Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lihapiirakat, mikro pizzat ja xtra grilli nakit sopivia välipaloja lapselle, muuhun eu työttömänä ole varaa?

Vierailija
03.02.2024 |

Onko lihapiirakat, mikro pizzat ja xtra grilli nakit sopivia välipaloja lapselle, muuhun eu työttömänä ole varaa?

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap copy pastaa tää sun sama tarinasi sun facen seinälle... 

En ole missään facessa

ap

Vierailija
122/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineshyllyn pizza on kallis välipala.

2 dl annos maustamatonta arkijogurttia on 20 senttiä

Appelsiini tai omena 10-20 senttiä 

Mannapuuroa litran verran 1 euro

Kun minä olin lapsi, meillä keitettiin mannapuuroa. Sitä syötiin lounaana tai välipalana - maidon ja kanelisokerin kanssa tms.. Puuroa keitettiin niin paljon että sitä jäi yli. Lopusta puurosta tehtiin eräänlaisia vanukkaita: kahvikuppiin pohjalle rusinoita, sitten puuronloppuun sekoitettiin hiukan sokeria ja vaniljasokeria ja kupit täytettiin puurolla. Myöhemmin jähmettyneet puurokupposet kumottiin lautaselle ja syötiin esim. marjakiisselin kanssa. Tämä oli erittäin hyvää ja mieluisaa kaikille, niin lapsille kuin aikuisille. Tätä ideaa vastaa nykyään kaupoissa myytävä "risifrutti" -välipalatuote, kallis yksittäisostoksena toki sekin. Mutta kotona tehdyt puurovanukkaat maksavat jotain 10 senttiä tai alle kippo. Jos puuroa ei ehdi keittää, koska "elämässä on muutakin", niin ei sitä sitten varmaan ehdi syömäänkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap etsi napilla näkyy ihan sun aiempikin aihe vieläpä ihan samalla tekstillä. Varmaan oletit trollina ettei se näkyisi enää ja voisit väittää olevasi joku muu.. 

Vierailija
124/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Snellman kunnon kuoreton nakki

Porsaanliha (76%) (alkuperämaa Suomi), vesi, naudanliha (14%) (alkuperämaa Suomi), merisuola, glukoosi, mausteet (musta- ja valkopippuri), aromit (mm. paprika, chili, korianteri, muskottipähkinä), hapettumisenestoaine (E300), säilöntäaine (E250).

Ja hinta viisinkertainen xtra nakkeihin verrattuna

ap

Vierailija
125/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syö oikeesti vain ravintoloissa, näin sen eilen esson baarissaki. 

Vierailija
126/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porsaanliha (76%) (alkuperämaa Suomi), vesi, naudanliha (14%) (alkuperämaa Suomi), merisuola, glukoosi, mausteet (musta- ja valkopippuri), aromit (mm. paprika, chili, korianteri, muskottipähkinä), hapettumisenestoaine (E300), säilöntäaine (E250).

ap

Laatu maksaa.

Vierailija
127/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Laatu maksaa.

Samaan hintaan saa oikeeta lihaakin eikä tuommoista teuras jätettä

ap

Vierailija
128/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi krillattu torakka, luteita ei kai kukaan syö🤮🤣😤

Vierailija
129/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap etsi napilla näkyy ihan sun aiempikin aihe vieläpä ihan samalla tekstillä. Varmaan oletit trollina ettei se näkyisi enää ja voisit väittää olevasi joku muu.. 

Ei ole minun tekemä, ehkä jollain toisella on sama ongelma

ap

Vierailija
130/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunaa, ruisleipää ja porkkanaa. Omenaa. Siinä edullista ja terveellistä välipalaa 

Omenalle lapsi allerginen, kananmunaa ei osaa itse valmistaa, ruisleipä ok mutta päälliset maksaa yli 20€ viikossa

ap

Siis mita ihmetta te laitatte lapsen leivan paalle etta pelkastaan siihen saa laitettua 20 eukkua viikossa? Viiden paivan valipalaleipiin - oletan etta viikonloppuna laitatte kai nyt jotain muutakin kuin voileipia ja lihapiirakoita? Sulla on taloustaidot todella hakusessa tai sitten pinoat muksun leivalle puoli kiloa kinkkua ja juustoa joka paiva. Tsiisus.

