Nainen! Mikä on LEMPIVIRTESI?
Kommentit (115)
Niitä on paljon, mutta virsi 576 Maa hohtaa lumivaipassansa sopii erinomaisesti tähän talviaamuun
Vierailija kirjoitti:
Maankorvessa kulkevi... eli Suojelusenkeli
Eli virsi 971 ja Sakari Kuosmasen & Timo Rautiainen + lapsikuoro esittämänä sopii tämän rokkinaisen mieleen.
Sinulle kiitos Isä maan ja taivaan,
"Oi katsohan lintua oksalla puun..."
Yksi mieleisimmistä, on muitakin!
Lasten ja pääsiäisen virret on ihan kivoja. "Vieraalla maalla kaukana" yms.
Hengellisistä lauluista Simojoki ja helluntailaiset tekevät yleensä parhaimmat kappaleet.
~ Lapsen tie on aamun tie. Löysin kauniin kuoron Youtubesta.
~ Onpa taivaassa tarjona lapsillekin, jotka Jeesusta rakastavat. Kultakruunut ja valkeat vaattehetkin, harput joilla he soittelevat.
Puhdas kulta on tie jota astelevat, kera laulaen enkelien. Karitsan siellä kasvoja katselevat, veriuhria syntiset
Siellä istuvat elämän lähtehellä, elon leipää he nauttia saa. Pois on yö, poissa kuolema häiritsevä. Siellä jumala ain valistaa ~
Jeesus joka lempeänä.
1. Jeesus, joka lempeänä, itkeviä lähestyt, laske murheellisten ylle, hellät paimenkädet nyt. Vapahtaja, edessäsi, nukkuu pieni ystäväsi. Katso hiljaa sydämiin, lyötyihin ja tuskaisiin.
2. Lapsen, jonka Herra antoi, Herra otti luoksensa. Herralla on kädessänsä, syntymä ja kuolema. Jeesus, seiso vierellämme, kun niin vähän ymmärrämme, teitä pyhän Jumalan, alla murheen vaikean.
3. Auta meitä surun tiellä, taivaan Isään luottamaan. Luovuttamaan Jumalalle, rakkaimpamme kokonaan. Kiitos, että muistoissamme, lähellämme, matkallamme, yhä lapsensilmin hän, lahjana on elämän.
4. Taivaan valtakunnan annoit, Vapahtaja, lapsille. Armostasi, Jeesus, heille, taivaassa myös kuuluu se. Meidätkin tee uskoviksi, auta lasten kaltaisiksi. Lasten valtakunnassa täytä meidät toivolla.
5. Rakkautesi on, Jeesus, väkevämpi kuolemaa. Kuolemasi kautta kulkee, silta kuolemankin taa. Anna usko sydämeemme, ohjaa itse askeleemme, niin ei meitä kuolema, rakkaastamme erota.
6. Turvissasi, Vapahtaja, viemme hänet syliin maan.Nyt hän nukkuu, mutta herää, lasten riemuun kirkkaimpaan.Kiitos, että saamme kerran, tulla yhteen luona Herran. Sinne uskon, toivon tie, täältä taivaan kotiin vie.
VANHA VIRSI TAALAINMAAN KARJAMAJOILTA
"Yö kun saapunut on ylle niittyjen, sen varjot peittää maan. Olen yksin mutta silti pelkää en, nyt kuitenkaan. Sillä tiedän, että enkeleitä sain, yön hetkiin turvaksein,niitä pyysin rukouksin Luojaltain, kun hälle huolet vein.
Nään taivaan tähdet kuten paimenet, nuo jotka kulki kedollaan. Luokse tähtitarhain käy mun aatokset ja luottaa ma saan, siihen että kerran lailla paimenten, saan nähdä Jeesuksen.
On Herra mun paimen, nyt puutu mitään multa ei. Hyvää huolta paimen pitää laumastaan, pois pelkoni hän vei. Vaikka yksin oon, silti tiedän sen, oon saanut rohkeuden. Olla saanhan kanssa enkelten. Yö kun saapuu ylle niittyjen."
517
Herra kädelläsi asua mä saan. Se on turvallisin käsi päällä maan... ...