Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä
Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin uskisaikoinani, että syntiä on kaikki, mikä erottaa Jumalasta. Jumalan pitää tulla aina ensin, jopa omia lapsia ja puolisoa ennen. Rakkaus Jumalaan pitää olla sellaista, josta ei ikinä halua luopua ja kaikki maallinen on ok, mutta vain, jos siitä ei tule tärkeämpää.
Mä totesin, etten pysty tuollaiseen rakkauteen. Konkreettisia asioita kuten lasta ja miestä rakastan, mutten niin abstraktia kuin Jumala ja vieläpä kaikista eniten.
Tämä kohta häiritsee eniten: "Jumalan pitää tulla aina ensin, jopa omia lapsia ja puolisoa ennen."
Kun tuon toteaa oma vanhempi niin ei tule kovin arvostettu olo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikös ne kaikki synnit saa kuitenkin anteeksi taivaan porteilla?
Siinä vaiheessa on jo myöhäistä.
Mielenkiintoista. Eli jos ihminen on elänyt nuhteetonta elämää ja juuri ennen kuolemaansa tekee syntiä eikä kerkeä katumaan koska kuolema on äkillinen niin joutuu kadotukseen koska kuoleman jälkeen syntien katuminen on myöhäistä taivaan porteilla?
Ensinnäkään ei ole mahdollista elää tekemättä syntiä. Voit elää nuhteetonta elämää mutta se ei auta yhtään. Monet jotka ei ole uskossa elää todella nuhteetonta elämää, ovat ystävällisiä jne, mutta ei sillä ole väliä jos et usko Jeesukseen. Jos taas on uskossa ja lankeaa tekemään sy
Mainitset eläväsi syntisesti. Synti erottaa ihmisen Jumalasta. Toki olemme täysin syntisiä ja teemme syntiä jo ajatustasolla ja jopa huomaamatta. Nämä synnit Jeesus lunasti ristillä, että ne jotka turvautuvat Häneen saavat synnit anteeksi.
Tahalliset synnit, syntinen elämäntapa, synneissä eläminen on kuiteinkin aivan eri asia. Jeesus ei kuollut puolestamme ristillä että saisimme jatkaa synneissämme, elää niin kun itse haluamme. Vaan niin kun Hän on Sanassaan määrännyt ja käskenyt meitä elämään. Esimerkiksi:
Juoppous, huumeiden käyttö, heteroiden avo ja irtosuhteet, hom ouden ja lesbo uden toteuttaminen.
Tässä muutamia esimerkkejä tahallisista synneistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä elämässä kivaa saa olla, kunhan sitä kivaa ei tehdä toisten kustannuksella tai revitä toisten selkänahasta.
No siinä tapauksessa tuntemani uskovaiset eivät tule taivaaseen pääsemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin uskisaikoinani, että syntiä on kaikki, mikä erottaa Jumalasta. Jumalan pitää tulla aina ensin, jopa omia lapsia ja puolisoa ennen. Rakkaus Jumalaan pitää olla sellaista, josta ei ikinä halua luopua ja kaikki maallinen on ok, mutta vain, jos siitä ei tule tärkeämpää.
Mä totesin, etten pysty tuollaiseen rakkauteen. Konkreettisia asioita kuten lasta ja miestä rakastan, mutten niin abstraktia kuin Jumala ja vieläpä kaikista eniten.
Tämä kohta häiritsee eniten: "Jumalan pitää tulla aina ensin, jopa omia lapsia ja puolisoa ennen."
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani murehtii kun kaikki lapset eivät ole uskossa. Ei ne tietenkään sano sitä näille lapsille, mutta minä tiedän että he murehtii sitä. Nyt jos vanhempani ilmoittaisivat luopuvansa uskosta, minä murehtisin heidän puolestaan. Joka rakastaa Jumalaa, rakastaa myös ihmisiä. Mutta mitä järkeä on että joku luopuu toisen ihmisen takia/tahdosta ikuisesta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakasta Herraa Jumalaasi yli kaiken, minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia.
Jos hän noudattaa muutakin sanaa,silloin hän on oikealla tiellä.
On syntiä. Jos rahat tulleet kovalla kärsimyksellä työnteosta ja palkkatuloista, niin sitten sallittakoon pari virvoitusjuomaa joskus.
Kelan rahoilla sallittu nauta- sika ja hanavesi. Flunssaisena myöskin tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aina ymmärrä näitä uskovaisten lakeja, toinen hyväksyy ja toinen tuomitsee. Mikä sitten on oikein heidän mielestään kun raamattukin on 5000 kertaa uusiksi kirjoitettu.Hyvin tulkinnan varaista. Tuttu uskova pariskunta laittoi television kaappiin , vaimo ei saanut meikata eikä värjätä hiuksiaan . Mikäs siinä, mutta outoa minusta kun viinaa vedettiin aivan surutta. Onneksi minun Jumalani ei ole ahdasmielinen , kyllä voin kaunistautua ja kyntenikin lakata ja aivan täydellisellä nautinnolla kuunnella metallia ja heavya.
Kääntäminen ei ole sama kuin uudelleen kirjoitettu. Toki, jos jotain on muutettu, niin laita toki vaikka top-3 muutokset.
En voi muutoksia laittaa kun en ole alkuperäisiä lukenut jotka on eläimen nahkaan kirjoitettu ja siitä lienee aikaa ja sen ajan kuluessa on henkilöt muokanneet sitä
Eli et tiedä, lyhyesti sanottuna. No, eipä siihen ole pystynyt kukaan muukaan vastamaan.
Jos kerran muutoksia olisi tehty ihan simona ja "kirjoitettu uudelleen" koko opus, niin luulisi siitä jääneen edes muutamia todisteita viimeisen yli tuhannen vuoden ajalta. Ilmeisesti kuitenkin he ketkä ovat muutoksia tehneet ovat saaneet ne ajettua koko kristikunnan laajuisena, kaikkiin maailman Raamatuihin. Äkkiseltään voisi kuvitella, että esimerkiksi ortodoksit tai protestantit eivät olisi alkaneet tanssimaan esim. paavin tai jonkun muun katolisen kunkun pillin mukaan (usein valtionpäämiehiä syytetään muokkaamisesta).
Saati sitten että keskiaikaisella, tai sitä vanhemmalla, tekniikalla olisi edes mahdollista saada muutokset tehtyä kaikkiin maailman Raamatuihin, niin että vanhempia versioita, eli todisteita muutoksista ei jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä elämässä kivaa saa olla, kunhan sitä kivaa ei tehdä toisten kustannuksella tai revitä toisten selkänahasta.
No siinä tapauksessa tuntemani uskovaiset eivät tule taivaaseen pääsemään.
Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani murehtii kun kaikki lapset eivät ole uskossa. Ei ne tietenkään sano sitä näille lapsille, mutta minä tiedän että he murehtii sitä. Nyt jos vanh
Onko sinulla lapsia? Minulla on, vaikea kuvitella että rakastaisin ketään tai mitään muuta niin paljon kuin omia lapsiani. Ja jos lasten vuoksi pitäisi luopua ikuisesta elämästä niin sen tekisin. Kovin olisi itsekästä muuten...
Vierailija kirjoitti:
On syntiä. Jos rahat tulleet kovalla kärsimyksellä työnteosta ja palkkatuloista, niin sitten sallittakoon pari virvoitusjuomaa joskus.
Kelan rahoilla sallittu nauta- sika ja hanavesi. Flunssaisena myöskin tee.
:)))) Kiitoksella vastaanotetaan kaikki Jumalalta tullut hyvä.
Jos Jumala käskee jättämään lapset ja puolison palavaan taloon niin siten on tehtävä.
Mietin joskus että miten voi rakastaa sellaista joka antaa ihmisen läheisten palaa ikuisesti helvetin lieskoissa. Siis miten voi nauttia taivaassa kun omat läheiset on helvetissä!
Onko sinulla lapsia? Minulla on, vaikea kuvitella että rakastaisin ketään tai mitään muuta niin paljon kuin omia lapsiani. Ja jos lasten vuoksi pitäisi luopua ikuisesta elämästä niin sen tekisin. Kovin olisi itsekästä muuten...
