Milloin te pätkäpaastoajat syötte?
Mulla on ollut ruoka-aika klo 6-12. Siihen mahtuu siis aamupala ja lounas. Nälkä alkaa tulla siinä klo 17, mutta se menee noin tunnissa ohi. Ikinä en mene nälkäisenä nukkumaan, se näläntunne on mennyt siihen mennessä ohi.
Kommentit (56)
silloin kun pidän sitä, niin noin klo 17 - puoliyö syön.
En pätkäpaastoa tietoisesti, mutta harvemmin syön aamiaista tai iltapalaa. Päivän ensimmäisen aterian syön työpäivinä klo 11-13 välillä ja vapaapäivinä klo 12-15 välillä. Päivällinen ajoittuu illan menojen mukaan, yleensä klo 19-22 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole ihan normisyömistä, eikä mikään pätkäpaasto?
Ihan hyvin se elimistö ehtii huilia 14 tunnin paaston aikanakin.
Joo, ei kovin raju pätkäpaasto mutta pätkäpaasto silti. Hyötyjä saa jo 12 tunnin pätkäpaastosta. Normisyöminen monelle on sitä, että syödään heti herättyä ja viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa. Tällöin syömättä ollaan vain esim. 7-8 tuntia. Etenkin iltasyöminen on huono, koska silloin elimistö joutuu sulattamaan ruokaa yöllä jolloin sen pitäisi toipua ja uudistua. Joskus syön 10-18, mutta se ei aina onnistu sillä olen hyvin lähellä alipainoa, urheilen joka päivä ja ongelmanani on lähinnä se miten saan päivän aikana syötyä tarpeeksi paljon.
Olet ortorektikko. Et todellakaan tarvitse mitään paastoa.
Carnivoristina syön pekonimunakkaan klo 10 ja 400 grammaa sikanauta jauhelihapihvin klo 17.00. Järjetön virta ja henkinen vireys. Ei näläntunnetta ollenkaan. Nukun kuin tukki ja herään virkeänä klo 05.00. Aamukahvissa ruokalusikallinen luuliemijauhoa.
Vierailija kirjoitti:
arkisin yleensä 12-20 ja viikonloppuisin 14-22
Laihdutin tällä aikoinaan 4v sitten noin 30kg ja silloin vähensin herkkuja. Nyt vaan ylläpitoa ja tuohon aikaan saan syödä mitä haluan ja paino pysyy samassa. Toki on sanottava, että en ole kovin suuriruokainen, että ei tule ahmittua ruokaa montaa annosta tai esim kokonaista suklaalevyä kerralla, mutta joka päivä kyllä vähän ja niin paljon kuin maistuu.
Laihduit lihaksista
Syön arkisin klo 17-20 välillä. Viikonloppuisin en pätkäpaastoa vaan syön aamulla ja sitten seuraavan kerran kun on nälkä, yleensä joskus iltapäivällä ja sitten illalla syön salaatin.
Syön aikavälillä 16-00.
Ja se joka valitti uupumista kun ei syö mitään: Olen elänyt pätkäpaastolla vuosia ja sitä ennen uupunut aina, varsinkin aamupala vei voimat ja lounas teki niin laiskaksi että alkoi jo haitata työntekoa. Ei ollut mitään merkitystä mitä söi, aina sama juttu. Pätkäpaastolla on energiaa sekä nukkuminenkin parani kun ennen oli vaikeuksia nukahtaa.
Noin klo 11-19. Minulla ei ole aamuisin nälkä, enkä ole koskaan tykännyt syödä aamiaista. Lisäksi liian lähellä nukkuma-aikaa syöminen haittaa untani. Tämä on siis aika luonnollinen ja helppo rytmi itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Carnivoristina syön pekonimunakkaan klo 10 ja 400 grammaa sikanauta jauhelihapihvin klo 17.00. Järjetön virta ja henkinen vireys. Ei näläntunnetta ollenkaan. Nukun kuin tukki ja herään virkeänä klo 05.00. Aamukahvissa ruokalusikallinen luuliemijauhoa.
Täällä on ajoittainen Carnivoristi. Aivan mieletön olotila tulee tuolla ruokavaliolla, paransi selkä- ja nivelkivut, pääni selkeni ja unenlaatu parani.
Pätkäpaastolla arkisin syön klo 17-20 välillä. Viikonloppuisin syön milloin huvittaa, yleensä aamulla, sitten seuraavan kerran joskus iltapäivällä ja viimeisen kerran illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ajoittainen Carnivoristi. Aivan mieletön olotila tulee tuolla ruokavaliolla, paransi selkä- ja nivelkivut, pääni selkeni ja unenlaatu parani.
Pätkäpaastolla arkisin syön klo 17-20 välillä. Viikonloppuisin syön milloin huvittaa, yleensä aamulla, sitten seuraavan kerran joskus iltapäivällä ja viimeisen kerran illalla.
