Nainen! Mikä on LEMPIVIRTESI?
Kommentit (115)
Lemppari hengellinen lauluni on pekka simojoen suurenmoinen
Vierailija kirjoitti:
Vanha virsi: Jo vääryys vallan saapi,se huutaa taivaaseen. Ja siitä varsinkin 2. säkeistö:
Nyt viekas vilppi täällä on noussut kunniaan, on valhe vallan päällä ja vääryys voimassaan. Ei kuulla kurjan ääntä, ja köyhää sorretaan, ja lainkin rikkaat vääntää vääryyttä puoltamaan.
Tämähän on kuin työväenlaulut kapinan ajoilta :D
555 on suosikkini. Muutenkin "hautajaisvirret" koskettavat. Kuuntelen virsiä ja hengellistä musiikkia vaikken uskossa ole.
En tiedä onko lemppari mutta harvinaisempaa pop-tähden esittämää hengellistä.
Olen eronnut kirkosta, enkä tykkää surullista virsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha virsi: Jo vääryys vallan saapi,se huutaa taivaaseen. Ja siitä varsinkin 2. säkeistö:
Nyt viekas vilppi täällä on noussut kunniaan, on valhe vallan päällä ja vääryys voimassaan. Ei kuulla kurjan ääntä, ja köyhää sorretaan, ja lainkin rikkaat vääntää vääryyttä puoltamaan.
Tämähän on kuin työväenlaulut kapinan ajoilta :D
Siksi sitä ei uuteen virsikirjaan otettukaan.
Harmi.
Päivä vain ja hetki kerrallansa sekä Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan on mun lempivirret.
Joutukaa sielut on aikamme kallis.....
No ainakin minulla ja miehelläni, yhteinen lempivirsi on
Suvivirsi. Me molemmat muistamme sen lapsuudesta ja nuoruudesta, ja myös ylioppilas keväältämme. Ehkä siksi, kun Suomen kesä on niin lyhyt, se on niin kaunis järvinern, jokineen, merineen ja lehtimetsineen.
Suvivirteen kun liittyy niin paljon muistoja lapsuudesta nuoruuteen.
Mieheni on lähtöisin suuresta perheestä, joten heillä oli paljon kotona ristiäisiä.
Eli uusi vauva kastetettin aina kotona. Niin on mieheni mieleen jäänyt virsi: Ystävä sä lapsien, jonka itsekin muistan.
Tuon virren Ystävä sä lapsien, mieheni halusi myös laulettavan, kun esikois poikamme kastettiin kotona.
Itselle muistoissa lähimmät virret / hengelliset laulut ovat:
Adventtisunnuntain laulu: Hoosianna, Daavidin poika. Sekä jouluvirsi: Enkeli taivaan lausui näin.
Tuttuja on myös laulut: Olen kuullut on kaupunki tuolla ja osa negro spiritual lauluista.
Totuuden henki
Herra, kädelläsi
Ystävä sä lapsien
Kristus, valo valkeuden
Maa on niin kaunis
Herraa hyvää kiittäkää
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko lemppari mutta harvinaisempaa pop-tähden esittämää hengellistä.
Eivät usko ja Jumala ole valtavirran pop-musiikissa mikään vieras aihe. Onhan ihan whitney houstonkin ja mariah carey levyttänyt hengellisiä lauluja.
Ave Mariat. En ole uskonnollinen, mutta jotenkin luonnollisempaa ylistää Mariaa.
Tällä hetkellä Krstoffer Streng Presidentin Rukous
Abide with me, Be still my soul, Sua kohti Herrani, Jeesus sä ainoa
N45