Parisuhteet ei kestä, koska niihin ladataan liikaa odotuksia. Oletetaan, että mies tekee elämästä täydellisen.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
No jaa-a. Kyllä riittäisi ihan tavallinen mies, joka kykenee vastavuoroiseen suhteeseen. Ei ole juoppo, eikä väkivaltainen. Jopa nämä kriteerit tuntuvat olevan liikaa.
Joo riittää se, ettei mies pilaa elämääni. Se on oma kriteerini ja sekin on ollut liikaa.
Miksi ryhtyä suhteeseen, jos yksin elämä on paljon mukavampaa, on onnellinen ja voi hyvin? Sitten se toinen vaan pilaa kaiken. Ei yhtään miestä enää, ei kiitos.
Kannattaa lukea kirja: The lies we tell ourselves (Frederickson), avaa hyvin mm. parisuhdeteemaa..
Vierailija kirjoitti:
Ja hömpsönpömpsön taas.
Mun elämäni on jo täydellistä. Oon rakentanut siitä juuri sellaisen millaista elämää haluan elää. Tietenkään kumppani ei saa millään lailla heikentää mun elämänlaatua, vaan sen pitäisi tuoda tähän jo valmiiksi loistavaan tilanteeseen jotain extrahyvää tullessaan.
Kuten täällä on jo aiemmin todettukin, noin yksinkertaista parisuhde ei ole. Jos toteaa, että "parisuhde ei millään lailla saa heikentää" omaa elämää, se on jo aika paljon vaadittu. Parisuhteissa joutuu tekemään väkisinkin kompromisseja, koska on pakko ottaa huomioon toisen elollisen olennon tarpeet, jotka väkisinkin ovat välillä ristiriidassa omien tarpeiden kanssa. Onko pakollisten kompromissien teko heikennys omaan elämään, se on tietysti toinen kysymys.
Niin, en mä tiedä odotinko mä liikaa kun oikeastaan mun ainoa odotus oli että mies herättää mun tunteet. Kyllähän sellainen lopulta vastaan tulikin mutta jos nyt listaisin ne ihanat ominaisuudet joita hänellä on, se lista on aivan mielettömän pitkä enkä olisi koskaan uskaltanut toivoa mieheltä kaikkea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua tympii todella tällaiset keskustelut. Näissä aina epäsuorasti syyllistetään nirsoilusta ja vihjataan että pitäisi alkaa sietää epämieluisia ominaisuuksia puolisossa ja alkaa tyytyä. Ei tule tapahtumaan, koska yksinkin pärjää jos sitä täydellistä ei löydy.
Ystävänpäivä tulossa ja parisuhdetta kaipaavat sinkkunaiset pärjäilevät ihan kivasti yksin? Eivät todellakaan pärjää vaan oireilevat rajusti. Vähintäänkin tukahduttavat tunteitaan syömällä. Saattaa joku jopa aloitteen tekemistä kokeilla ja pettyy karvaasti.
🤣
"Vaikka genitaaliherpes voi olla täysin oireeton, virus saattaa tarttua. Kondomin käyttö vähentää merkittävästi genitaaliherpeksen tarttumista, mutta ei kuitenkaan täysin suojaa tartunnalta."
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka genitaaliherpes voi olla täysin oireeton, virus saattaa tarttua. Kondomin käyttö vähentää merkittävästi genitaaliherpeksen tarttumista, mutta ei kuitenkaan täysin suojaa tartunnalta."
Oon vedellyt menemään noin 300 erilaista naista joten kokemusteni perusteella yh mammoilta saa ihan kohtuu hyvät panot kuitenkin, ei ne kaikessa huonoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä muka löytyy nainen tai edes tyttö, joka todella kuvittelee, että mies tekee elämästä täydellistä? No voi LOL. Ottaa vaan silmän käteen ja katsoo niitä miehiä, niin varmaan toipuu harhoistaan. Käytännössähän miehet ovat huollettavia sottapyttyjä ja useimmat paskoja sängyssä ja perheessä naisella on miehen myötä yksi lapsi lisää. Nainen tarvitsee miestä yhtä paljon kuin kala polkupyörää.
