Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten iso turn-off tupakointi on muille?

Vierailija
04.02.2024 |

Minä en huomioi lainkaan tupakoitsijoita ja puhdistan elinympäristöni kaikesta tupakkaan liittyvästä.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdemielessä tupakoiva ihminen ei ole minua varten. 

Vierailija
82/112 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu huonot Tinder-treffit ja nainen ei vakuuta, niin sanon usein olevani tupakoitsija. Se on helppo tapa päästä eroon naisesta, sillä useimmille tupakointi on turn-off.

Mun keino miesten kiinnostuksen tappamiseen on röyhtäily ja tyhmät muka hauskat jutut. Yleensä tehoo ja nää tyypit ei perään kysele. :D

Vielä kun heität loppuun kunnon äänekkään pierun ja pyydät maksamaan laskun niin ei tarvitse toiste katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Monet työkaverit polttavat ja haisevat aina tupakalle. Vaikka työajalla ja työkohteissa ei saa polttaa. En ymmärrä miten ei voi olla polttamatta. 

Vierailija
84/112 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muutama frendi polttaa kun ollaan ottamassa kuppia. Röökin ja viinan sekoitus, hyi saatana, haisee ihan spurgulle. Onneksi eivät muuten polta. 

Ja toi röökin hinta, kympin aski.....eikö järki sano mitään?? Onneksi itse pääsin eroon jo aikoja sitten

Vierailija
85/112 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pistää hämmästyttämään miten jonkun pitää käydä tupakilla tyyliin vartin välein. Sitten vielä väittää ettei ole riippuvainen ja pystyisi helposti lopettamaan. Kunnes kohta taas kauppaan ja sieltä säkillinen askeja joista kasaa muurin ikkunalaudalle.

Joo kyllä tuollainen ihmetyttää. Mulla tuttava kans juuri tuollainen ihan jatkuvasti polttaa eikä tahdo myöntää riippuvuuttaan. Sittten vielä välillä valittaa rahattomuutta. Varmaan hirveä summa menee tupakkaan mutta niiitähän ei lasketa.

Vierailija
86/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On iso turn off muttei niin iso, että se voittaisi rakkauden. Eli niin vain sitä tässä ollaan tupakoitsijan kanssa naimisissa vaikka tupakointi typerää onkin.

Mulla sama kaikilla on omat paheensa.Kaikkeen myös tottuu.Ymmärrän vaimoani stressaava työ ja pitkään polttanut ei oo helppoa lopettaa.

Vierailija
87/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella iso. Rinnastuu tatuointeihin, mutta tupakoinnista voi sentään päästä eroon.

Vierailija
88/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan itseäni kun taas kesällä olen sortunut polttamaan enemmän ja vähemmän satunnaisesti. Koko talvena en polttanut yhtään. Koukuttaa nopeasti, tekee huonon ja vetämättömän olon, haisee, menee rahaa ja masentaa. Lisäksi puoliso ja ystävät paheksuu. Eli totaalinen turn off ainakin omalla kohdallani itseni osalta ja yritän nyt kaikkeni, että pääsen eroon ja pystyn nauttimaan kesästä raikkaana. 

Vierailija
89/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi turn off. Varmaan tähän liittyy terveydellisiä, yms perusteita. Mutta näitä ei joudu edes puntaroimaan, kun tupakoitsijan haju tuottaa sellaisen oksureaktion, että missään olosuhteissa en voisi seurustella tupakoitsijan kanssa, en edes vaikka haluaisin. Ei ole oikeastaan edes valintakysymys.

Vierailija
90/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehdoton hylky. Polttaminen ei ole ikinä plussaa, mutta jos on halua lopettaa niin se on jo hyvä alku. Nuuska kuvottaa liikaa, se on ehdoton turn off. Sisällä polttaminen ehdoton ei. Lisäksi ketjuröökaus. Jos polttaa vaikka kaksi tai kolme tupakkaa päivässä, menettelee vielä. Ja samalla tietysti haluaa lopettaa ja tekee työtä sen eteen. Syöpähän se aina pelottaa tietysti.

Niin ja kunhan minä en saa osaani hajusta. En halua haista tupakalta.

Tupakoitsijahan ei automaattisesti haise pahalta. Jos pitää huolen hygieniastaan, ei ala automaattisesti lemuamaan kuin kaatopaikka vain satunnaisen röökin takia. Ja tämän sano erittäin hajuherkkänä ihmisenä. Ketjupolttaja on asia erikseen.

Vierailija
91/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella iso. Rinnastuu tatuointeihin, mutta tupakoinnista voi sentään päästä eroon.

Et ole laserista kuullut? :D 

Ja ennen kuin joku alkaa vinkumaan omiaan: Minä en pidä tatuoinneista eikä ihostani löydy yhtäkään. 

Vierailija
92/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsija on kuin narkomaani eli aina on mielessä vain seuraava rööki. Ei ne mitään oikeita ihmisiä ole vaan narkoelukoita.

