Miksi parisuhteet ei kestä?
Taas kuulin, kuinka 30 vuotta yhdessä olleet eroavat. Mikä ihme siinä on, että parisuhteet on niin vaikeita? Samanlaisia ihmisiä me kaikki olemme.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kestä koska toinen rupsahtaa ja lihoo joten toinen kumppani alkaa haaveilla nuoremmasta ja kiinteä kroppaisesta. Läheisyys loppuu kun parisuhteessa toinen lihoo.
kaikki me olemme samassa veneessä. Kukaan ei meistä pysy nuorena. Jokainen täyspäinen tajuaa tämän.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko tavoitella sitä "yhdessä kunnes kuolema erottaa" konseptia?. Esim. 30 hyvää vuotta yhdessä on hieno juttu. Sen jälkeen voi erota, jos romanttinen rakkaussuhde on hiipunut. Ei se ole mikään tragedia.
Minusta se on traagista, että jos ei halua erota, niin silti tulee ero. Tämä pariskunta on ottanut aikalisän, ainakaan tuntemani osapuoli ei halua erota.
On totta, että suhde voi väljähtyä. Mutta yhtä totta on, että suhde on herätettävissä uudestaan.
Jokaisella meistä on huonoja puolia. Minulla, ja myös sinulla. Oikeuttaako se heittämään toisen kaatopaikalle?
ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meidän liitto kestää, on kestänyt jo yli 40 vuotta. Tuntuu, että suhde koko ajan vain paranee. Nykyajan ihmiset eivät kestä vastoinkäymisiä, heti laitetaan kantapäät vastakkain, jos jotain sattuu.
Varsinkin miehet lähtevät vastoinkäymisten tullessa pettämään ja tuhoavat näin avioliiton.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät jaksa katsella sitä sohvalla kyyhöttävää junttia. Hyvä että he uskaltavat erota ja nykyään olla hankkimatta lapsia taakakseen.
Voi, oletko liian heikkoa ainesta äidiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kestä koska toinen rupsahtaa ja lihoo joten toinen kumppani alkaa haaveilla nuoremmasta ja kiinteä kroppaisesta. Läheisyys loppuu kun parisuhteessa toinen lihoo.
Näin mullakin kävi, mies lihoi ja turposi. Heitin sen mykän mytyn sohvannurkasta ulos ja otin tilalle nuoren ja kiinteän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, mutta uskon, että liki jokainen haluaa toimia oikein ja olla hyvä. Harva menee liittoon ajatellen, että minäpä aion tuhota tämän lopulta.
Nainen menee suhteeseen ajatellen, että jaetaan taakat yhdessä puoliksi ja tuetaan toisiamme.
Mies menee suhteeseen ajatellen saavansa ilmaisen kodinhoitajan.
Vauvan satutunti taas.
Epärehellisten ja pettävien miesten takia liitot ei enää kestä. Nykymiehellä ei ole enää selkärankaa, poislukien lestadiolaismiehet.
Vierailija kirjoitti:
Epärehellisten ja pettävien miesten takia liitot ei enää kestä. Nykymiehellä ei ole enää selkärankaa, poislukien lestadiolaismiehet.
minäkin menin uskovaisen miehen kanssa naimisiin, ja ajattelin, että hän on luotettavampi sen takia, että on vastuussa myös jumalalle. kuinka ollaskaan, liitto päättyi miehen sivusuhteeseen.
nykyinen aviomieheni on luotettava kuin kallio. luotettavammaksi hänet tekee se, että hänellä on alhaisempi libido.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mullakin kävi, mies lihoi ja turposi. Heitin sen mykän mytyn sohvannurkasta ulos ja otin tilalle nuoren ja kiinteän miehen.
Taisit lentää miehen asunnosts itse niska-perse-otteella.
Miehet vaihtaa nuorempaan kun nainen lihoo ja rupsahtaa. Pelkkää biologiaa se on.
Vierailija kirjoitti:
Miehet vaihtaa nuorempaan kun nainen lihoo ja rupsahtaa. Pelkkää biologiaa se on.
harvassa on ne miehet, jotka ei liho ja rupsahda.