Nyt on voimaantunutta settiä!
Kirjoittajalla on siis lapsia useamman (huollettavan) miehen kanssa ja lopuksi yksin jäätyään julistaa omaa itseriittoisuuttaan ja tarpeettomuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä muka löytyy nainen tai edes tyttö, joka todella kuvittelee, että mies tekee elämästä täydellistä? No voi LOL. Ottaa vaan silmän käteen ja katsoo niitä miehiä, niin varmaan toipuu harhoistaan. Käytännössähän miehet ovat huollettavia sottapyttyjä ja useimmat paskoja sängyssä ja perheessä naisella on miehen myötä yksi lapsi lisää. Nainen tarvitsee miestä yhtä paljon kuin kala polkupyörää.
Kirjoittajalla on siis lapsia useamman (huollettavan) miehen kanssa ja lopuksi yksin jäätyään julistaa omaa itseriittoisuuttaan ja tarpeettomuuttaan.
Kerro, mistä saa tuollaisia kristallipalloja, joista näkee ruudun toiselle puolelle?
Ongelma on siinä, kun itse haluaa mennä eteenpäin ja on tekevä ihminen. Mies möllöttää paikallaan, eikä halua tehdä mitään. Paitsi katsoo muitten naisten perään.
Onko liikaa vaadittu, että mies olisi samanhenkinen ja yhtä eteenpäinpyrkivä kuin itse olen?
t. Yhdessä eteenpäin, ei siipeillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua tympii todella tällaiset keskustelut. Näissä aina epäsuorasti syyllistetään nirsoilusta ja vihjataan että pitäisi alkaa sietää epämieluisia ominaisuuksia puolisossa ja alkaa tyytyä. Ei tule tapahtumaan, koska yksinkin pärjää jos sitä täydellistä ei löydy.
Ystävänpäivä tulossa ja parisuhdetta kaipaavat sinkkunaiset pärjäilevät ihan kivasti yksin? Eivät todellakaan pärjää vaan oireilevat rajusti. Vähintäänkin tukahduttavat tunteitaan syömällä. Saattaa joku jopa aloitteen tekemistä kokeilla ja pettyy karvaasti.
Juu kyllä niillä miehen kaipuu on vaan kova ihan sama mitä höpöttävät. Se kun on normisettiä että maanantaina nainen voi sanoa ettei mitään parisuhteita tai miehiä kaipaa ja tiistaina ollaankin jo treffeille menossa.
Parisuhteeseen liitetyistä liioista odotuksista ap:n kanssa samaa mieltä. Sen sijaa mitään täydellisen elämän odotuksia tuskin kenelläkään aikuisella ihmisellä on.
Rakkaus ei kasva ja kukoista vaatimusten ristiaallokossa, vaan vapauden, luottamuksen ja (epätäydellisyyden), hyväksymisen ilmapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä niillä miehen kaipuu on vaan kova ihan sama mitä höpöttävät. Se kun on normisettiä että maanantaina nainen voi sanoa ettei mitään parisuhteita tai miehiä kaipaa ja tiistaina ollaankin jo tref
Samoin näistä seksuaalisista suuntautumisistakaan ei pysy kärryillä. Ensin nainen on seksihullu nymfomaani ja myöhemmin yhtäkkiä aseksuaali. Toinen alkuun aseksuaali mutta kääntyykin myöhemmin seksihulluksi ja nämä tuntuu olevan ennemminkin jotain trendijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mistä saa tuollaisia kristallipalloja, joista näkee ruudun toiselle puolelle?
Ihan kommentin perusteella päättelin. Oman ja (wt)kuplansa väritetyn kertomuksen yleistäminen koskemaan jokaista miestä on av-palstan klassinen toimintamalli.
