Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huumeidenkäyttäjien päiväkeskus sai häädön ja muuttaa nyt päiväkodin viereen: Kaupunki lupaa väliin aidan

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nykymaailmasta, mutta 15 vuotta sitten ainakin huumeiden käyttäminen ei ollut vaan helppo valinta jos oli "paha olla". Se oli todella iso valinta. Jotain on vääristynyt maailmassa ja siinä ihmisessä, joka väittää huumeiden käyttöä vain yhdeksi valinnaksi muiden joukossa. Kyllä siinä on ihan arvopohja, moraali, omatunto vääristynyt. 

Ihmisellä on koko ikänsä vastuu pyrkiä elämään "kaidalla populla". Ihan jo vain siksi, että emme olisi yhteiskunnalle taakaksi. Näin meillä on sitten varaa ja mahdollisuuksia auttaa niitä, jotka eivät ilman tukea ja apua selviä elämästä. 

Aika monet kadulla myytävistä huumeista on reseptilääkkeitä. Eli ihan hyväksyttyjä tässä yhteiskunnassa. Jos et saa lääkäriltä helpotusta saat saman lääkkeen kadulta. 

Vierailija
122/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas huumeista pääasiassa mitään tietämättömät haukkuu narkomaanit ja toisessa ketjussa samat tyypit ihmettelee että miksi eivät saa hyvää hoitoa mielenterveysongelmiinsa. 

Vähän ymmärrystä kun molemmissa tapauksissa syy on tismalleen sama. Mielenterveysongelmat on hälyttävässä kasvussa ja juurisyille on tehtävä jotain. Jos olet sitä mieltä että narkeilla ei ole ihmisarvoa, niin olet tekopyhä jos muilla mielenterveydestä kärsivillä mielestäsi on. Kaikki täällä ei saa psykoterapiaa kelan maksuilla tai edes oikeita diagnooseja ongelmiinsa. Ihminen on valmis kokeilemaan aika monia asioita helpotukseen ennen itsemurhaa, myös huumeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nykymaailmasta, mutta 15 vuotta sitten ainakin huumeiden käyttäminen ei ollut vaan helppo valinta jos oli "paha olla". Se oli todella iso valinta. Jotain on vääristynyt maailmassa ja siinä ihmisessä, joka väittää huumeiden käyttöä vain yhdeksi valinnaksi muiden joukossa. Kyllä siinä on ihan arvopohja, moraali, omatunto vääristynyt. 

Ihmisellä on koko ikänsä vastuu pyrkiä elämään "kaidalla populla". Ihan jo vain siksi, että emme olisi yhteiskunnalle taakaksi. Näin meillä on sitten varaa ja mahdollisuuksia auttaa niitä, jotka eivät ilman tukea ja apua selviä elämästä. 

Aika monet kadulla myytävistä huumeista on reseptilääkkeitä. Eli ihan hyväksyttyjä tässä yhteiskunnassa. Jos et saa lääkäriltä helpotusta saat saman lääkkeen kadulta. 

Samaa mieltä, mutta lisähuomio että usein päihtymistarkoituksesaa nautitut annoksen on suurempia kuin lääkärin määräämät ja monikaan jatkuvasti lääkettä käyttävä ei koe päihtymystilaa kun on tottunut lääkkeeseen. 

Vierailija
124/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas huumeista pääasiassa mitään tietämättömät haukkuu narkomaanit ja toisessa ketjussa samat tyypit ihmettelee että miksi eivät saa hyvää hoitoa mielenterveysongelmiinsa. 

Vähän ymmärrystä kun molemmissa tapauksissa syy on tismalleen sama. Mielenterveysongelmat on hälyttävässä kasvussa ja juurisyille on tehtävä jotain. Jos olet sitä mieltä että narkeilla ei ole ihmisarvoa, niin olet tekopyhä jos muilla mielenterveydestä kärsivillä mielestäsi on. Kaikki täällä ei saa psykoterapiaa kelan maksuilla tai edes oikeita diagnooseja ongelmiinsa. Ihminen on valmis kokeilemaan aika monia asioita helpotukseen ennen itsemurhaa, myös huumeita.

Juurisyistä tismalleen samaa mieltä. Tuohon pitäisi tulla viimeinkin muutos päihteidenkäyttäjien tulisi saada enemmän apua mielenterveyteen ja päästä terapiaan. Vain siten päästään ongelmassa oikeasti eteenpäin. Mutta silti, täytyy nähdä realiteetit, ei käyttäjien päiväkeskuksia voi laittaa lasten ja nuorten koulujen/harrastepaikkojen keskelle. Pahimmillaan käyttö vaan lisääntyy. Sijainti on väärä, riskit liian isoja, siitä täällä keskustellaan.