En osaa sanoa.
Itse en enää edes käsitä, miten parisuhteeseen edes on mahdollista nykypäivänä päästä. Miten ihmiset tekevät sen?
Mun parisuhde ei kestä enää, koska mies ei ole kiinnostunut tarpeeksi. Ei koskaan kysy mitään, ei halua tietää mitä tunnen tai ajattelen tai haluan. Taisi se suhteen alussa jotain joskus kysyä.
Anyways. Haluan tuntea, että mies on musta kiinnostunut. Hän ei ole. Seksi on vielä hyvää enkä sen takia ole eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harvassa on ne miehet, jotka ei liho ja rupsahda.
Ja kun niin käy, kannattaa ilmoittaa miehelle, että jos se pullan ja sipsien syönti EI lopu, niin tuossa on ovi!
Jos suhde loppuu toisen vanhenemiseen, niin suhteessa ei ole rakkautta koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät jaksa katsella sitä sohvalla kyyhöttävää junttia. Hyvä että he uskaltavat erota ja nykyään olla hankkimatta lapsia taakakseen.
Meidän sohvalla näyttäisi makaavan kännykkä kourassa joku raksuja rouhiva naisolio. Vissiin suklaavarasto tänään tyhjä.
Eipä ole paljon perheen eteen tänäänkään jaksanut.
Vätyksiä on ihan kummassakin sukupuolessa, turhaan mitään sädekehää koko naiskunnalle sovittelet.
No aika hemmetin kauan tuokin parisuhde on kestänyt jos 30 vuotta ehdittiin yhdessä olemaan.
Minulla on takana kaksi pitkää avioliittoa. Nykyisen uskon kestävän loppuun asti, ja se on täysin mieheni ansiota. Minä itse käyttäydyn samalla tavalla: yritän olla hyvä vaimo tällä tavalla: vältän nalkutusta ja kritisointia, teen myös asioita, joita toinen haluaa, pidän kodista huolta. Huonoin puoleni ehkä on se, että introverttina aika ajoin vajoan omaan kuplaani.
erot miehissä ovat seuraavat:
- kun vajoan omaan kuplaani, niin mieheni antaa minun vajota ja keskittyy itse katsomaan telkkaria tms - eksä kritisoi minua asiasta, johon vastasin ärsyyntymällä
- kun minua vituttaa, niin mieheni sanoo, ettei lähde leikkiin mukaan - eksä taas hyökkäsi samalla mitalla takaisin, ja riita tuli aikaiseksi
- kun miestä vituttaa, niin mies murisee itsekseen - eksä työnsi samassa tilanteessa ärisi minulle, ja minä provosoiduin
- kun asiat eivöt mene, kuten haluamme, niin mies etsii ratkaisua - eksä taas syyllisti minua kaikesta, ja taas minä provosoiduin.
Helppoa olla pitkässä parisuhteessa, kun toinen antaa minun olla sellainen kuin olen eikä kaada omia tunteitaan minun niskaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki, mutta uskon, että liki jokainen haluaa toimia oikein ja olla hyvä. Harva menee liittoon ajatellen, että minäpä aion tuhota tämän lopulta.
Nainen menee suhteeseen ajatellen, että jaetaan taakat yhdessä puoliksi ja tuetaan toisiamme.
Mies menee suhteeseen ajatellen saavansa ilmaisen kodinhoitajan.
Kodinhoito mainittu! Edelleenkin arvotonta ja ei kiinnosta ketään, JOKAINEN aikuinen osaa kotinsa hoitaa ihan hyvin.
Suhteelta halutaan vakituista seksiä. Ei kodinhoitoa, perhettä eikä mitään muitakaan naisfantasioita.
Minä olen naimisissa, mutta tosi yksinäinen. Ei vaan ole voimia muuttaa tilannetta, liian iso prosessi. Ja välillä on hyviäkin asioita. Koetan vain jollain tapaa pysyä hyvällä mielellä ja pidän työstäni.