Kyllähän jokainen tavallisessa avioliitossa oleva ymmärtää, että puolison kutsuminen "huollettava sottapytty", "paska sängyssä" ja "yksi lapsi lisää" -määreillä kertoo kirjoittajasta itsestään ehkä enemmän kuin niistä ex-miehistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kuvittelee että mies tekisi elämästä hyvän?
Tämä. Voi olla että oma miesmaku on ihan p*ska, mutta omat parisuhteet ovat kaatuneet siihen, että miehet vie elämästä vapauden ja tyyneyden tuoden mukanaan toki satunnaisia ilon hetkiä, mutta myös rajoitteita, konflikteja, surua ja yksinäisyyttä.
Miksi pakolla yrittää parisuhdetta jos ei siihen kykene? Ei osaa elää tasapainoisesti kumppanin kanssa?
En enää yritäkään. Kohta lähtee 8. vuosi sinkkuna ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Nuorempana sitä jotenkin ajatteli että on outo ja epäonnistunut ihminen jos ei ole parisuhdetta. Nykyään ei enää kiinnosta mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hömpsönpömpsön taas.
Mun elämäni on jo täydellistä. Oon rakentanut siitä juuri sellaisen millaista elämää haluan elää. Tietenkään kumppani ei saa millään lailla heikentää mun elämänlaatua, vaan sen pitäisi tuoda tähän jo valmiiksi loistavaan tilanteeseen jotain extrahyvää tullessaan.
Kuten täällä on jo aiemmin todettukin, noin yksinkertaista parisuhde ei ole. Jos toteaa, että "parisuhde ei millään lailla saa heikentää" omaa elämää, se on jo aika paljon vaadittu. Parisuhteissa joutuu tekemään väkisinkin kompromisseja, koska on pakko ottaa huomioon toisen elollisen olennon tarpeet, jotka väkisinkin ovat välillä ristiriidassa omien tarpeiden kanssa. Onko pakollisten kompromissien teko heikennys omaan elämään, se on tietysti toinen kysymys.
No sehän ihan riippuu siitä mitä se toinen tuo lisäarvona tilanteeseen. Kyllähän kompromisseja kannattaa tehdä jos kokonaisuus on kuitenkin plussan puolella. Edes vähän. Mutta tässähän nimenomaan monet naiset kertovat kuinka parisuhde ei ole tuonut tullessaan läheskään yhtä paljon hyviä asioita kuin huonoja. Ei olla muuta tehtykään kuin kompromisseja ja luovuttu asioista ilman että on kuitenkaan saatu luotettavaa kumppanuutta tai hirveästi mitään muutakaan siltä toiselta. Onhan se ihan h*lvetin surullista jos sun "rakkaimpasi" huomaa että elämä on itseasiassa mukavampaa kun sinä olet pitkään poissa. Miksi ihmeessä sen pitäisi yrittää sinnitellä tilanteessa jos sä et viitsi antaa takaisin edes sen vertaa mitä itse saat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä alkaa parisuhteeseen kun tinder on keksitty? Muutama tuttukin on päättänyt että heidän suhteensa on avoin koska yksikertaisesti haluavat välillä vaihtelua. Nauttikaa elämästä, matkustelkaa ja tapailkaa uusia miehiä niin olette onnellisempia.
Tee sä niin jos se sulle sopii.
Mä haluan suhteen. Yhden miehen. Kumppanin johon voin luottaa ja jolta saan läheisyyttä ja rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä alkaa parisuhteeseen kun tinder on keksitty? Muutama tuttukin on päättänyt että heidän suhteensa on avoin koska yksikertaisesti haluavat välillä vaihtelua. Nauttikaa elämästä, matkustelkaa ja tapailkaa uusia miehiä niin olette onnellisempia.
Tee sä niin jos se sulle sopii.
Mä haluan suhteen. Yhden miehen. Kumppanin johon voin luottaa ja jolta saan läheisyyttä ja rakkautta.
Mikä on oman arviosi mukaan suurin yksittäinen syy siihen, että et ole tuollaista suhdetta löytänyt?