Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikenlainen nauttiminen syntiä uskovaisten mielestä

Vierailija
04.02.2024 |

Mitäpä jos vaikka sattuu nauttimaan hyvästä musiikista, elokuvista, ruuasta, tanssimisesta, oluella käymisestä ovatko ne kaikki syntiä, pitääkö uskovaisen elää itsensä kieltävää, hyvin kurinalaistaa ja suorituskeskeistä elämää jatkuvassa helvetin pelossa?

Kommentit (450)

Vierailija
221/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään ette tunnu eroavan mitenkään ateistista joka elää kurinalaista elämää. Päinvastoin teille tuntuu kaikki olevan sallittua!Että jos vähän alkoholia, tupakkaa, metallimusaa, seksiä jne jne...kun minä olen uskovainen :D !

Ateisti ja uskovainen eroavat siinä että toinen uskoo ja toinen ei. Tekemisillä niin väliä. Itsekin uskovainen ja kun elän kuten muutkin niin kerran joku sanoi että en olisi arvannut. Sanoin että kun uskoo Jumalaan niin se tuntuu lämpönä sydämessä eikä se välttämättä ulospäin näy. Itselleni muutenkin usko on hyvin henkilökohtainen ja intiimi asia.

Oletko tehnyt parannusta mistään? 

Kyllä, en esimerkiksi harrasta enää yhden illan juttuja

Vierailija
222/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö nämä tuomitsijat, että teoilla ei ole väliä, riittää että uskoo niin pääsee Taivaaseen:)

Itse koin selkeän valaistuksen ja kyllähän toki sen myötä jäi aika moni asia pois, koska uudestisyntymisen myötä ei edes synninteko kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään ette tunnu eroavan mitenkään ateistista joka elää kurinalaista elämää. Päinvastoin teille tuntuu kaikki olevan sallittua!Että jos vähän alkoholia, tupakkaa, metallimusaa, seksiä jne jne...kun minä olen uskovainen :D !

Ateisti ja uskovainen eroavat siinä että toinen uskoo ja toinen ei. Tekemisillä niin väliä. Itsekin uskovainen ja kun elän kuten muutkin niin kerran joku sanoi että en olisi arvannut. Sanoin että kun uskoo Jumalaan niin se tuntuu lämpönä sydämessä eikä se välttämättä ulospäin näy. Itselleni muutenkin usko on hyvin henkilökohtainen ja intiimi asia.

Oletko tehnyt parannusta mistään? 

Kyllä, en esimerkiksi harrasta enää yhden illan juttuja

Loistavaa! Usko ilman tekoja on kuollutta, joten eläkäämme elämää jossa kääntymyksemme näkyy. 

Vierailija
224/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aina ymmärrä näitä uskovaisten lakeja, toinen hyväksyy ja toinen tuomitsee. Mikä sitten on oikein heidän mielestään kun raamattukin on 5000 kertaa uusiksi kirjoitettu.Hyvin tulkinnan varaista. Tuttu uskova pariskunta laittoi television kaappiin , vaimo ei saanut meikata eikä värjätä hiuksiaan . Mikäs siinä, mutta outoa minusta kun viinaa vedettiin aivan surutta. Onneksi minun Jumalani ei ole ahdasmielinen , kyllä voin kaunistautua ja kyntenikin lakata ja aivan täydellisellä nautinnolla kuunnella metallia ja heavya.

1. kor 10:23 eteenpäin puhutaan tuosta omantunnon vapaudesta. Eli jos jollekin on omantunnon kysymys joku asia, niin meidän tulisi hänen seurassa kunnioittaa sitä. Eli jos joku mummo kauhistuu heavymusiikista niin ei huudateta stereoita hänen seurassa. Mitä tulee television katseluun, niin käsittääkseni uskovaiset vapaaehtoisesti on katsomatta. Ei he kiduta itseään tyyliin että ihan himona tekisi mieli katsoa telkkaria mutta en nyt katso vaan riudun kateudesta kun muut katsoo. Ei. Moni uskovainen katsoo telkkaria hyvillä mielin. Itse en katso kun ei enää tippaakaan kiinnosta.

Vierailija
225/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tuntuvat uskovaisetkin nauttivan ainakin rahasta. Eivät anna kaikkea pois mitä eivät itse välttämättömiin menoihinsa tarvitse, antavat köyhille ja vaivaisille alumuina vain sen mitä jää omilta nautinnoiltaan yli.

Vierailija
226/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuppikuntainen leivoskahvien ryystäminen joka välissä ei vissiin ole syntiä vaikka nautinto onkin? Terveisiä raamattuvyöhykkeelle. 

Vierailija
227/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti tuntuvat uskovaisetkin nauttivan ainakin rahasta. Eivät anna kaikkea pois mitä eivät itse välttämättömiin menoihinsa tarvitse, antavat köyhille ja vaivaisille alumuina vain sen mitä jää omilta nautinnoiltaan yli.

Saman huomion olen tehnyt, ja itse olen siis uskovainen. Tuo on varmaan pahin rasti. Luukas 18:18 > rikas mies ei halunnut luopua rahasta vaikka kaikki käskyt olisi pitänyt.

Vierailija
228/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan uskovilla lupa myös nauttia elämästä. Mutta kohtuus kaikessa. 

Itse en halua esimerkiksi katsoa aikuisviihdettä,  eikä mikään okkultismiin ja new ageen liittyvä  kuulu elämääni. 

Synnittömyyteen emme pysty kukaan, mutta tulee toki pyrkiä elämään, niin kuin Jeesus opetti. 

Vierailija
229/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman huomion olen tehnyt, ja itse olen siis uskovainen. Tuo on varmaan pahin rasti. Luukas 18:18 > rikas mies ei halunnut luopua rahasta vaikka kaikki käskyt olisi pitänyt.

Kyseinen kohta opettaa myös sen että ihminen ei omilla avuilla tai ansioilla voi ansaita pelastusta. Muutenhan Jeesusta ei tarvittaisi. 

Vierailija
230/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin uskisaikoinani, että syntiä on kaikki, mikä erottaa Jumalasta. Jumalan pitää tulla aina ensin, jopa omia lapsia ja puolisoa ennen. Rakkaus Jumalaan pitää olla sellaista, josta ei ikinä halua luopua ja kaikki maallinen on ok, mutta vain, jos siitä ei tule tärkeämpää.

Mä totesin, etten pysty tuollaiseen rakkauteen. Konkreettisia asioita kuten lasta ja miestä rakastan, mutten niin abstraktia kuin Jumala ja vieläpä kaikista eniten. 

Vierailija
231/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kysymys on vähän hassu. Ei se nauttiminen ole mikään oleellinen asia.

Voisi ehkä ennemmin miettiä nauttiiko uskovainen synnistä? Jumala vihaa syntiä. Ihminen nauttii synnistä. Mutta kun ihminen tulee uskoon, Pyhä Henki muuttaa häntä ja ihminen alkaa myös vihaamaan syntiä. Liha tosin on heikko loppuun asti ja uskova joutuu taistelemaan syntiä vastaan aina.

Jos uskonelämä on kävelyä kaidalla polulla joka vie ikuiseen elämään Jeesuksen kanssa, niin siellä polulla on jatkuvasti tienhaaroja joissa on houkuttelevia viittoja jotka vie pois oikealta tieltä. Noissa viitoissa voisi lukea vaikka "ryyppybileet, luksusjahti" tai muuta.

Vierailija
232/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi ehkä ennemmin miettiä nauttiiko uskovainen synnistä? Jumala vihaa syntiä. Ihminen nauttii synnistä. Mutta kun ihminen tulee uskoon, Pyhä Henki muuttaa häntä ja ihminen alkaa myös vihaamaan syntiä. Liha tosin on heikko loppuun asti ja uskova joutuu taistelemaan syntiä vastaan aina.

