Ostatteko ulkomaanmatkoilta shampoon vai tuotteko Suomesta?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jos lennän käsimatkatavaroilla, ostan periltä, jotta nesteitä ei olisi liikaa. Muussa tapauksessa vien mukanani Suomesta.
Itsekin matkustan lyhyet matkat käsimatkatavaroilla. Olen löytänyt itselleni sopivan palashampoon, jolla hoidan myös muun kehon pesemisen pl. kasvojen pesu, mikä on helpottanut kovasti tuota matkatavaroiden kuljettamista. Vältän muutoinkin nesteiden kuljettamista käsimatkatavaroissa mahdollisuuksien mukaan.
Ostan harvoin ulkomailta, koska en voi varma löytyykö sen kokoista purkkia, mikä ei jää lähtiessäni osaksi käyttämättä (vältän myös jälkeeni jäävän roskan määrää). Joskus olen ostanut jonkin unohtuneen ja tuonut kyllä matkatavaroissa pitkältä matkalta Suomeen päin.
Vierailija kirjoitti:
Jos lennän käsimatkatavaroilla, ostan periltä, jotta nesteitä ei olisi liikaa. Muussa tapauksessa vien mukanani Suomesta.
Miten saat sen shampoon tuotua käsimatkatavaroissa Suomeen?
Pesen hiukset sillä, mitä hotellissa on tarjolla. Pesu tapahtuu 1-2 kertaa viikon aikana, joten mitä väliä?
Yleensä otan niitä yhden käyttökerran näytteitä, joita esim. Dermosililta tulee. Jos olen muutamaa päivää pitempään, ostan paikan päältä.
Juon kaksi pientä taskumatti viinapulloa tyhjäksi ja varastan niihin hotellin shampoon ja saippuan.
Mä vien aina kaiken kosmetiikan mukana. Ne hotellin saippuat ja shampoot on ihan roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sallitut millilitramäärät on muuttuneet jo. Enää ei tarvi tunkea kaikkea 1 litran minigrippussiin.
Minä otan kaiken mahdollisen mukaan, jos matkustan ruumalaukun kanssa. Esim.käsisaippuan pumppupullossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sallitut millilitramäärät on muuttuneet jo. Enää ei tarvi tunkea kaikkea 1 litran minigrippussiin.
Onko se 100ml sääntökin muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää monessa maassa vaikka Suomessa ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta voi viedä ulkomaille, mutta ei välttämättä ulkomailta Suomeen. Tiedätkö missä maissa tuo on yleensäkin muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää monessa maassa vaikka Suomessa ei tarvitse.
Näin on. Ei hyödytä paluumatkalla.
"Jatkossa Helsinki-Vantaalta lähteville lennoille saa ottaa käsimatkatavaroihin enintään kaksi litraa nesteitä matkustajaa kohti.
Matkustajan on lisäksi syytä huomioida, että matkan aikana muilla lentokentillä voi tulla turvatarkastuksissa vastaan muunlaisia käytäntöjä, joihin on hyvä varautua. Vastaavaa teknologiaa on toistaiseksi käytössä vain muutamilla isoilla Euroopan kentillä ja joillakin Yhdysvaltojen lentoasemilla."
Ostan paikanpäältä. Kantapään kautta olen oppinut ettei täkäläinen shampoo toimi kovissa kalkkipitoisissa vesissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta voi viedä ulkomaille, mutta ei välttämättä ulkomailta Suomeen. Tiedätkö missä maissa tuo on yleensäkin muuttunut?
Se riippuu myös lentokentästä millaiset laitteet siellä on turvatarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Aina ekana päivänä perusaineet marketista. En tod rahaa mitään shampoita lentokoneissa. Ostan: shampoo, suihkugeeli, hammastahna, deo, kynsilakka, lakan poistoaine. Mukana vain 1 kasvorasva koska kasvojen iho todella vaikea.
Eli ilmeisesti jätät ne sitten kohteeseen, kun et kerran raahaa lentokoneissa. No, tapansa kullakin. Minun tapani on ottaa mukaan hammasharja ja -tahna sekä dödö, jos yövyn hotellissa, jossa on tarjolla saippuat ja shampoot.
Saat ihania tuotteita esim Espanjassa, jos olet viikonkin niin kannattaa ostaa paikan päällä. Itse en edes halua suomesta viedä. Yhden kerran pesee vaikka hotelin tuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Aina ekana päivänä perusaineet marketista. En tod rahaa mitään shampoita lentokoneissa. Ostan: shampoo, suihkugeeli, hammastahna, deo, kynsilakka, lakan poistoaine. Mukana vain 1 kasvorasva koska kasvojen iho todella vaikea.
Siis jätätkö sitten ne avatut, melkein täydet purnukat hotelliin vai heitätkö roskikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jätätkö sitten ne avatut, melkein täydet purnukat hotelliin vai heitätkö roskikseen?
Heitän roskiin. En todellakaan ala pussittaa ja raahata edestakaisin.
Mnä tilaan netistä yleensä enkä viitsi käyttää yhtään päivää lomastani shoppailuun.