Ei se satunnainen nakki tai piirakka tai pitsa haittaa, mutta jos on joka paiva tuollaista niin ei ole jarin terveellista. Lopeta itsesaalissa piehtarointi ja ala ottaa selvaa vaihtoehdoista. Oon ite ollut koyha ja osasin kylla etsia terveellisempaakin syotavaa niista edullisemmista vaihtoehdoista.

Vierailija
131/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa samalta kuin kaksiossa hgissä asuva nuggettityyppi. Sama trolli tai muuten vaan poikkeuksellisen vajaa tyyppi. Eli se aika menee täällä palstalla trollaillessa sulla. Anna se lapsi sossuille ja mene töihin. Ja ei ole sopivia välipaloja tietenkään, liikaa rasvaa ja suolaa eikä ollenkaan vitamiineja tai hivenaineita. Jos joku muu miettii. Eikä ole edes halpoja, mä oon oikeasti vähävarainen ja lasten välipalat on banaani/omena/näkkäri/jogurtti ja itsetehdyt kotoruuat ja riittää sekä rahat että ravinteet lapsille. Mautonta trollata toisten tiukoilla elämäntilanteilla. 

Vierailija
132/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun tekemä, ehkä jollain toisella on sama ongelma

ap

Yritätkö tosissasi väittää että sanasta sanaan saman on joku toinenkin kirjoittanut? Ihan tosissasiko väität? Vai et ymmärrä... 

Vierailija
133/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia (Lidlissä kilon tetra maustamatonta jugurttia maksaa 1,35 e), banaania joukkoon (alle 2 e/kilo).

Kaurapuuroa (hiutaleet n. 1,50 e/kilo) maitoon, päälle jotain hedelmää, mitä lapsi voi syödä ja keitetty kananmuna kylkeen.

Pannukakkua ja sen kanssa vaikka mansikkasosetta. Iso pellillinen maksaa ehkä euron jos sitäkään. Pakastemansikat eivät ole kohtuuttoman kalliita, kun ostaa ison pussin.

Tai tee itse välipalapatukoita kaurahiutaleista, pähkinävoista, hunajasta ja mausteeksi jotain kuivattuja hedelmiä kohtuudella ja vaikka suklaalla raitoja päälle. Nämäkään eivät tule kohtuuttoman hintaisiksi, koska ovat tuhteja. 

Leivänpäälliset ovat hintavia, se on totta, mutta mikään pakko ei ole syödä leipää. Vaihtoehtoja on maailma täynnä. Ja nämä ehdottamani ovat kaikki sellaisia, jotka voi tehdä jääkaappiin valmiiksi (kaurapuuron voi tehdä tuorepuurona), mistä lapsi itse ottaa. Ihan varmasti on sen verran työttömällä aikaa.

Vierailija
134/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten Xtra nakit kelpaa sulle mutta Xtra margariini ei? Se sinun oivariinisi on 10 kertaa kalliimpi kuin xtra

Vierailija
135/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten Xtra nakit kelpaa sulle mutta Xtra margariini ei? Se sinun oivariinisi on 10 kertaa kalliimpi kuin xtra

Ei kelpaa minulle mutta lapselle kelpaa

ap

Vierailija
136/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kelpaa vain HANS VÄLIMÄEN ruoka

ap

Vierailija
137/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle kelpaa vain HANS VÄLIMÄEN ruoka

ap

Älä trollaa ja esitä minua

ap

Vierailija
138/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap ei siis ole rahaa, halua tehdä ravitsevaa ruokaa lapselle, töitä, aikaa eikä edes keittiöpöytää, ei hele 🤣 Ei näköjään myöskään järkeä eikä lääkitys kunnossa 🤪

Vierailija
139/160 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsellesi palvelus ja anna hänet huostaan, et selvästikään välitä hänestä. Pääset tekemään rauhassa mitä sitten teetkin kun ei ole aikaa ja halua mihinkään järkevään.

Vierailija
140/160 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Miten leipään ja päällisiin menee 20 euroa viikossa, mutta lihikseen ja nakkeihin riittää 8 euroa? Käyn töissä ja opiskelen ja leivon useamman kerran viikossa, koska todella montaa leipää on mahdollista tehdä ihan vaan sekoittamalla taikina ja sitten uuniin. 

Ei ole yksiössä tilaa leipoa mitään

ap

Ei tuommoista huoltajaa ole kuin Grimmin saduissa. Älytön provo.

Miten niin? Ei ole keittiössä mitään tasoa missä leipoa.

ap

Trollille tiedoksi että ruokapöydälläkin voi leipoa.

Trollilla tuskin on ruokapöytääkään