Jos uskonelämä on kävelyä kaidalla polulla joka vie ikuiseen elämään Jeesuksen kanssa, niin siellä polulla on jatkuvasti tienhaaroja joissa on houkuttelevia viittoja jotka vie pois oikealta tieltä. Noissa viitoissa voisi lukea vaikka "ryyppybileet, luksusjahti" tai muuta.

Mä olen uskoontullut, mutta olen ollut luksusjahdilla ryyppybileissä. En ole täydellinen. Ja myönnän, että oli oikeasti tosi hauskaa ja jäi hyvät muistot. Jos nyt pitää jotenkin oikeuttaa tuo kamala synninteko, niin pääpointtina niihin bileisiin osallistumisessa oli ystävien kanssa ajan viettäminen. Ehkä ajattelen kristinuskoa sitten aika vapaamielisesti, kun minusta tavallinen ihminen voi tehdä tuollaisia tavallisia asioita silloin tällöin, ja täysi pidättäytyminen kaikesta on varattu nunnille ja munkeille. Ihailen toki heitä, jotka pysyvät sillä todella kaidalla polulla. Kaikki kunnia heille. 

Vierailija
233/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo kysymys kieltämättä. Jotenkin toi sanan "uskovaiset" käyttö on kanssa jännää, varsinkin tällä palstalla. Ihan niinkuin kaikki ois samanlaisia. Yhtä hyvin vois kysyä, että onko naisten mielestä oikein nauttia tästä ja tästä, tai miesten mielestä oikein nauttia tästä ja tästä. Joidenkin mielestä on, joidenkin ei.

Monet ei osaa katsoa asioita syvempää. Esimerkiks sitä, että kuinka Jeesuksella oli hyvin monenlaisia opetuslapsia. Eivät he olleet mitään "ihmisistä parhaimpia" niinsanotusti. He olivat niin kuin keitä tahansa meistä...ihmisiä himoineen ja haluineen, synteineen.

Asioilla on myös hirveesti monenlaisia eri puolia. "Pitääkö elää kurinalaista elämää?" Kysyt sen niin kuin se ois joku maailman pahin asia. Siitäkin voi nauttia. Aivan kuin myös siitä, että pitää kaikki elämän nautinnot minimissään. Nautinnot ei aina ole sitä, miltä päällepäin näyttää. Esimerkiks alkoholi on hyvä esimerkki. Suurin nautinnon lähde, mutta mitenkäs sitten monesti käykään?

Vierailija
234/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset on niin nautintokeskeisiä? Ihan kun se nyt olisi tärkein asia. Ei kuulkaas evankeliumeissakaan puhuttu yhtään "miten he nauttivat". Jonkun tarvis välillä syödä ja sitten kalastettiin. Kallista nardusöljyä siveltiin jalkoihin mutta siinäkään ei ollut kyse nautinnosta vaan ristille menon kunnioittamisesta.

Kyllä fokus oli ennemmin valvokaa, kääntykää, huolehtikaa, lukekaa, tutkikaa.

Kyllä Jumala siunaa ylenpalttisesti ,lue 5Mooses siunauksista ja kirouksista.

Jeesus antaa elämän ja yltäkylläisyyden.

"Jeesus antaa elämän ja yltäkylläisyyden" viittaa ikuiseen elämään. Ei tähän elämään.

10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.

10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. 

10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

Johannes.    Luuletko että varas toimii ikusessa elämässäkin?

Vierailija
235/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen uskoontullut, mutta olen ollut luksusjahdilla ryyppybileissä. En ole täydellinen. Ja myönnän, että oli oikeasti tosi hauskaa ja jäi hyvät muistot. Jos nyt pitää jotenkin oikeuttaa tuo kamala synninteko, niin pääpointtina

No, vaikka yritän pysyä kaidalla tiellä niin tuntuu että olen suurin syntisistä. Kunnia Jumalalle, ei ihmisille.

