Nainen! Mikä on LEMPIVIRTESI?
Kommentit (133)
EI tähän muuta voi laittaa, kun kerrankin on suomalaisen säveltäjän musiikki käytetty hengelliseen lauluun.
Mitä nää budhat tekee täällä kristittyjen maalla ?
Maan korvessa kulkevi lapsosen tie
Hänt ihana enkeli kotihin vie
Niin pitkä on matka
Ei kotia näy
Vaan ihana enkeli vierellä käy
Pikkulapsesta asti turvani
Ei pidä veisata virsiä vieraalla maalla . Vanhan liiton psalmi.
MIES! Mikä on LEMPIVIRTESI?
V
Tahi muu hengellinen laulu?
Stalinistien tekosyy hyökätä suomen kristittyjä vastaan oli Neuvostoliiton ja Saksan välinen sota .
Vierailija kirjoitti:
Jeesus joka lempeänä.
1. Jeesus, joka lempeänä, itkeviä lähestyt, laske murheellisten ylle, hellät paimenkädet nyt. Vapahtaja, edessäsi, nukkuu pieni ystäväsi. Katso hiljaa sydämiin, lyötyihin ja tuskaisiin.
2. Lapsen, jonka Herra antoi, Herra otti luoksensa. Herralla on kädessänsä, syntymä ja kuolema. Jeesus, seiso vierellämme, kun niin vähän ymmärrämme, teitä pyhän Jumalan, alla murheen vaikean.
3. Auta meitä surun tiellä, taivaan Isään luottamaan. Luovuttamaan Jumalalle, rakkaimpamme kokonaan. Kiitos, että muistoissamme, lähellämme, matkallamme, yhä lapsensilmin hän, lahjana on elämän.
4. Taivaan valtakunnan annoit, Vapahtaja, lapsille. Armostasi, Jeesus, heille, taivaassa myös kuuluu se. Meidätkin tee uskoviksi, auta lasten kaltaisiksi. Lasten valtakunnassa täytä meidät toivolla.
5. Rakkautesi on, Jeesus, väkevämpi kuolemaa. Kuolemasi kautta kulkee, silta kuolemankin taa. Anna usko sydämeemme, ohjaa itse askeleemme, niin ei meitä kuolema, rakkaastamme erota.
6. Turvissasi, Vapahtaja, viemme hänet syliin maan.Nyt hän nukkuu, mutta herää, lasten riemuun kirkkaimpaan.Kiitos, että saamme kerran, tulla yhteen luona Herran. Sinne uskon, toivon tie, täältä taivaan kotiin vie.
Tätä virttä laulettiin siunaustilaisuudessa ja siitä tuli rukoukseni syntymättömän lapseni kuoltua. Tämä virsi oli tärkeä osa matkallani uskoon.
Soi kunniaksi luojan, tai Suvivirsi.
Kristus kuningas, kaikkivaltias olikohan 162
Me kiitämme sinua 126
Monta muutakin
Vierailija kirjoitti:
EI tähän muuta voi laittaa, kun kerrankin on suomalaisen säveltäjän musiikki käytetty hengelliseen lauluun.
Sibeliukselle + hienosta sävelestä, sanoittajalle ++ ja kuorolle +++. Hieno biisi.
Ortodoksien synnit 1939 osallisia kristittyjen tappamiseen ccccp joukon kanssa kommunistijohtajien kuvia toivat luterilaisiin kirkkoihin itä Suomeen. Varastivat suomen kristittyjen koteja ja kirkkoja kuin kouluja . Joidenkin synnit nousee taivaaseen asti .