Vierailija
125/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurisyistä tismalleen samaa mieltä. Tuohon pitäisi tulla viimeinkin muutos päihteidenkäyttäjien tulisi saada enemmän apua mielenterveyteen ja päästä terapiaan. Vain siten päästään ongelmassa oikeasti eteenp

Olen samaa mieltä. Luin keskustelun ja unohdin kokonaan mitä asiaa aloitus koski. Väärä paikka symppikselle päiväkodin vieressä.

Vierailija
126/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan siinä ollut kohtalaisen etäisyyden päässä tää metrovarikon teollisuusalue jossa ei näy ainakaan kartassa kouluja tai liikuntapaikkoja, mutta varmaan sitäkin sitten joku tärkeä virkamies tai poliitikko vastusti. 

Kannatan metrovarikkoa!

Vierailija
127/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On turhaa demonisoida Symppikseen kävijöitä. Monella heistä on omiakin lapsia. Elämä ja terveys ei vaan ole mennyt tavallista latua. Kaikkiin vastoinkäymisiin ei voi itse vaikuttaa. Suunniteltu aita ja uloskäynnin ohjaaminen ovat ihan riittäviä toimenpiteitä. Surullista, kuinka sivistymätöntä ja kohtuutonta raivoa päihdesairaat aiheuttavat pumpulissa kasvaneissa ja älyllisesti laiskoissa ihmisissä. 

Olen sitten varmaan älyllisesti laiska, koska olen aina ymmärtänyt ettei huumeita käytetä, edes sitä yhtä kertaa.

Vierailija
128/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On turhaa demonisoida Symppikseen kävijöitä. Monella heistä on omiakin lapsia. Elämä ja terveys ei vaan ole mennyt tavallista latua. Kaikkiin vastoinkäymisiin ei voi itse vaikuttaa. Suunniteltu aita ja uloskäynnin ohjaaminen ovat ihan riittäviä toimenpiteitä. Surullista, kuinka sivistymätöntä ja kohtuutonta raivoa päihdesairaat aiheuttavat pumpulissa kasvaneissa ja älyllisesti laiskoissa ihmisissä. 

Olen sitten varmaan älyllisesti laiska, koska olen aina ymmärtänyt ettei huumeita käytetä, edes sitä yhtä kertaa.

Et ole sitten varmaan elänyt muillakaan elämän osa-alueilla. Pelkuri.

Vierailija
129/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan siinä ollut kohtalaisen etäisyyden päässä tää metrovarikon teollisuusalue jossa ei näy ainakaan kartassa kouluja tai liikuntapaikkoja, mutta varmaan sitäkin sitten joku tärkeä virkamies tai poliitikko vastusti. 

Kannatan metrovarikkoa!

Eikö idässä Kontulassa ole jo yksi symppis. Miksei vois laittaa ihan toiselle puolelle Helsinkiä tätä uutta keskusta. Vaikka junan varteen.

Vierailija
130/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten varmaan elänyt muillakaan elämän osa-alueilla. Pelkuri.

En tarvitse huumeita elämiseen. Kuinka tyhmä pitää olla, että kuvittelee päihteiden tuovan jotain lisää elämään? Rohkeana varmaan teet muutakin tyhmää kuten hyppäät pää edellä järveen vaikket tiedä mitä pinnan alla on. On muuten todennäköisesti paljon turvallisempaa kuin huumekokeilu, mutta molemmista voi päätyä hautausmaalle aivan turhaan.

Varsinkaan lapsille ei huumeiden käyttäjiä pidä esittää millään tavalla suotuisassa valossa vaan idiootteina, joita he ovat.

Vierailija
131/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä artikkelien kirjoittajiin. Vedotkaa tässä https://www.sttinfo.fi/tiedote/70096178/itiksen-symppis-muuttaa-uusiin-… haastateltuihin Helsingin Kaupungin työntekijöihin! Mikään aita ei mitään hyödytä kun useat päiväkodin asiakkaat kulkevat päiväkodille pääportin kautta, jonne päästäkseen Kajaaninlinnantieltä on kuljettava lukion edestä.

Vierailija
132/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nuo Symppiksen palvelut voisi keskittää jonnekin kauemmas asutuskeskuksista ja lähiöistä. Narkkareilla on aikaa matkustaa vähän pitemmälle. Itse aiheutettu ongelma. Ei heru sympatiaa.

Se ongelma taitaa olla siinä että jos nää ei ole keskeisillä paikoilla, niin narkit ei mene sinne ja kun kyse on haittoja vähentävätä palvelusta niin haitat kasvaa siellä missä ne narkit pyörii. Itse entisenä narkkina koen sympatiaa, harva on valinnut sen tien elämässään. Löytyy vakavia mt ongelmia ym mitä on lääkitty ym  

Kuivilla 8v

Kyllä tuo tie on itse valittu. Aika harva on aloittanut pakon edessä. Samalla tavalla itse aiheutettu kuin alkoholismi.

Mutta hienoa, että olet päässyt kuiville 👍🏻

Vierailija
133/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa yhteyttä artikkelien kirjoittajiin. Vedotkaa tässä https://www.sttinfo.fi/tiedote/70096178/itiksen-symppis-muuttaa-uusiin-… haastateltuihin Helsingin Kaupungin työntekijöihin! Mikään aita ei mitään hyödytä kun useat päiväkodin asiakkaat kulkevat päiväkodille pääportin kautta, jonne päästäkseen Kajaaninlinnantieltä on kuljettava lukion edestä.

Olen myös sitä mieltä että sijoituspaikka on väärä. Symppis pitäisi ehdottomasti sijoittaa Kauniaisiin tai johonkin muulle alueelle missä asuu paljon poliittisesti aktiiveja ihmisiä, jotta asiaa ei vain lakaista pois heidän silmistään kuten on aina tehty.

Vierailija
134/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nuo Symppiksen palvelut voisi keskittää jonnekin kauemmas asutuskeskuksista ja lähiöistä. Narkkareilla on aikaa matkustaa vähän pitemmälle. Itse aiheutettu ongelma. Ei heru sympatiaa.

Se ongelma taitaa olla siinä että jos nää ei ole keskeisillä paikoilla, niin narkit ei mene sinne ja kun kyse on haittoja vähentävätä palvelusta niin haitat kasvaa siellä missä ne narkit pyörii. Itse entisenä narkkina koen sympatiaa, harva on valinnut sen tien elämässään. Löytyy vakavia mt ongelmia ym mitä on lääkitty ym  

Kuivilla 8v

Kyllä tuo tie on itse valittu. Aika harva on aloittanut pakon edessä. Samalla tavalla itse aiheutettu kuin alkoholismi.

Mutta hienoa, että olet päässyt kuiville 👍🏻

Ja masennus on mielen heikkoutta ja siten itse aiheutettua, kun ei ole 14 vuotiaana tajunnut rakentaa itselleen henkistä resilienssiä. 

Vierailija
135/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tässä jutussa sanotaan, että rakennuksen ja tontin muutostyöt alkavat jo pian. Eikö tästä pitänyt järjestää ensin joku keskustelutilaisuus alueen asukkaille?! Eikö kaupunkia kiinnosta ottaa ensin palautetta vastaan. 

Vierailija
136/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on näkynyt jo työntekijöitä viime viikolla heilumassa. :(

Vierailija
137/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin, että kyseessä on katkolla olevien paikasta. No ei ole, vaan tuonne saa mennä ihan aineissa.. Miten tollanen voidaan laittaa päiväkodin viereen???????

Vierailija
138/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia keskukset myös pois sieltä mihim helposti pääsee julkisilla. Eihän sitä tiedä minkälaisia psykopaatteja ja väkivaltahulluja niissä käy. Ei sovi olla terapiassa käyvät ihmiset ja päiväkodit lähellä toisiaan.

Vierailija
139/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tälläkin palstalla kitistään, että huumeet pitäs laillistaa. 

Ei ole vaan sinä olet käsittänyt väärin. Vain kannabis halutaan laillistaa ja käyttörikos nimike poistaa kaikilta aineilta. Kuten on nähty niin nykyinen tapa ei toimi. Tai toimiihan se myyjien eduksi kun katsoo kuinka paljon käyttö on kasvanut. Jos tai oikeastaan kun ei muuteta mitään niin käytön ja sitä myötä haittojen kasvu on varmaa.

Hölmö paikka tuo sijoitus varmasti löytyisi muutakin kuin lasten viereen.

Jos kannabis laillistettaisiin niin sen käyttö ei todellakaan vähenisi vaan kasvaisi. Samalla kannabiksen aiheuttamat ongelmat lisääntyisivät. Laillistamisen takia huumekauppiaista tulisi entistä rohkeampia ja röyhkeämpiä. Eivät he välttämättä diilaile pelkkää kanna

Kannabista myydään joko laittomasti tai laillisesti. Kolmas vaihtoehto on sallia omaan käyttöön kasvatus. Kaikkein haitallisin tapa on nykyinen jossa samalla myydään kovia huumeita joista tulee lähes kaikki huumeiden haitat. Tätä kieltoa on yritetty yli 50 vuotta huonolla menestyksellä. Jokainen näkee ettei kielto toimi mutta poliitikot eivät kykene tekemään muutoksia. Siksi on ihan selvää että kun mitään ei muuteta niin haitat kasvavat kuten tähän asti.

Vierailija
140/180 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapia keskukset myös pois sieltä mihim helposti pääsee julkisilla. Eihän sitä tiedä minkälaisia psykopaatteja ja väkivaltahulluja niissä käy. Ei sovi olla terapiassa käyvät ihmiset ja päiväkodit lähellä toisiaan.

Oletko kuullut todennäköisyyksistä?