Mitä jos olisit saannut ne lapset lahjaksi ja omankin elämäsi Luojalta?
Joo mutta en edelleenkään ymmärrä; siis jos esim. 70-luvulla katsottiin että uskovaisen alkoholin nauttiminen on syntiä ja nyt sitä asiaa katsotaan läpi sormien niin eihän sitä raamattua ole uudelleen kirjoitettu 70-luvun jälkeen niin miten niin se ei olisi enää syntiä?
En pysy nyt kärryillä näissä jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala käskee jättämään lapset ja puolison palavaan taloon niin siten on tehtävä.
Mietin joskus että miten voi rakastaa sellaista joka antaa ihmisen läheisten palaa ikuisesti helvetin lieskoissa. Siis miten voi nauttia taivaassa kun omat läheiset on helvetissä!
Kannattaakin tehdä lähetystyötä silloin kun on vielä elossa, jotta mahdollisimman moni pelastuisi.
Ei uskovaiset taida erota muista ihmisistä mitenkään. Heillä on ehkä joku "kaunis ajatus" jostakin mutta muuten tuntuu että elävät ihan yhtä pellossa kun kaikki muutkin ihmiset. Eli heillä joku kaunis ajatus korvaa ilmeisesti kaikki teot tai ainakin itse kuvittelevat niin.
Turha näistä asioista on jutella uskottomille. Me emme lapsia tai puolisoa omista, Jumala ne on meille antanut ja Hänen tahdon mukaan menee
Vierailija kirjoitti:
Ei uskovaiset taida erota muista ihmisistä mitenkään. Heillä on ehkä joku "kaunis ajatus" jostakin mutta muuten tuntuu että elävät ihan yhtä pellossa kun kaikki muutkin ihmiset. Eli heillä joku kaunis ajatus korvaa ilmeisesti kaikki teot tai ainakin itse kuvittelevat niin.
Niin se valitettavasti on, koska varsinkaan valtion kirkko ei kehoita tekemään parannusta ja kääntymään pois synneistään. Annetaan ihmisten luulla että uskossa saa elää kuin pakanat, eikä tarvitse omaa käytöstä miettiä sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakin tehdä lähetystyötä silloin kun on vielä elossa, jotta mahdollisimman moni pelastuisi.
Mutta ei poista sitä tosiasiaa että osa rakkaista jää kärventymään ikuisuuden liekkeihin. Minua pohdituttaa miten taivaassa voi elää tämän ajatuksen kanssa
Uudestisyntynyt uskova kuulee ja kuuntelee Pyhän Hengen ääntä. Tässä ohjauksessa uskova alkaa karttamaan vahingollisia asioita, tekoja, joita voisi synneiksikin sanoa.
Esim. omalla kohdalla en enää pysty juomaan itseäni humalatilaan, toisin kuin ennen uudesti syntymistäni. Voin juoda aivan rentona, tilanteesta riippuen 1 lasin tai vajaan pullollisen viiniä, mutta yhtäkkiä ei tee mieli enempää. Joskus alkoholi nousee nopeasti päähän, ja lopetan juomisen siihen. Joskus se ei tunnu vaikuttavan niin paljon, ja voin juoda enemmän. Saatan laulaa ylistyslauluja Jumalalle ja kiittää Jeesusta hyvästä ruoasta ja viinistä.
En harrasta irtosuhteita. En pysty kiroilemaan, Pyhä Henki pysäyttää minut, jos meinaa tulla ärräpää esim. jos lyön varpaan tai kaadun kipeästi.
Eri ihmisillekin Jumlalan Pyhä Henki antaa suurinpiirtein samat ohjeet, siitä, missä raja kulkee, kun siis kyseessä on uudestisyntyneet uskovat. Tapakristitty, vaikka uskoo Jumalaan, ei kuuntele Pyhän Hengen ääntä.
Joku on joskus sanonut, että "kuvittele Jeesus vierellesi, kun teet jotakin, ja onko Hänellä paha mieli tekemisistäsi?" Jos et voi tehdä asioita avoimesti Jeesuksen läsnäollessa, niitä ei pidä tehdä.