Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö ihmiset ymmärrä, että ansiosidonnainen romuttui lähes täysin?

Vierailija
04.02.2024 |

...jos hallituksen esitykset menevät läpi. Tosi monissa keskusteluissa uhotaan kuinka 'sitten jään kyllä ansiosidonnaiselle, jos tapahtuu sitä ja tätä'.

Ansiosidonnaista leikataan neljäsosalla alkuperäisestä miinus siitä vielä iso veroprosentti. Työttömyysturva siis heikkenee aivan valtavasti. Siksi mm. lakkoillaan.

Koko ajan työpaikkoja lähtee alta kun yritykset kaatuvat tai saneerataan. Työttömäksi voi jäädä ihan kuka tahansa. Kun työttömyysturvaa leikataan näin rajusti voi siitä työttömyyskuopasta ylös kömpiminen olla erittäin haastavaa tai mahdotonta, jos uuden työn löytyminen pitkittyykin.

Kommentit (946)

Vierailija
941/946 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sut irtisanotaan niin sun perhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos teillä on asuntovaunu. 

Asuntovaunu pitää myydä ja käyttää rahat ruokaan lapsille. 

Vierailija
942/946 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sut irtisanotaan niin sun perhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos teillä on asuntovaunu. 

Asuntovaunu pitää myydä ja käyttää rahat ruokaan lapsille. 

Jos sut irtisanotaan niin et voi olla enää karavaanari, jos sulla ei ole tilillä säästöjä ja maksat kaikki itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/946 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etkö ymmärrä että veneellä veneillään kesällä.ei kaikki halua olla kerrostaloluukussa ja katella ikkunasta ulos mut sä teet sitä kun ei muuhun rahaa.

Etkö ymmärrä, että työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja sut voidaan kohta irtisanoa, kun käyt tupakalla.

Et saa toimeentulotukea, kun sulla on vene, se pitää myydä ja käyttää rahat ruokaan.

en mä mun venettä myyny viimeekskään kun olin työttömänä joten älä puhu paskaa kateellinen luuseri.

Vierailija
944/946 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä taivastellaan syntyvyyden laskua. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että elämässä voi tapahtua mitä tahansa kenelle vain eikä kaikki ole aina itsestä kiinni. Jos ei voi luottaa siihen, että edes itse selviää mikäli menettää työn tai sairastuu niin miten pitäisi uskaltaa lapsiakin tehdä???

Vierailija
945/946 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
946/946 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.9.2024 alkaen ansiopäivärahan työssäoloehdon pituus kaksinkertaistui aiempaan verrattuna.

Jatkossa ansiopäivärahaa voi saada, jos on työttömyyskassan jäsenyysaikana kerryttänyt vähintään 12 työssäoloehtokuukautta. Työssäoloehtokuukausi kertyy, kun kuukauden aikana maksetaan palkkaa vähintään 930 euroa (vuonna 2024).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi