Ärsyttääkö muita työssäkäyviä keskiluokkaisia tämä duunareiden vinkuminen hallituksesta?
Kun me nimenomaisesti äänestettiin hallituspuolueita, että ne leikkaisivat löysää sosiaaliturvaa pienemmäksi ja tervehdyttäisivät valtion talouden.
Kommentit (165)
Ei. Hyväosaisten kermasellaisten vinkuminen sen sijaan ärsyttää.
Ei tippaakaan, asiaa puhuvat. Hallitus on tuhoamassa Suomea.
EI.
Työssäkäyvänä olen enemmän huolissani niistä, jotka eivät pärjää. Maksaisin prosentin pari lisää veroa mielelläni palkastani, jos nämä työelämä/työttömyysheikennykset, joissa ei ole järjen hiventäkään, peruttaisiin.
Kyllä se kokkareiden ylistys osuu vielä keskiluokan nilkkaan, ja kovaa. Kohta ei aivotyöpaikoilla ole yhtään yli 50-vuotiasta.
Ei minua ärsytä. Niillä nyt vain on geeneissä se, että koko ajan pitää ulista jostakin.
Edes me todelliset duunarit ei jaksettaisi tukea enää tätä ay-liikkeiden ja sdp:n pomojen masinoimaa valtataistelua. Tehdään nyt vaan töitä ja annetaan hallituksen hoitaa omat hommansa.
Ei. Näillä toimilla ei saavuteta mitään ja ne tehdään jonkun oikeistokonservatiivin houreisen unen vuoksi. Jos Suomella ongelma on, se liittyy huonoihin johtajiin, joilta puuttuu näkemys ja kyky. Jännästi kuitenkin julkisessa keskustelussa huonosti tuottavien firmojen syy on duunarissa eikä meissä toimistojen janttareissa.
Suurin osa niistä menestyvistä pk-yrityksistä kärsii enemmänkin osaavan ja sitoutuneen työvoiman pulasta, joihin näillä toimilla ei ole mitään vaikutusta. Eli ainoa, mitä hallitus saavuttaa on tuottamattomien ja huonojen yritysten tekohengitys valtion varoilla. Jos kerran olet niin siistissä sisätyössä, niin kannattaisi käyttää liikenevä energia vaikka lukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Edes me todelliset duunarit ei jaksettaisi tukea enää tätä ay-liikkeiden ja sdp:n pomojen masinoimaa valtataistelua. Tehdään nyt vaan töitä ja annetaan hallituksen hoitaa omat hommansa.
On kansalaisvelvollisuus vastustaa järkijättöä hallitusta. Kyllä se on ihan hallituksne syy, miksi tilanne on tämä. ELi tiukka katse peiliin ja pitkä mietintä, missä tuli tyrittyä.
Itse kuvittelin olevani keskiluokkainen duunari ja vinkujat enempi tukien varassa eläviä, mutta niin sitä näköjään oppii uutta.
No tulee se päivä sullekin kun saat potkut. Ennemmin tai myöhemmin, ja jos myöhemmin, voi olla viimeinen niitti sun uralle.
Olen keskiluokkaine työssäkäyvä ja mielestäni duunarit saisi vinkua enemmänkin hallituksen idiotismia vastaan. Minä en äänestänyt tätä.
Ei ärsytä. Mutta sen sijaan ihmetyttää, miksi kukaan palkansaaja äänestää kokoomusta tai persuja, sillä kyseiset puolueet ajavat vain työnantajien etua.
Yhdyn vinkujien kuoroon työssäkäyvänä, joita muuten duunaritkin ovat.
Ei ärsytä. Kyllä se keskiluokkaisuus aika nopeasti karisee, jos työttömäksi joutuu ja ansiosidonnaisen leikkuri iskee.
Turha asettaa vastakkain esim. toimistotyöntekijät ja duunarit, hallituksen huononnukset kohdistuvat kaikkiin palkansaajiin.
Mutta äänestäkää toki kokoomusta, niin voitte tuntea olevanne A-luokan kansalaisia, vähän parempia duunareita.
Vielä kun joku osaisi selittää vakuuttavasti, miten pienituloisten tukien leikkaus säästää miljardeja?
Purra väitti vielä päälle, ettei leikkaukset kohdistu kovinkaan moneen. Jos ne eivät kovinkaan monen pienituloisen talouteen vaikuta, mutta silti säästetään miljardeja, niin minkä suuruisiksi keski- ja suurituloiset kuvittelevat sosiaaliturvan tuet?
Ärsyttää, meillä kävi lekuritkin vinkumaan.
T ktm taloussuunnittelija
Jep.
Kokoomus ja perussuomalaiset työelämässä olevien ykköspuolueet