Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turhia koulutuksia

Vierailija
03.02.2024 |

Mitkä ovat mielestäsi turhia koulutuksia?

Palstalla törmää välillä toimitilahuoltajan eli siivoojan koulutukseen, koska samaan työhön valitaan myös ilman koulutusta eikä palkka juurikaan nouse vaikka kouluttautuu

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitilahuoltaja on sama kun laitoshuoltaja, hieman erilainen koulutus, mut samaa työtä voi tehdä. En mä susta tiedä, mut itse olen ammatiltani laitoshuoltaja, 38 lomapäivää ja vuosituloraja ylitti 40 000e. En kutsuisi turhaksi työksi. Vai ajattelitko että leikkaussaleja ei siivota yms.? 

Samaa työtä voi tehdä ilman koulutusta, sairaalaankiin pääsee töihin joku juuri täysi-ikään tullut nuori joka ei ikinä ole ollut työelämässä 

Tottakai voi. Siitä se lähtee. Tervetuloa vaan. Toki mun työpaikassa vaaditaan sitten koulutus, jos sopimusta haluaa jatkaa. 

Vierailija
22/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitilahuoltaja on sama kun laitoshuoltaja, hieman erilainen koulutus, mut samaa työtä voi tehdä. En mä susta tiedä, mut itse olen ammatiltani laitoshuoltaja, 38 lomapäivää ja vuosituloraja ylitti 40 000e. En kutsuisi turhaksi työksi. Vai ajattelitko että leikkaussaleja ei siivota yms.? 

Samaa työtä voi tehdä ilman koulutusta, sairaalaankiin pääsee töihin joku juuri täysi-ikään tullut nuori joka ei ikinä ole ollut työelämässä 

Tottakai voi. Siitä se lähtee. Tervetuloa vaan. Toki mun työpaikassa vaaditaan sitten koulutus, jos sopimusta haluaa jatkaa. 

Tämä on muuten nykyään joka paikassa, että sijaisuuksia saa tehdä siivoojana ilman tutkintoa mutta jos vakituisen homman haluaa niin kyllä ne paperit pitää käydä hakemassa. Suosittelen kouluttautumaan alalle jos yhtään on oma juttu, töitä riittää sen jälkeen ja onhan se ihan jo muille työkavereille mukavampi ettei tarvitse kädestä pitäen opettaa että tämä pyyhe käännetään näin ja neuvon sinulle nyt miten siivotaan aseptisesti... Puhumattakaan koneiden käytöstä. Jos niitä ei ennestään osaa käyttää niin saattaa käydä köpelösti ja pilaa pinnat tai hajottaa koneet. Iso kuluerä, että ihan hyvä vaan kun siivoojalta vaaditaan koulutus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule kyllä yhtään mieleen turhaa koulutusta. Ootko ap vaan peruskoulun käynyt?

Vierailija
24/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap puhunut siitä että siivoojan TYÖ on turha, puhui siivoojan KOULUTUKSESTA 

Niin no mene sinä kouluttamattomana siivoamaan sitä leikkaussalia, sairaalan vessaa, päiväkodin kihomadot/ noroa vessoista. Siinäpähän mietit miten siivota oikein kun ei ole kouluttautunut. Jos se kerta on turha koulutus. 

Olen ollut kaikissa noissa paikoissa työkokeilun kautta ja aina se joka on perehdyttänyt niin on kyllä kertonut miten siivotaan kyseiset kohteet. Ja sen jälkeen osaa kyllä itse, välillä teinkin itsenäisesti vaikka periaatteessa ei saisi koska on työkokeilussa

Vierailija
25/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit jo heti ahtaajat, veturinkuljettajat, hoitajat....  Nämähän ei mitään koulutusta vaadi.

Aika eri asia nuo työt kuin joku siivooja, minkä hommat todellakin oppii työssä

Aika paljon opin uuttakin koulutuksessa 18 siivousvuoden jölkeen.

Vierailija
26/26 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit jo heti ahtaajat, veturinkuljettajat, hoitajat....  Nämähän ei mitään koulutusta vaadi.

Aika eri asia nuo työt kuin joku siivooja, minkä hommat todellakin oppii työssä

Aika paljon opin uuttakin koulutuksessa 18 siivousvuoden jölkeen.

Ala on tosi vaihtuva. Tulee uusia välineitä ja aineita yms. Meillä on välillä opiskelijoita työharjoittelussa ja heiltä saa kivoja vinkkejä omaan työhön vaikka koulun käynyt. Eli tuostakin näkee että on se opiskelu hyödyllistä