Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos miehenne on oluella ystävien kanssa, kysyttekö viestillä, että moneltako hän tulee kotiin?

Vierailija
02.02.2024 |

Vai onko tällainen ahdistavaa?

Kommentit (228)

Vierailija
201/228 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uskokaa pois, ystäviä tarvitaan"

Mihin ja miksi ystäviä tarvitaan? Moni aikuinen viettää oikein hyvää elämää ilman ystäviäkin.

Et oo tosissas.

Kaikki ei ole erakoita. Itse asiassa hyvin harva on erakko.

Vierailija
202/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään   tulee ku tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyselis tuollaisia, niin sittenhän siinä olis oletus että se kotiintuloaika olis jotenkin tiedossa ja valmiiks suunniteltuna. Kuka tekee niin, jos ei muuten oo jotain syytä suunnitella ja aikatauluttaa?

Vierailija
204/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kysyä, tappiin asti menee varmasti. 

Vierailija
205/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä, jos olen luvannut hakea ja menossa nukkumaan. Jos lähdössä kohta, en mene nukkumaan. Jos kestää vielä, menen hetkeksi nukkumaan.

Vierailija
206/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy. Vastaus ja lopullinen toteutus eivät kuitenkaan ole linjassa keskenään. Kyllä se sieltä lopulta kotiin tulee tavalla tai toisella; kävellen, kaverin kyydillä, taksilla, poliisin tuomana tai soittaa sairaalasta että tulikin pidempi reissu.

Vierailija
207/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
208/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyselis tuollaisia, niin sittenhän siinä olis oletus että se kotiintuloaika olis jotenkin tiedossa ja valmiiks suunniteltuna. Kuka tekee niin, jos ei muuten oo jotain syytä suunnitella ja aikatauluttaa?

No esim mä kyllä osaan arvioida että jos työpaikan pikkujouluissa ruokailu alkaa klo 16 ja "virallinen" ohjelma on klo 18-24, niin olen viimeistään 19-20 kotona. Ja samoin mies osaa arvioida milloin tyhy-mökkireissun ruokailu on ohi ja lähtee kotiin muiden jäädessä ryyppäämään.

Tai jos olen menossa vaikka kaverin luo kuudelta niin kyllä viimeistään klo 22 olen yleensä valmis lähtemään kotiin. Joskus voi mennä 23:een.

Vierailija
209/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen säveltäjä, en ennustaja." J. Sibelius

Vierailija
210/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy. En oikein keksi mitä tekisin sillä tiedolla, tulee kun tulee.

Vierailija
211/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi kysellä (ja itseä ahdistaisi jos mies kyselisi), mutta valitettavasti joudun joskus kyselemään. Mies nimittäin ei aina osaa kontrolloida juomistaan, ja on silloin aivan tolkku pois. Näin käy vain ehkä kerran vuodessa, mutta se riittää syyksi huoleen. Jos miestä ei kuulu viiteen mennessä, niin en saa nukuttua jos en laita viestiä. Mitään pettämisiä en pelkää, vaan sitä että on sammunut lumihankeen. Onneksi useimmiten tietää rajansa ja osaa huolehtia itsestään. 

Vierailija
212/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi kysellä (ja itseä ahdistaisi jos mies kyselisi), mutta valitettavasti joudun joskus kyselemään. Mies nimittäin ei aina osaa kontrolloida juomistaan, ja on silloin aivan tolkku pois. Näin käy vain ehkä kerran vuodessa, mutta se riittää syyksi huoleen. Jos miestä ei kuulu viiteen mennessä, niin en saa nukuttua jos en laita viestiä. Mitään pettämisiä en pelkää, vaan sitä että on sammunut lumihankeen. Onneksi useimmiten tietää rajansa ja osaa huolehtia itsestään. 

Meillä oli samoin joskus. Jos olin mukana niin jossain kohtaa oli pakko sanoa että nyt en enää juo. Ja lopetti sitten aina juomisen siihen. Jos taas en ollut mukana niin hänellä meni täysin yli.

Nykyään ei enää juo ollenkaan jos lähtee vaikka työkavereiden kanssa. Menee autolla ja tulee autolla.

Vierailija
213/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ehkä, jos olen luvannut hakea ja menossa nukkumaan. Jos lähdössä kohta, en mene nukkumaan. Jos kestää vielä, menen hetkeksi nukkumaan.

Hakea? Aikuinen ihminen ei osaa käyttää julkisia, eikä taksia?

Kaikenlaista.

Vierailija
214/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kysyisin? Menen nukkumaan, ja jos siihen aikaan ei ole tullut, ja laitan makuuhuoneen oven kiinni merkiksi siitä, että on syytä tulla hiljaa hiipien sänkyyn, koska nukun huonosti kerran herättyäni.

Vierailija
215/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mies titää. Voi tulla hässäkkää niin hommahan venyy

Vierailija
216/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Uskokaa pois, ystäviä tarvitaan"

Mihin ja miksi ystäviä tarvitaan? Moni aikuinen viettää oikein hyvää elämää ilman ystäviäkin.

Onko tämmöisellä ihmisellä niin vahva lisääntymisvietti, että on pakonomainen pariutua ja lisääntyä, kun ei kerran ystäviä kaipaa? Että niitä lapsia on saatava ihan kenen kanssa tahansa ja perhettä on leikittävä, olipa siinä puolisona sitten mikä tahansa tossu tai lapamato? Vai miksi ihminen, joka ei tarvitse ystäviä, olisi parisuhteessa?  Apua.

Mitäs kun puoliso menehtyy? Ei tarvita ystäviä? 

Vierailija
217/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakea? Aikuinen ihminen ei osaa käyttää julkisia, eikä taksia?

Kaikenlaista.

Kuten takuulla tiedät niin kaikkialla ei ole julkisia, etenkään öisin. Ja joku tunnin taksimatka tulee aika hintoihin.

Vierailija
218/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole ystäviä. Ei se tee heistä huonoja tai vääränlaisia ihmisiä.

Vierailija
219/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää liittyi aiempaan, niin kysyin, että miten voi olla suhteessa, jos ei ole yhtäkään ystävää. 

En ymmärrä, miten joku voi todeta, ettei tarvitse ystäviä, mutta silti on mies, jonka iltamenoja pitää vahtia. Se mieskään ei siis ole ystävä, vaan joku velvollisuuskulissi. Hyvin menee.

Ihmisten yksinäisyys ja yksin oleminen on ihan eri keskustelu, eikä sitä käydä nyt tämän otsikon alla. 

Vierailija
220/228 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää liittyi aiempaan, niin kysyin, että miten voi olla suhteessa, jos ei ole yhtäkään ystävää. 

En ymmärrä, miten joku voi todeta, ettei tarvitse ystäviä, mutta silti on mies, jonka iltamenoja pitää vahtia. Se mieskään ei siis ole ystävä, vaan joku velvollisuuskulissi. Hyvin menee.

Ihmisten yksinäisyys ja yksin oleminen on ihan eri keskustelu, eikä sitä käydä nyt tämän otsikon alla. 

Ethän sinä määrää mitä saa keskustella. Pidän miestä miehenäni, elämänkumppanina. Ystävät on asia erikseen. Esimerkiksi miehelläni ei ole yhtään ystävää ja on aivan fine asian kanssa. Samoin palstalla moni muu sanoo olevansa. Ei kaikki kaipaa ystäviä