Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taistelua perinnön käyttämisestä

Vierailija
03.02.2024 |

Meitä on sisaruksia jotka ollaan riidoissa keskenään. Perittiin talo ja ihan pieni metsä. Haluaisin että kaikki myydään mutta sisarukset haluavat pitää ne.

Ahdistaa kun pitää suostua niiden suunnitelmiin, mun mielestä ne ei ole realistisia.

Onko pakko suostua niiden ehdotuksiin, ahdistaa, en haluaisi...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, voit vaatia perinöönjakoa. Helpointa olisi, jos sisaruksesi ostaisivat sinun osuutesi.

Vierailija
2/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voivat ostaa sut ulos. Muuten te kaikki perijät päätätte yhdessä. Mut jos ostavat sut ulos, niin sunkin pitää muistaa, että et välttämättä ole enää tervetullut. He sitten omistajina päättävät kuka siellä saa käydä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintönä saadun kiinteistön käyttäminen on tyystin eri asia kuin sen myyminen. En ihmettele että takkuaa.

Vierailija
4/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen jo vastasi. Jos ei muuten niin vaadit pesänjakajan joka myy tilan, joko sisarukset lunastaa sen tai sitten menee ulkopuoliselle.

Vierailija
5/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos olen vanhempieni ainoa lapsi, joten kaikki tulee minulle aikanaan. Mutta tosiaan, voit vaatia pesänjakajan ja sisarukset joko ostavat sinun osuutesi tai sitten omaisuus myydään.

Vierailija
6/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni haluaisi ostaa minun pienen maaplänttini joka on kiinni vanhempien perintömaassa. Sisareni sanoi että hän ostaa sen "verotusarvolla" joka on  6.000 euroa. Oikeasti sen arvo on noin 24.000 euroa. En halua myydä sitä sillä hinnalla joten pakko on sitten vaan pitää se vaikka en haluaisi.

Hän ei suostu siihen että myisin sen jollekin vieraalle, hän ei halua että kukaan rakentaa siihen mitään. Mutta minä taas en halua myydä sitä hänelle tuolla hinnalla...

Vierailija
7/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos OMAA omaisuuttaan myy, niin mitäpä suostumusta siihen sisarelta tarvitsisi.

Vierailija
8/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin nössöt. Ei mitään tajua omista oikeuksista vaan sisarukset määrää mitä aikuinen ihminen saa tai voi tehdä. Avutonta. 

Vierailija
9/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko suostua suunnitelmiin. Pakko on jakaa kuolinpesä, jos yksi osakas (=sinä) sitä vaatii. Ei kuitenkaan tarvitse jakaa koko kuolinpesää vaan ainoastaan sinun osuutesi. Käytännössä yleensä jakoa vaativa osakas ostetaan ulos, eli hänen osuutensa maksetaan rahana ja muut jatkavat jakamattomassa kuolinpesässä.

Sisaresi tai kukaan muu ei pysty millään tavalla estämään oman = omistamasi pläntin myyntiä kenelle tahansa, jos olet jo saanut siihen lainhuudon.

Vierailija
10/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen jo vastasi. Jos ei muuten niin vaadit pesänjakajan joka myy tilan, joko sisarukset lunastaa sen tai sitten menee ulkopuoliselle.

Ei pesänjakaja välttämättä tilaa myy. Hän vain erottaa siitä hakijan osuuden tavalla tai toisella. Myynti ja rahojen jako on vain yksi tapa, mutta on muitakin.

Vierailija
11/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni haluaisi ostaa minun pienen maaplänttini joka on kiinni vanhempien perintömaassa. Sisareni sanoi että hän ostaa sen "verotusarvolla" joka on  6.000 euroa. Oikeasti sen arvo on noin 24.000 euroa. En halua myydä sitä sillä hinnalla joten pakko on sitten vaan pitää se vaikka en haluaisi.

Hän ei suostu siihen että myisin sen jollekin vieraalle, hän ei halua että kukaan rakentaa siihen mitään. Mutta minä taas en halua myydä sitä hänelle tuolla hinnalla...

Sinä voit myydä kenelle tahansa sisareltasi kuselemättä. Mutta kohteliaasti voit ilmoittaa sisarelle, että tontti menee myyntii ja että hän saa sen jos maksaa haluamasi hinnan. Jos ei kelpaa, niin laitat myyntiin. Siinä se.

Välit tossa tietysti menee, mutta eipä ne taida kaksiset olla nytkään.

Vierailija
12/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit myydä kenelle tahansa sisareltasi kuselemättä. Mutta kohteliaasti voit ilmoittaa sisarelle, että tontti menee myyntii ja että hän saa sen jos maksaa haluamasi hinnan. Jos ei kelpaa, niin laitat myyntiin. Siinä se.

Välit tossa tietysti menee, mutta eipä ne taida kaksiset olla nytkään.

EI SE KYLLÄ NOINKAAN MENE... NIIN PÖHKÖÄ EI OLEKAAN KUKA JOSTAINTALO/TONTTI PERINNÖSTÄ OSTAISI YHDEN OSUUDEN, EI OLI EDES LAINMUKAISTA LIIAN PIENIIN OSIIN ALKAA PILKKOA.

ESIM. 1000 NELIÖN TONTTI KIINTEISTÖINEEN JA 5 OSAKASTA....KUKA OSTAISI TAI SUORITTAISI KAUPANVAHVISTUKSEN 200NELÖLLE TONTISTA JA 1/5 OSA TALOSTA....

Vierailija
13/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ne välit kovinkaan kaksiset ole mutta jotenkin tuntuu kurjalta tää kaikki... olen sanonut monta kertaa että en halua olla enää missään tekemisissä tonttien ja metsän kanssa...

Vierailija
14/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirjoittaja taitaa olla eri kuin aloittaja?

Vierailija
15/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei tarvitse lupaa toiselta osakasomistajalta vaan ostajan kuka haluaa tulla siihen yhteisomistukseen. 

Vierailija
16/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarellasi ei ole mitään sanomista siihen, kenelle myyt omaisuuttasi. Käsittääkseni edes naapurikuulemisella ei voi estää rakentamista.

Vierailija
17/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirjoittaja taitaa olla eri kuin aloittaja?

Sori, unohdin laittaa t. AP, jotenkin sukat on ihan sekaisin mitä tehdä... t. AP

Vierailija
18/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perinnön saanut ei halua pitää perintöään saa hän sen myös myydä. Muut voivat halutessaan lunastaa hänet pois oikeaksi arvioidulla hinnalla. Taloista ja tonteista saa ulkopuoliselta arvioijalta hinnan.

Vierailija
19/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tarvitse myydä ali hintaan kenellekään. Ellet halua lahjoittaa sisarellesi 18000 euroa?

Vierailija
20/24 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko suostua suunnitelmiin. Pakko on jakaa kuolinpesä, jos yksi osakas (=sinä) sitä vaatii. Ei kuitenkaan tarvitse jakaa koko kuolinpesää vaan ainoastaan sinun osuutesi. Käytännössä yleensä jakoa vaativa osakas ostetaan ulos, eli hänen osuutensa maksetaan rahana ja muut jatkavat jakamattomassa kuolinpesässä.

Sisaresi tai kukaan muu ei pysty millään tavalla estämään oman = omistamasi pläntin myyntiä kenelle tahansa, jos olet jo saanut siihen lainhuudon.

Mikä on lainhuuto? Mitä se huutaa, kenelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi