Nainen! Mikä on LEMPIVIRTESI?
Kommentit (115)
Virsi 389
Jumalan haltuun anna, nyt tiesi, tarpeesi ja Herran huomaan kanna, surusi, murheesi. Hän, joka sinut loi, sinulle hengen soi, tarpeesi kaikki tietää. Hän auttaa tahtoo, voi.
2.Niin heitä haltuun Herran, ristisi, vaivasi, ne armossansa kerran, hän kääntää parhaaksi. Ennen kuin luuletkaan, hän ehtii auttamaan, ja ristit, tuskat, vaivat, hän poistaa aikanaan.
3.Lujasti mieleen paina ja älä unohda: on lapsillensa aina, laupias Jumala. Hän uskovaisiaan, ei hylkää milloinkaan, vaan huolen heistä kantaa, on heidän suojanaan.
4. Siis Herran tietä kulje, vakaana uskossa, ja sydämesi sulje, maailman himoilta. Ja armahtajaasi, vain luota alati. Jos mikä täällä kohtaa, hän kulkee kanssasi.
5.Jos joudut epäilyksiin, kun murheet saartavat, niin Herran kädet yksin, sinua kantavat. Kaikissa vaiheissa, on Herra turvana. Hänelle kiitos olkoon, armonsa avusta!
Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta.
Virsi 582, Jos maatamme ei rakenna
Jeesus luona armopöydän sinut löydän.
Itkuvirsi. Veisaan sitä aina kun mies tai aikuinen poika on paikalla.
T: Eija Susanna
Maankorvessa kulkevi... eli Suojelusenkeli
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut kirkosta, enkä tykkää surullista virsistä.
Niin minäkin olen eronnut kirkosta ja tykkään erittäin paljon monista virsistä. Nyt tulee mieleen Kristallivirta.
Juu ja rukoilen ,saan rukousvastauksia , käyn laulamassa Kauneimmat Joululaulut kirkossa. Uskon Jumalaan, ja sillä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa , että en kuulu kirkkoon. En kuulu moniin muihinkaan yhdistyksiin.
Vieraalla maalla kaukana
on kumpu kivinen
Täällä kans yksi joka tykkää hautajaisvirsistä, niissä on jotain lohdullistakin. Virsi 555 myös yksi lempivirsi, sitten oi, herra jos mä matkamies maan, mua siipeis suojaan kätke, tule kanssani herra Jeesus, sitten muista virsistä maa on niin kaunis, soi kunniaksi luojan
Virsi 289:
Vain sinä tunnet minut vapahtaja
Vierailija kirjoitti:
Kirkossa:
"Minä tahtoisin isä jo kotiin
Isä minua väsyttää
Soi kirkossa kiitosvirsi
Oli ulkona vehreää."
Jotenkin tuo "ulkona vehreää" tuo palan kurkkuun. Että kertoja on väsynyt elämään mutta näkee silti kauneutta ympärillään.. en osaa selittää.
Armollas ruunaa kaunista
T: Mirella- Maruzella
Virsi 105 Aurinkomme ylösnousi
..sulaneella sydämellä laulaa toukomettiset..
.
Jumalan haltuun anna
nyt tiesi, tarpeesi
ja Herran huomaan kanna
surusi, murheesi.
Hän, joka sinut loi,
sinulle hengen soi,
tarpeesi kaikki tietää.
Hän auttaa tahtoo, voi.