Nuorta naista pyydettiin tulemaan alasti töihin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010154767.html No semmosta se vähän on rakennusalalla, siellä miehillä on aika karskit jutut muutenkin:D
Kommentit (422)
Vierailija kirjoitti:
Klikkiä avaamatta sanoisin, että raksanaisilta ja eräiltä muiltakin vaaditaan aika paljon enemmän huumorintajua kuin naisvaltaisilla aloilla, joilla taas vaaditaan muita "sosiaalisia" taitoja.
Tunnen useamman kuin yhden naisen, joka olisi tuollaisessa tilanteessa lyönyt äijille jauhot suuhun niin että olisivat saaneet hävetä loppuikänsä.
Seksuaaliseen häirintää ei vastata huumorintajulla vaan rikosilmoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huumorintajuton nainen.
Itse olen miesvaltaisella työpaikalla ja karski huumori kuuluu asiaan.
Itse saisin tehdä syytteitä joka päivä, jos tuolle linjalle lähtisin x)
Ihanaa että en ole Suomen viimeinen huumorintajuinen nainen, onneksi on muitakin!;) Nykysin vaan tuntuu että valitetaan kaikesta ja mitään ei saa sanoa. Huumori on elämän suola.;)
Tiesitkö muuten, että teidän työpaikan seinällä on sinusta tehty hinnasto? Siinä on lueteltu kaikki, mihin suostut, ja paljonko se maksaa. Joku otti siitä kuvan ja laittoi sen jakoon ulkopuolisille, joten ei tarvitse ihmetellä, kun saat pitkiä katseita.
Sama hymiöitä tyyppi puolustaa ahdistelua, ihan vinkkinä, että kannattaisi lopettaa noiden lapsellisten hymiöiden laitto, mistä tunnistaa kyseessä olevan sama kirjoittaja.
Ei kukaan enää käytä XD tai ;) -hymiöitä..
Vierailija kirjoitti:
"Kummasti niitä aina riittää. Ei ole tarvinnut myydä eioota. Vakituiset ovat pysyneet. Ja kiitos. On kyllä kiva työpaikka"
Riittää mihin riittää. Sana kyllä kiertää ja kohta on kaikkien tiedossa, että teidän työpaikka on pervojen paratiisi.
On riittänyt. Ei meillä ole kukaan ahdistellut naisia. Enemmän puhuin siitä ronskimmasta läpänheitosta, mikä ei oikein sovi siveille korville. Uutisjutun mukainen toiminta on tietysti tuomittavaa.
Huoltomies 34v
Nojoo, tää on taas tätä. "Mitään ei enää saa sanoa", hyi että oksettaa tuo juttu. Silloin kun itse olin nuori parikymppinen (siis 10-13 vuotta sitten) nää setämiehet harrasti työpaikoilla ihan tota samaa "läppää" ja jotkut jopa kävi fyysisesti kiinni. Jotenkin silloinkin vielä oli ajat eri, sitä piti vaan sietää ja hihitellä mukana. Yhdessä työpaikassa istuin trukissa, ja silloinen esimieheni kysyi minulta "onks sulla p*llu märkänä ku se penkki tärisee" (älä nyt pienestä huumorista suutu!) ja toisessa työpaikassa esimieheni läppäs persiille ja nauroi räkäisesti päälle (hei läppä vaan!). En jotenkin nuorena osannut näihin suhtautua niin kuin olisi pitänyt.
Olisin toivonut, että suhtautuminen näihin olisi muuttunut tässä vuosien varrella, mutta ei nähtävästi. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista ahdistelua. Onneksi nykysukupolvi alkaa muuttaa näitä asenteita. Olen itse myös nykyään ainoana naisena miesvaltaisessa työpaikassa, mutta ei kukaan täällä ahdistele tai heitä tuollaista vitsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että en ole Suomen viimeinen huumorintajuinen nainen, onneksi on muitakin!;) Nykysin vaan tuntuu että valitetaan kaikesta ja mitään ei saa sanoa. Huumori on elämän suola.;)
Tiesitkö muuten, että teidän työpaikan seinällä on sinusta tehty hinnasto? Siinä on lueteltu kaikki, mihin suostut, ja paljonko se maksaa. Joku otti siitä kuvan ja laittoi sen jakoon ulkopuolisille, joten ei tarvitse ihmetellä, kun saat pitkiä katseita.
Ai vitsi, missä se on, pitää mennä heti kattomaan. Ja lisätä hintoihin tietty nollat perään, jee.;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kummasti niitä aina riittää. Ei ole tarvinnut myydä eioota. Vakituiset ovat pysyneet. Ja kiitos. On kyllä kiva työpaikka"
Riittää mihin riittää. Sana kyllä kiertää ja kohta on kaikkien tiedossa, että teidän työpaikka on pervojen paratiisi.
On riittänyt. Ei meillä ole kukaan ahdistellut naisia. Enemmän puhuin siitä ronskimmasta läpänheitosta, mikä ei oikein sovi siveille korville. Uutisjutun mukainen toiminta on tietysti tuomittavaa.
Huoltomies 34v
Jos minä tulen teille töihin, niin varmaan minäkin voin heittää ronskia läppää, vai? Käsitellään vaikka sinun seksiasiat. Voisin kertoa, mitä tekisin sinulle. Käykö?
Minkä takia tälläiset naiset hakeutuu miesten alalle? Eihän miehetkään hakeudu naisten ompelukerhoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies 34v
Eli jos työskentelisimme yhdessä, niin voisin vitsailla sinun pienestä pippelistäsi ja huonoista seksitaidoistasi? Tai siitä, ettet saa edes pippeliä pystyyn ja sehän on hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi, missä se on, pitää mennä heti kattomaan. Ja lisätä hintoihin tietty nollat perään, jee.;
Älä nyt luule itsestäsi liikoja, halpahan sinä olet. Töissä kukaan ei muista sinun nimeä vaan olet se halpah****.
Oletko ihan yhtä iloinen, kun oma teinityttösi tulee kertomaan miten häntä kohdellaan kesätöissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies 34v
Jos minä tulen teille töihin, niin varmaan minäkin voin heittää ronskia läppää, vai? Käsitellään vaikka sinun seksiasiat. Voisin kertoa, mitä tekisin sinulle. Käykö?
Käy. Kuulostat hauskalta
Meidän firmaan ei oteta naisia töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies 34v
Käy. Kuulostat hauskalta
Kiva kuulla. Harvoin minä oman lasten ikäisille viitsisin puhua rumasti, mutta sinun kohdalla teen poikkeuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, minäkin olen oikein huumorintajuinen nainen miesvaltaiselta alalta. Mutta mun huumori loppuu sillä sekunnilla kun alkaa tulemaan mitään seksiin/ulkonäköön/sukupuolielimiin viittaavaakaan läppää saati minkäänlaista sanallista tai fyysistä ahdistelua. En kuuntele enkä katsele sitä yhtään.
Naurattaa ihan kaikki muu huumori paitsi navanalusjutut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmaan ei oteta naisia töihin.
Ei sinne kukaan haluakaan, kun kaikki jo tietää, millainen paikka se on.
Eikö se nimenomaan kerro siitä, että henkilöllä EI OLE minkäänlaista huumorintajua, kun ei osaa muusta vetää läppää, kuin jostain seksistä tai ahdisteluun viittavilla huumorilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomies 34v
Eli jos työskentelisimme yhdessä, niin voisin vitsailla sinun pienestä pippelistäsi ja huonoista seksitaidoistasi? Tai siitä, ettet saa edes pippeliä pystyyn ja sehän on hauskaa?
Jos läppäsi on hyvin rakennettu niin joo. Siitä vaan. Ei se huumorin aihe ole niin tärkeä kuin se tapa miten heität läppää.
Huoltomies 34v
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä oltu pyydetty. Ap voi lukea jutun uudestaan, eikä tehdä omia klikkiotsikoitaan.
Luepas nyt ihan itse.
Omituista ajatella, että vitsin kohteelta pitäisi löytyä huumorintajua. Sama mentaliteetti on monilla koulukiusaajilla, että hehän vain vähän vitsailevat, että tämän kiusatun eli vitsien kohteen pitäisi osata nauraa näille jutuille. Kun siinä on vissi ero, että oletko sinä se vitsailija vai se, josta vitsaillaan.
Lisäksi tuollainen pervoilu on epäammattimaista ja alentavaa riippumatta siitä onko kohde mies vai nainen. Siitä tulee vähän sellainen fiilis, että halutaan näyttää nuorelle naiselle kaapin paikka ja osoittaa, että hän on eriarvoisessa asemassa.
Itse työskentelen miesvaltaisella alalla enkä ole ikinä joutunut kestämään kollegoilta tai yhteistyökumppaneilta tuollaista puhetta, joten ei se kyllä mikään "vaiettu normi" ole. Kyllä ne miehet osaavat myös käyttäytyä ja koska aihe on nykyään paljon tapetilla, niin nuo pahimmatkin kyllä tietävät tekevänsä väärin, he vain toivovat, ettei asia mene eteenpäin.
Tuollaista on tapahtunut myös minulle, siis perehdytyksessä ahdistelua miesvaltaisilla aloilla. En uskaltanut viedä asiaa mihinkään, hyvä että tässä uskaltaa nainen viedä asian eteenpäin.
Se on jännää, miten niitä perverssejä vitsejä sanotaan aina naisille ja naisten kustannuksella, mutta ei koskaan niille työkavereille tai vaikka pomolle.
Olen mielummin huumoritajuton, kuin tuollainen ahdistelija jolla ei ole empatiakykyä lainkaan.