Vierailija
236/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaikka yritän pysyä kaidalla tiellä niin tuntuu että olen suurin syntisistä. Kunnia Jumalalle, ei ihmisille.

Jeesus on tullut etsimään syntisiä ,ei vanhurskaita Matteuksen evankeliumi:

9:13 

Vierailija
237/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aina ymmärrä näitä uskovaisten lakeja, toinen hyväksyy ja toinen tuomitsee. Mikä sitten on oikein heidän mielestään kun raamattukin on 5000 kertaa uusiksi kirjoitettu.Hyvin tulkinnan varaista. Tuttu uskova pariskunta laittoi television kaappiin , vaimo ei saanut meikata eikä värjätä hiuksiaan . Mikäs siinä, mutta outoa minusta kun viinaa vedettiin aivan surutta. Onneksi minun Jumalani ei ole ahdasmielinen , kyllä voin kaunistautua ja kyntenikin lakata ja aivan täydellisellä nautinnolla kuunnella metallia ja heavya.

Kääntäminen ei ole sama kuin uudelleen kirjoitettu. Toki, jos jotain on muutettu, niin laita toki vaikka top-3 muutokset. 

En voi muutoksia laittaa kun en ole alkuperäisiä lukenut jotka on eläimen nahkaan kirjoitettu ja siitä lienee aikaa ja sen ajan kuluessa on henkilöt muokanneet sitä kukin omien mieltymyksiensä mukaiseksi. Artikkeleita vain olen lukenut, en koskaan Raamattua

.Ja en mitenkään aliarvioi kenenkään uskoa tai uskomuksia. Jokaista uskovaa joita olen puhuttanut niin järkeeni ei istu ne valtavat eroavaisuudet heidän kesken. Kukaan ei minulle ole kyennyt vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen mikä on syntiä ja mikä ei.

Vierailija
238/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntäminen ei ole sama kuin uudelleen kirjoitettu. Toki, jos jotain on muutettu, niin laita toki vaikka top-3 muutokset. 

En voi muutoksia laittaa kun en ole alkuperäisiä lukenut jotka on eläimen nahkaan kirjoitettu ja siitä lienee aikaa ja sen ajan kuluessa on henkilöt muokanneet sitä

No tämä juuri, meillä on onneksi vapaus jokaisella itse päättää. Miten kukaan ihminen voisi kertoa sinulle mikä on syntiä? Silloinhan hän olisi Kaikkivaltias. Me saadaan nyt vielä elää vapaassa maassa, vielä ei ole veitsi kurkulla. Kaikkialla näin ei ole. Jos historia vielä jatkaa kulkuaan niin jossain vaiheessa täälläkään ei enää voi vapaasti valita Jumalaansa.

Vierailija
239/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän käytöksessä mitään eroa tarvitse ollakaan.

Ja miksi ei vähän alkoholia, tupakkaa, metallimusaa... seksiäkin, jos katsoo, kenen kanssa.

Paljastan sinulle nyt asian, jota ehkä et tiennyt: Jeesus ja opetuslapsensa joivat viiniä! Ja Jeesusta aikanaan haukuttiinkin syömäriksi ja juomariksi. Ja hääpidoissa kun viini meinasi loppua, teki vedestä sitä lisää, jottei olisi jääneet suut kuiviksi.

Mistä Raamatusta olet lukenut että Jee

Raamatunmaan tuntijat tietää että viinipuun anti on aina vedellä laimennettua.

Vierailija
240/450 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi muutoksia laittaa kun en ole alkuperäisiä lukenut jotka on eläimen nahkaan kirjoitettu ja siitä lienee aika

Ruotsissa on voimassa sharialaki. Jollain paikkakunnilla asuu vain 10% kantaruotsalaisia ja minareetit huutaa allahia.