Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö ihmiset ymmärrä, että ansiosidonnainen romuttui lähes täysin?

Vierailija
04.02.2024 |

...jos hallituksen esitykset menevät läpi. Tosi monissa keskusteluissa uhotaan kuinka 'sitten jään kyllä ansiosidonnaiselle, jos tapahtuu sitä ja tätä'.

Ansiosidonnaista leikataan neljäsosalla alkuperäisestä miinus siitä vielä iso veroprosentti. Työttömyysturva siis heikkenee aivan valtavasti. Siksi mm. lakkoillaan.

Koko ajan työpaikkoja lähtee alta kun yritykset kaatuvat tai saneerataan. Työttömäksi voi jäädä ihan kuka tahansa. Kun työttömyysturvaa leikataan näin rajusti voi siitä työttömyyskuopasta ylös kömpiminen olla erittäin haastavaa tai mahdotonta, jos uuden työn löytyminen pitkittyykin.

Kommentit (946)

Vierailija
441/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs kun sinne kiireiseen sairaalaan pelmahtaa 100 toimeentulotuen saajaa pällistelemään ja sössimään hommat. 🤣

Niin ei tule onnistumaan, kun missään ei ole resursseja ohjata ja perehdyttää kunnolla edes palkkatöihin tuleviakaan.

Ei sitä kysytä. Laki määrää. Sinne vaan!

Vierailija
442/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääs kun sinne kiireiseen sairaalaan pelmahtaa 100 toimeentulotuen saajaa pällistelemään ja sössimään hommat. 🤣

käyn paskalla ja sit määrään  jonkun niistä sadasta harjoittelijasta siiivoomaa kyseisen vessan.

Ei se osaa sun pitää näyttää ensin mallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten työllistymisessä on aivan ällistyttävä piikki juuri ennen ansiosidonnaisen kauden päättymistä. Eli ehkä siinä on varaakin leikata.

Joo, sain 10kk palkkatuetun paikan. Bruttopalkka on melkein yhtä huono kuin ansionsidonnainen oli. Saan asumistukea palkan lisäksi. 

Tämä palkkatukikin muutetaan niin ettei se enää kerrytä ansiosidonnaiseen vaadittavaa työssäoloehtoa.

Ei aina töissä olleet ymmärrä tätä systeemiä ja miten esim. Tilastojen mukaan yhtäkkiä työllistytään. se yhtäkkinen työllistyminen 2v päästä johtuu siitä että silloin on oikeutettu saamaan palkkatukityön, joita työkkäri jakaa.

Olen oikeutettu palkkatukeen ikäni puolesta. Omalla kohdalla muutokset johtaa siihen että en tule mainitsemaan palkkatuesta mahdolliselle tulevalle työnantajalleni mitään. Jos se kerran ei kerrytä työssäoloehtoa. Ei työkkäri ainakaan täälläpäin erikseen mitään palkkatukityöpaikkoja jaa. Minä voin mainita mahdollisuudesta palkkatukeen työnantajalle joka sitten hakee ja saa sen melko varmasti. Työkkäri antaa oikeuden palkkatukeen, työ voi olla ihan mitä vaan, niinkuin itsellä viimeksi, löysin itse työpaikan ja työnantaja sai palkkatuen.

Totta että jos ei ole ollut työttömänä niin ei voi ymmärtää työttömien asioita. Samoin kun jos ei ole ikinä saanut perustoimeentulotukea ei voi ymmärtää eikä tietää systeemistä juuri mitään. Lisäksi liikkeellä on valtavasti aivan väärää ja värittynyttä tietoa aiheista.

Nykyinen hallitus on tekemässä sellaisia muutoksia työelämän systeemeihin jotka ovat taantumuksellisia, vievät kehitystä taaksepäin aika rajusti. Asia korjaantunee seuraavissa vaaleissa. Edelliset porvarihallitukset velkaannuttivat Suomea sadalla miljardilla eurolla ilman koronaa ja sotaa, mihinkähän nää vielä pystyvät. Minulla kaikki on ok. 

Vierailija
444/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, työkokeiluvelvoite. Palkaton työ rangaistukseksi siitä että asut valtiossa jossa ei ole työtä tarjolla. Palkatonta puurtajaa lämmittää kyllä lupaus työllistymisestä, kunnes ensimmäisenä työpäivänä työkaverit kertoo ettei täällä ole yhtään avointa palkallista paikkaa.

Ehkä siitä työkokeilusta on enemmän hyötyä pysyvän työpaikan saamisessa kuin kaljan juonnista kotisohvalla ja vauvapalstalla möykkäämisestä.