Itse pudotin carnivorella kolmessa kuukaudessa 12 kiloa. Minulla kihti on vaivannut kovin vuosikausia ja kaikki kihti, sekä muut nivelvaivat poistuivat täydellisesti. Kahteen vuoteen ei yhtään kihtikohtausta tai nivelkipuja. Kakkosluokan diapetes arvot olivat korkealla ennen carnivorea ja nyt ne ovat huippuluokkaa. Ikää 60 vuotta ja tuntuu kuin olisi taas nuori mies. Tälle talvelle jo hiihdetty 1300 kilometriä, eikä koskaan harjoituksen jälkeistä uupumista ja tuntuu, että jaksaisi hiihtää loputtomiin, kun kroppa polttaa pelkästään rasvaa, eikä sokerinotkahduksia tule. Mieletön mielenvirkeys ja energia. Nukun nykyään erittäin hyvin ja aamuisin aikaisin herään pirteänä.
10-18 välisellä ajalla. Aamut tekee tiukkaa, illat ei niinkään. Mutta vasta pari viikkoa takana, kestää varmaan hetken että kroppa tottuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kovin raju pätkäpaasto mutta pätkäpaasto silti. Hyötyjä saa jo 12 tunnin pätkäpaastosta. Normisyöminen monelle on sitä, että syödään heti herättyä ja viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa. Tällöin syömättä ollaan vain esim. 7-8 tuntia. Etenkin iltasyöminen on huono, koska silloin elimistö joutuu sulattamaan ruokaa yöllä jolloin sen pitäisi toipua ja uudistua. Joskus syön 10-18, mutta se ei aina onnistu sillä olen hyvin lähellä alipainoa, urheilen joka päivä ja ongelmanani on lähinnä se miten saan päivän aikana syötyä tarpeeksi paljon.
Öö aijaa? :D Perustelisitko vielä, kiitos. Ja aikamoinen määrä yläpeukkuja, joten mieluusti kuulisin perusteluja. Tiedät(te) varmaan, että kaikki eivät pätkäpaastoa laihduttaakseen, vaan pätkäpaastolla on paljon muitakin terveyshyötyjä.
Vierailija kirjoitti:
10-18 välisellä ajalla. Aamut tekee tiukkaa, illat ei niinkään. Mutta vasta pari viikkoa takana, kestää varmaan hetken että kroppa tottuu
Mulla meni noin 2 viikkoa tottumiseen. Kroppa tottuu nopeasti jos mieli on mukana. Esim nälän tunne illalla muuttuu nopeasti miellyttäväksi oloksi kun siihen suhtautuu positiivisesti. Nälkä kestää ehkä tunnin ja sitten se häviää. Joskus aikoinaan reagoin aina nälkään syömällä, mutta kun tajusin, että yöunet kärsii iltapalasta, niin olen sen vain jättänyt pois ja olo on illalla hyvä ja levollinen.
Syön klo 12-17 välillä lounaan ja päivällisen, mutta jos laskee aamukahvin, minkä juon klo 8 yleensä, niin silloin aikahaarukka on 8-17. En syö aamulla mitään, mutta laitan maitoa kahviin, joten se katkaisee paaston.
Kiinnostaisi kokeilla yhden aterian paastoa. Eli söisi vain kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kovin raju pätkäpaasto mutta pätkäpaasto silti. Hyötyjä saa jo 12 tunnin pätkäpaastosta. Normisyöminen monelle on sitä, että syödään heti herättyä ja viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa. Tällöin syömättä ollaan vain esim. 7-8 tuntia. Etenkin iltasyöminen on huono, koska silloin elimistö joutuu sulattamaan ruokaa yöllä jolloin sen pitäisi toipua ja uudistua. Joskus syön 10-18, mutta se ei aina onnistu sillä olen hyvin lähellä alipainoa, urheilen joka päivä ja ongelmanani on lähinnä se miten saan päivän aikanaMinä en ole paastonnut laihtuakseni. Ja en ole laihtunutkaan yhtään. Paastoan koska siitä tulee hyvä olo ja illalla tulee unet paljon paremmin kun maha on tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupäivällä syön pari, kolme kertaa. Mulla on jatkuva iltavuoro eli aloitan klo 13.30. Siksi on kiva syödä kaikessa rauhassa ennen työvuoroa. Töissä en kaipaa ruokaa.
Ja sitten itketään uUpUmUstA kun ei mitään syödä 🤦🏻
Mitä iniset, syöhän tuo jopa kolmesti päivän aikana.
Pätkäpaaston hyödyt on kiistattomat. 12 tunnin ylittyessä elimistö alkaa puhdistamaan itseään kuolleista ja vioittuneista soluista. Jotkut myös laihtuu, mutta tämä on yksilöllistä. Riippuu varmaan siitä onko ollut esim iltamässäilijä.
Arkisin 11-19, viikonloppuisin miten sattuu, kun menee kalijaa tai viiniä myöhemmin illalla.
Jännä kun jotkut ajattelee, että paastolla kroppa uupuu, mutta oma kokemukseni on, että päinvastoin. Saa energiaa.
Syön aamulla klo 8 aamiaisen ja klo 16 päivällisen eli kaksi ateriaa päivässä. Kaiken napostelun jos sellaista sattuu - ja joskus sattuu - rajoitan 8-16 välille.
Sairaana ei juuri aterioita tai toimia kuin elintoiminnot itsestään.