Ei mulla ainakaan ole mielessä aina seuraava tupakka vaikka poltan. Itseasiassa en ajattele sitä lainkaan. On paljon muutakin ajateltavaa. Meen sitte tupakalle,kun semmonen sopiva hetki tulee. Mutta en pakkomielteisesti mieti tupakkaa pöllö. Vähämpä tiedät riippuvuuksista. Harvempi tupakoitsija haluaa olla tupakoitsija.

Siitä kun ei niin vaan eroon pääse.Niinku ei mistään riippuvuudesta. Sinulla ei ilmeisesti ole mitään addikitiota,niin mistä voisikaan tietää mitä se on. Olisit vaan onnellinen,etkä pitäis muita ihmisiä elukoina. 

Vierailija
93/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ehdoton hylky. Polttaminen ei ole ikinä plussaa, mutta jos on halua lopettaa niin se on jo hyvä alku. Nuuska kuvottaa liikaa, se on ehdoton turn off. Sisällä polttaminen ehdoton ei. Lisäksi ketjuröökaus. Jos polttaa vaikka kaksi tai kolme tupakkaa päivässä, menettelee vielä. Ja samalla tietysti haluaa lopettaa ja tekee työtä sen eteen. Syöpähän se aina pelottaa tietysti.

Niin ja kunhan minä en saa osaani hajusta. En halua haista tupakalta.

Tupakoitsijahan ei automaattisesti haise pahalta. Jos pitää huolen hygieniastaan, ei ala automaattisesti lemuamaan kuin kaatopaikka vain satunnaisen röökin takia. Ja tämän sano erittäin hajuherkkänä ihmisenä. Ketjupolttaja on asia erikseen.

Sanon*

Niin ja kun tupakka-asioissa voi käyttää järkeä. Ei panna tupakaksi metrin päässä sellaisesta, joka ei polta. Ei polteta ikinä sisätiloissa. Käytetään kaikki mahdolliset keinot lopettamiseen, tai vaikka vähentämiseen niin, että lopulta menee yksi tupakka päivässä, jos sitäkään. 

Jos pitäisi valita tupakoitsija, joka juo alkoholia hyvin harvoin ja hyvin vähän, tai täysin savuton alkoholia reippaammin kuluttava, olisi valinta helppo (se ensimmäinen vaihtoehto.)

Jos nuo olisivat sellaiset PAKKO VALITA-jutut.

Vierailija
94/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika täydellinen turn-off nykyään. Joskus nuorempana siedin kun ravintolatupakointi oli muutenkin yleistä ja vaatteet haisivat röökiltä kotiin tullessa poltti sitten itse tai ei. Nykyään kiitos mutta ei kiitos.

Jos näin jään jostakin ihmissuhteesta paitsi niin se on ihan OK.

Vierailija
95/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ennen kuin joku alkaa vinkumaan omiaan: Minä en pidä tatuoinneista eikä ihostani löydy yhtäkään. 

Siitä laserista jää niin rumat jäljet ettei kannata tonneja maksaa.

Vierailija
96/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä laserista jää niin rumat jäljet ettei kannata tonneja maksaa.

Tupakoinnin aiheuttaman keuhkosyövän hoidosta jää myös jälkiä, jos siis henkiin jää. Näin homma menee Pirkanmaan piirissä:

https://www.pirha.fi/asiakkaalle/hoitopolut/keuhkosyopapotilaan-hoitopo…

Vierailija
97/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sairastui suusyöpään parin kuukauden päästä tupakoinnin aloittamisesta. Pari viikkoa siitä niin kuoli syöpään.

Vierailija
98/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton turn off, vaikka muuten olisi enemmän kuin täydellinen.

Vierailija
99/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sairastui suusyöpään parin kuukauden päästä tupakoinnin aloittamisesta. Pari viikkoa siitä niin kuoli syöpään.

Trollaat.

HPV - virus + alkoholi ja tupakka altistavat tuolle mutta vasta pidemmän ajan kuluessa. Tuttavasi on saanut syövän muusta syystä ja jo kauan ennen tupakoinnin aloittamista.

Suusyöpä ei tapa parissa viikossa taudin saamisesta. Jos siihen kuolisi parissa viikossa niin on tauti ollut olemassa jo pidempään.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00762

Vierailija
100/112 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollaat.

HPV - virus + alkoholi ja tupakka altistavat tuolle mutta vasta pidemmän ajan kuluessa. Tuttavasi on saanut syövän muusta syystä ja jo kauan ennen tupakoinnin aloittamista.

Suusyöpä ei tapa parissa viikossa taudin saamisesta. Jos siihen kuolisi parissa viikossa niin on tauti ollut olemassa jo pidempään.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00762

En trollaa. Ihan tosi juttu.

Missä olet ollut kun peruskoulussa on ollut tupakka-ja huumevalistusta? Vai etkö ole käynyt suomalaista peruskoulua? Vai eikö enää suomalaisissa kouluissa valisteta tarpeeksi? Etkö ole kuullut, että kaikki ne tyhmimmät ja säälittävämmät luuserit ovat siellä tupakkanurkalla yläkoulussa?

Tanskalaiset ja usalaiset ovat opettaneet, että on cool polttaa tupakkaa ja käyttää huimausaineita?

Huomaa myöskin ->

e-pillerit+tupakointi=syöpä