Minä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä. 

Sain tunnukset Lifecareen. 

Merkitsin diagnooseja, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein kokousmuistioita, postitin epikriisejä, keitin hoitajille kahvia, putsasin näppäimistöt, hain osaston postin, tein osaston käy

Normaalisti tuosta kuuluisi maksaa palkkaa.

Vierailija
445/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä. 

Merkitsin diagnooseja, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein kokousmuistioita, postitin epikriisejä, keitin hoitajille kahvia, putsasin näppäimistöt, hain osaston postin, tein osaston käyntikortteja, tulostin ja kopioin papereita. Tulostin potilaan paperit, kun hän siirtyi muualle, tulostin osaston huonekartan, ilmoitin potilastilanteen jonohoitajalle, tein osaston tilastoinnin jne. 

En juo alkoholia enkä polta tupakkaa. 

Voinet käyttää noita CV:ssäsi, ja hyvällä tuurilla esimiehesi tai joku muu työpaikalta huomasi kykysi tai potentiaalisi johonkin pysyvämpään. Jos ei, niin jatkoa ajatellen osaat enemmän kuin aiemmin.

Vierailija
446/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuhommissa on työmarkkinatuella työkokeilussa porukkaa. 

Tiedättekö kun asfaltti on auki ja seisoo oranssipukuisia miehiä kadulla. Asfaltti otettu pois. Siis kaupungin miehiä, ei asfalttimiehiä. 

Vierailija
447/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hallitus on tekemässä sellaisia muutoksia työelämän systeemeihin jotka ovat taantumuksellisia, vievät kehitystä taaksepäin aika rajusti. Asia korjaantunee seuraavissa vaaleissa. Edelliset porvarihallitukset velkaannuttivat Suomea sadalla miljardilla eurolla ilman koronaa ja sotaa, mihinkähän nää vielä pystyvät. Minulla kaikki on ok. 

Systeemiä ollaan yhtenäistämässä Venäjän kanssa. Liian isot äkilliset muutokset haittaisi Suomen oblastin integroitumista federaatioon.

Vierailija
448/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkitsin diagnooseja, tilasin takseja ja laboratoriokokeita, tein kokousmuistioita, postitin epikriisejä, keitin hoitajille kahvia, putsasin näppäimistöt, hain osaston postin, tein osaston käyntikortteja, tulostin ja kopioin papereita. Tulostin potilaan paperit, kun hän siirtyi muualle, tulostin osaston huonekartan, ilmoitin potilastilanteen jonohoitajalle, tein osaston tilastoinnin jne. 

En juo alkoholia enkä polta tupakkaa. 

Voinet käyttää noita CV:ssäsi, ja hyvällä tuurilla esimiehesi tai joku muu työpaikalta huomasi kykysi tai potentiaalisi johonkin pysyvämpään. Jos ei, niin jatkoa ajatellen osaat enemmän kuin aiemmin.

Se on kiva kun joku random narkki saa vapaasti näpytellä ihmisten diagnooseja ja selailla tietokantoja ihan vaan koska perskokkareista on kivaa rankaista köyhyydestä

Vierailija
449/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö kun asfaltti on auki ja seisoo oranssipukuisia miehiä kadulla. Asfaltti otettu pois. Siis kaupungin miehiä, ei asfalttimiehiä. 

Sitten on koulujen ja tarhojen pihojen hiekoitusta ja lumen kolaamista. 

Kouluissa on myös maalaustyötä ja sellasta. 

Museoissa on kalusteiden siirtoa pakettiautolla esim. uusi näyttely, museo esineiden putsaamista. 

Kaikenlaista työmarkkinatuki puuhaa. 

Vierailija
450/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Museoissa on kalusteiden siirtoa pakettiautolla esim. uusi näyttely, museo esineiden putsaamista. 

On siis myös miehistä työmarkkinatuki työtä. 

Toki on myös toimistotöitä kaikissa kaupungin yksiköissä. 

Vierailija
451/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, työkokeiluvelvoite. Palkaton työ rangaistukseksi siitä että asut valtiossa jossa ei ole työtä tarjolla. Palkatonta puurtajaa lämmittää kyllä lupaus työllistymisestä, kunnes ensimmäisenä työpäivänä työkaverit kertoo ettei täällä ole yhtään avointa palkallista paikkaa.

Ehkä siitä työkokeilusta on enemmän hyötyä pysyvän työpaikan saamisessa kuin kaljan juonnista kotisohvalla ja vauvapalstalla möykkäämisestä.

Enemmän hyötyä olisi siitä että voisin jatkaa osa-aikatyötäni yksityisellä puolella kunnes kokoaikatyö löytyy. Nyt siihen tulee kannustinloukku ja on pakko laittaa auto seisontaan ja jättäytyä toimeentulotuelle. Kaljaa en juo, möykkään senkin edestä.

Vierailija
452/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa on työttömiä laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn työmarkkinatuella. 

Kirpputorilta villatakki päälle ja letti päähän. Hiuket voi leikata itse, kun ei saa palkkaa. 

Vierailija
453/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai liittoja ole kukaan kieltämässä vaikka ne maksaisi ansiosidonnaista jatkossa 1000 tai vaikka 10 000 päivää? Kunhan siis tuo maksettu raha tulee ainoastaan sieltä liitosta eikä yhteiskunta osallistu siihen millään tavalla.

Hallitushan leikkaa vain sitä osaa, tai siis sen pituutta, minkä yhteiskunta osallistuu ansiosidonnaisen maksamiseen. 

Vierailija
454/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yrityksissä on työttömiä työkokeilussa työmarkkinatuella esim. kaupoissa hyllyttämässä tavaroita. 

Vierailija
455/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva kun joku random narkki saa vapaasti näpytellä ihmisten diagnooseja ja selailla tietokantoja ihan vaan koska perskokkareista on kivaa rankaista köyhyydestä

Omakanta ja soosoo ei saa katsoa tietoturva.

Only in Finland!

Vierailija
456/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käyn paskalla ja sit määrään  jonkun niistä sadasta harjoittelijasta siiivoomaa kyseisen vessan.

Ei se osaa sun pitää näyttää ensin mallia.

Olen ollut vuosia erään vuokratyöfirman listoilla. Olen ammatti- ihminen ja olen onnistunut hinaamaan palkkani tosi hyväksi. Vuokrafirma on tosi tyytväinen, saavathan hekin enemmän tuloa. Mutta asiaan... hekään eivät edes tarjoa minulle töitä joita en osaa ta jotka eivät kiinnosta. Siinä menisi vaan maine jos tarjoisivat ammattitaidotonta työvoimaa. Voisin kyllä lähteä vaikka marjoja poimimaan mutta työn tulos ei välttämättä tayttäisi työnantajan odotuksia he he. Lisäksi työpaikoilla tulee olla asialliset sosiaali- ja taukotilat sekä työ- ja turvavälineet ja asiallinen perehdytys. Sen vaatii jo työturvallisuuslaki. Voisin kyllä lähteä vaikka siivoamaan vessoja mutta alan ammattilaiset ei ehkä siitä tykkäisi eikä muutkaan lopulta. Saahan sitä aina kukkoilla ja luulla olevansa vaikka kuka ja mikä. Kaikki ei mene läpi nykyään.

Vierailija
457/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös yrityksissä on työttömiä työkokeilussa työmarkkinatuella esim. kaupoissa hyllyttämässä tavaroita. 

varmaa vituttaa.rikastuttaa mua 

Vierailija
458/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai liittoja ole kukaan kieltämässä vaikka ne maksaisi ansiosidonnaista jatkossa 1000 tai vaikka 10 000 päivää? Kunhan siis tuo maksettu raha tulee ainoastaan sieltä liitosta eikä yhteiskunta osallistu siihen millään tavalla.

Hallitushan leikkaa vain sitä osaa, tai siis sen pituutta, minkä yhteiskunta osallistuu ansiosidonnaisen maksamiseen. 

Jos kuuluu liittoon niin siitä peritään jäsenmaksu. Luuletko, että ihmiset pienistä tuloista maksaa, kun ei saa enää ansiosidonnaista?

Vierailija
459/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

varmaa vituttaa.rikastuttaa mua 

Näkee, jos naapuri ostaa kondomeita tai liukkaria tai kaljaa eli onkin alkoholisti. 😊

Vierailija
460/946 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaustyötä ja sellaista? Eli meinaatko että on jotenkin liioiteltua että maalarintyöstä maksetaan kohtalaista palkkaa yleensä?

Näyttelyn siirtäminen on museossa simppeliä hommaa mutta kun sinne ei tosiaan haluta uusia sankareita joita ei tiedetä luotettavaksi, vaan ihan samat jätkät kun ennenkin, joista tiedetään ettei ne pudota muinaismuistoja😅

Katsos kun hiukan kun maksetaan palkkaa niin se homma sujuu jotenkuten. Harvassa on hommat joissa on tärkeämpää että tekee yhtään sinne päin.