista jää todiste siitä, mitä on sanottu.

Meillä ihan sama. Vanhemmat miehet eivät puhu nuorille naisille mitään muuta kuin työhön välittömästi liittyviä asioista. Tämä ei ole mikään ohjeistus tai toive, kokemuksesta kaikki ukot vain ovat oppineet, että olkoot naiset omissa oloissaan ettei tule väärinkäsityksiä.

Meidän firmassa ollaan päädytty siihen, että naisia ei enää edes sinne palkata, koska muuten tulee vaan näitä me too-syytöksiä ja muuta vastaavaa vaikkei mitään olisi edes tapahtunut.

Vierailija
253/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut naisvaltaisella alalla jo toistakymmentä vuotta. Kukaan ei ole koskaan syyttänyt ahdistelusta, vaikka mitään tuollaista ohjeistusta ei ole meillä annettu. Juju piilee siinä, että osaan olla kommentoimatta kollegan persettä.

Olisiko siksi, että miehet ovat susia, dramaattisempia ja kaikki pahimmat teot on miehiltä?

Vierailija
254/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä rivoa, että en itse näe kyllä mitään hauskaa siinä, että esimies (tai kukaan muukaan) sanoo, että minulla on lupa tulla alasti töihin. Kyllä haukun juuri teikäläisten kommentteja, jotka hyväksytte epäasiallisen käytöksen ja seksuaalisen ahdistelun. 

Käy ny ostaan jostain huumoria ittelles! Siinä ei ollut mitään epäasiallista eikä ahdistelua koska kumpikin tiesi että niin ei tule tapahtumaan.

Vierailija
255/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan sama. Vanhemmat miehet eivät puhu nuorille naisille mitään muuta kuin työhön välittömästi liittyviä asioista. Tämä ei ole mikään ohjeistus tai toive, kokemuksesta kaikki ukot vain ovat oppineet, että olkoot naiset omissa oloissaan ettei tule väärinkäsityksiä.

Meidän firmassa ollaan päädytty siihen, että naisia ei enää edes sinne palkata, koska muuten tulee vaan näitä me too-syytöksiä ja muuta vastaavaa vaikkei mitään ol

Niin, teillä on siellä poikien kanssa kimpassa niin paljon kivempaa, kun ei ole naisia häiritsemässä.

Vierailija
256/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käy ny ostaan jostain huumoria ittelles! Siinä ei ollut mitään epäasiallista eikä ahdistelua koska kumpikin tiesi että niin ei tule tapahtumaan."

Sorry, ei mun tarvitse. Minun huumorintajuni on muuta kuin seksuaalinen ahdistelu. Se, että tulit tällaista aihetta käsittelevään keskusteluun kertomaan oman "hassunhauskan" kokemuksesi kertoo sinusta tarpeeksi.

Vierailija
257/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän firmassa ollaan päädytty siihen, että naisia ei enää edes sinne palkata, koska muuten tulee vaan näitä me too-syytöksiä ja muuta vastaavaa vaikkei mitään ol

Jos sellaisia syytöksiä on tullut, niin varmasti jotain on ollut kuitenkin. Vähän "huumorii" hei?

Vierailija
258/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa. Eikä yhtään yllätä että tuotakin taas yritetty kuitata huumoriksi ja vahingoksi. Se kapula ei mene vahingossa eikä itsestään kenenkään haaroväliin. Ihan törkeää ahdistelua ja kiusaamista.

Tiedän tasan tarkkaan että miesvaltaisilla työpaikoilla tuota vieläkin valitettavasti tapahtuu, omaakin kokemusta on ihan liikaa. Noissa tilanteissa nainen on AINA heikoimmilla. Ylemmältäkin taholta sitä yritetään kääntää väärinkäsitykseksi tai huumoriksi ja käsketty vaan pitää puolensa ja voivoteltu kuinka nyt täällä on vaan vähän ronskimpaa tämä huumori. Vaikka pitäisikin puolensa ja pistäisi kiusaajalle jauhoja suuhun niin siitähän se vasta riemu repeää ja sitten onkin itse hankalassa asemassa ja pomon puhuttelussa. Tämäkin koettu.

Nyt kun ikääkin ja kokemusta tullut niin ei enää tarvitse olla jatkuvalla puolustuskannalla mutta on se ihan saatanan surullista että naisen täytyy elää keski-ikäiseksi saakka saadakseen olla rauhassa ja tullakseen edes aavistuksen vakavasti otettavaksi ammattilaiseksi.

Todellakin nyt toivon että tuomio ei ainakaan hovissa alene jos sinne saakka menee. Ja että kyseinen ahdistelija ei työllisty enää millekään alalle. Tsemppiä tuolle nuorelle naiselle joka vei asian poliisille. Hienosti toimittu. 

Vierailija
259/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käy ny ostaan jostain huumoria ittelles! Siinä ei ollut mitään epäasiallista eikä ahdistelua koska kumpikin tiesi että niin ei tule tapahtumaan."

Sorry, ei mun tarvitse. Minun huumorintajuni on muuta kuin seksuaalinen ahdistelu. Se, että tulit tällaista aihetta käsittelevään keskusteluun kertomaan oman "hassunhauskan" kokemuksesi kertoo sinusta tarpeeksi.

Kas kun miehet ei osaa käyttäytyä! Onko aikamoisia susia! Miehet on läpeensä sairaita paskoja. Tuomitkaa väkivalta.

Vierailija
260/422 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen pienessä kiinteistöhuolto ja siivousfirmassa missä huoltomiehet ovat kaikki miehiä ja siivoojat naisia. Ongelmia ei ole koskaan ollut, koska tähän firmaan ei palkata mitään feministejä ja ne jotka ei kestä lähtevät nopeasti. Täällä on tietty hierarkia ja sitä jos ei kunnioita niin ulos vaan. Siivoojat vaihtuu usein. Äijät pysyy. Tänne sopeudutaan, eikä toisinpäin. Ja kummasti niitä halukkaita riittää jonoksi. Ulkomaalaisia ei palkata ensnkään. Myös nuoret naiset ovat heikosti edustettuna, koska yleensä saikuttavat koko ajan. Nautin tästä työstä ja firmasta, enkä halua että muututaan.