Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkäriä paikalla tai jotain muuta asiasta tietävää? Säteilystä

Vierailija
02.02.2024 |

Mua on alkanut todenteolla ahdistamaan säteilyn kertyminen elämän varrella. Minulle on tehty tietokonetomografiakuvaus pään alueelle kolme kertaa ja lukuisia hammasröntgeneitä hammaslääkärissä. Kuinka paljon tämä kaikki nostaa syöpäriskiä? 

Joku asiasta jotain tietävä voisi valaista.. Pelottaa kyllä paljon.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terveyskyla.fi/tutkimukseen/ennen-tutkimusta/tietoa-s%C3%A4…

Tuolla on noita vastaavuuksia. Eli yksi pään ct vastaa 4 kk luonnollisen taustasäteilyn määrää.

Vierailija
42/44 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, minäkin olen välillä luulotautinen. Kausittain enemmän, yleensä onneksi vähemmän.

Mä kävin juuri pään tt-kuvassa ja magneetissa. Ajattelen kuitenkin, että nämä ovat hyvin pieniä ka harkittuja riskejä. Huomattavasti isompi, siis kymmeniä kertoja isompi, vaikutus on niillä asioilla joita EN tee. 

En polta kynttilöitä huonosti tuuletetussa tilassa.

En matkusta lentokoneella kuin ehkä 10 vuoden välein.

En polta, tai käytä päihteitä.

En käristä ruokaa ja syö karsinogeenejä.

Noi on jokapäiväisiä asioita, jotka oikeasti kertyisi ja vaikuttaisi terveyteen paljon todennäköisemmin. Ja onhan niitä muitakin asioita monia. Pienet teot kohti terveyttä ei lopulta ole pieniä asioita, vaan kertyy koko ajan. 

Älä huoli säteilyn määrästä, sekin poistuu kehostasi vähitellen ja kaikki on hyvin. Hyvä kun olet saanut hoitoa ja tutkimusta, olet oikeasti onnekas.

Kiitos sinulle, kun jaoit kokemuksesi. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ne pienet teot jokapäiväisessä elämässä ovat terveyden kannalta tärkeimmät. On myös kiva huomata, että en ole yksin ajatusteni kanssa.

Toivon, että tt- ja magneettikuvasi ovat puhtaat ja elämä jatkuu :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä säteilyn kanssa saa olla todella varovainen. Tuttavapariskunta muutti uuteen asuntoon jonka lähellä olikin 5G tukiasema. Mies sitten sairastui eturauhasen syöpään joka oli erittäin aggressiivinen. Nukkui pois ennen kuin täytti 75v.

No ei se syöpä siitä tukiasemasta johtunut! Mutta ymmärrän että joillakin on tarvetta koittaa selittää vastoinkäymiset aina jonkun asian syyksi, se on kai joillekin helpompi niin kuin myöntää että kävi vain paska munkki. 

Vierailija
44/44 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli säteilyn määrästä, sekin poistuu kehostasi vähitellen ja kaikki on hyvin. Hyvä kun olet saanut hoitoa ja tutkimusta, olet oikeasti onnekas.

Säteily ei "tartu" ihmiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän