Turhia koulutuksia
Mitkä ovat mielestäsi turhia koulutuksia?
Palstalla törmää välillä toimitilahuoltajan eli siivoojan koulutukseen, koska samaan työhön valitaan myös ilman koulutusta eikä palkka juurikaan nouse vaikka kouluttautuu
Kommentit (26)
Varmaan työllistymisen kannalta turha, mutta oli apua sinä aikana minun mielenterveydelle, graafinen ala
Näin joskus mainoksen vaikuttajan koulutuksesta/kurssista, kuulosti turhalta
Unohdit jo heti ahtaajat, veturinkuljettajat, hoitajat.... Nämähän ei mitään koulutusta vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit jo heti ahtaajat, veturinkuljettajat, hoitajat.... Nämähän ei mitään koulutusta vaadi.
Aika eri asia nuo työt kuin joku siivooja, minkä hommat todellakin oppii työssä
Lähes kaikki nykyisin, koska keskiluokkaa ei enää kohta ole.
Joku muinaiskirkkoslaavi on turhin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo kaikki vaadi koulutusta, ainakin hoitajaksi et pääse ilman. Mitä sekoilet
Kyllä mä ottaisin monesta koulutuksesta ns.löysät pois, eli moni 3 v koulutus vois mennä 2 vuodessa, kunhan ope olisi oikeasti läsnä.
Ja luokanopekoulutukseen paljon enemmän konkretiaa ja opetustaitoa, kuin akateemista&teoreettista höpinää.
Toimitilahuoltaja on sama kun laitoshuoltaja, hieman erilainen koulutus, mut samaa työtä voi tehdä. En mä susta tiedä, mut itse olen ammatiltani laitoshuoltaja, 38 lomapäivää ja vuosituloraja ylitti 40 000e. En kutsuisi turhaksi työksi. Vai ajattelitko että leikkaussaleja ei siivota yms.?
Vierailija kirjoitti:
Toimitilahuoltaja on sama kun laitoshuoltaja, hieman erilainen koulutus, mut samaa työtä voi tehdä. En mä susta tiedä, mut itse olen ammatiltani laitoshuoltaja, 38 lomapäivää ja vuosituloraja ylitti 40 000e. En kutsuisi turhaksi työksi. Vai ajattelitko että leikkaussaleja ei siivota yms.?
Ei ap puhunut siitä että siivoojan TYÖ on turha, puhui siivoojan KOULUTUKSESTA
Vierailija kirjoitti:
Veturinkuljettajilta ja hoitajilta kyllä vaaditaan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Samaa työtä voi tehdä ilman koulutusta, sairaalaankiin pääsee töihin joku juuri täysi-ikään tullut nuori joka ei ikinä ole ollut työelämässä
Ympäristönhoitaja
Luontoa rakastaville ihanaa aikaa retkineen, mutta kukaan ei tunne koulutusta, saati arvosta sitä.
Työnantajien vakiovastaus: Mikä se semmonen on?
Mielestäni mikään koulutus ei ole turha, ihmiselle tekee hyvää oppia jotain uutta ja muutenkin tehdä jotain. Jos valittavana on "turha" koulutus tai työttömänä olo niin tietenkin opiskelu
Estenomi (kauneudenhoitoalan korkeakoulututkinto) ja TAMK:in somevaikuttajakoulutus. Medianomi myös.
Kyllä siivoojan työn oppii ihan ilman opiskelua. Mutta opiskellessa ehkä koneet tulee tutummaksi ja hygieenisempi siivous sekä ergonomiset työasennot ettei riko itseään heti töissä tai kantele liian märkiä moppeja yms.
Nuokin asiat oppisi töissä jos olisi kenelläkään aikaa tai jaksamista perehdyttää. Itse ennen kouluttautumista olin töissä paikassa missä oli aivan ihana laikkari. Tykkäsi selvästi työstään ja mielellään kertoi miten työtä tehdään oikein ja kun kouluun menin niin tiesin jo todella paljon etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mene sinä kouluttamattomana siivoamaan sitä leikkaussalia, sairaalan vessaa, päiväkodin kihomadot/ noroa vessoista. Siinäpähän mietit miten siivota oikein kun ei ole kouluttautunut. Jos se kerta on turha koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla palkka hyvin nousi kun kouluttauduin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mene sinä kouluttamattomana siivoamaan sitä leikkaussalia, sairaalan vessaa, päiväkodin kihomadot/ noroa vessoista. Siinäpähän mietit miten siivota oikein kun ei ole kouluttautunut. Jos se kerta on turha koulutus.
Nuo asiat löytää ihan etsimällä tietoa, selviää itseopiskelulla
No joku media-ala ehkä