Leskeksi jäänyt äitini ei pärjää yksin isossa omakotitalossa, koska ei uskalla ajaa enää autoa. Kauppakäynnit hoidan
ja terveyskeskukseen menee taksilla. Pitäiskö talo myydä pois ja muuttaa toiseen kaupunkiin kerrostaloon?
Kommentit (66)
Jos kauppareissut on ainoa ongelma ja muuten pärjää omakotitalossa, niin ei kannata muuttaa. Voiko kauppaan pyöräillä kun kelit paranevat? Voisiko ruokaa tilata kotiin? Voisiko kaupassa käydä samalla reissulla kun käy terveyskeskuksessa, niin voisi tulla taksilla kotiin? Saisiko kunnalta jotain apua, usein voi olla esim. vanhuksille kimppakyyti kerran viikossa kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä paikkakunnalla ole ajokoulua?
Yhdellä sukulaisrouvalla oli vielä kinkkisempi tilanne, kun ei ollut ajokorttia ollenkaan! Joutui leskeksi jäätyään menemään autokouluun ja vaikeaa se ajamisen opettelu tuntui hänelle olevan. Joutui ajokoetta yrittämään moneen kertaan, ennen kuin pääsi läpi. Mutta lopulta onnistui ja alkoi selvitä niistä kauppa- ja asiointireissuista. Pidemmille matkoille ei uskallus riitä, mutta ei tarvitsekaan, kunhan pääsee kaupassa ja apteekissa käymään.
Reippaasti nyt vain ajokouluun yhteyttä ja harjoittelemaan sitä ajamista opettajan kanssa!
Autokoulun ja autonhankkimisen ja käytön hinnalla kustantaa kaksi taksimatkaa viikossa itelleen vuosikymmeniksi. Vähön nyt rajaa näihin hölötyksiin.
Vai niin. Minä olen toista mieltä. Minulla on auto jolla voin joka päivä tosta talon edestä lähteä minne huvittaa ja niin teenkin melkein joka päivä. Mitä leskenä kotona homehtuu kun moneen paikkaan voi mennä ihan itse omalla autolla. Miksi lesken pitäisi vielä säästää, ettei ostaisi autoa vaan tilaisi taksin kauppaan ja terveyskeskukseen menoja varten. Eikö sun mielestä 64 vuotiaalla ole muita menemisiä? Minulla on vaikka kuinka paljon menoa ja olen 73 vuotias. Niin ja eläke riittää oikein hyvin autoon ja siitä aiheutuviin kustannuksiin. Eivät minun lapseni ole minua ajamassa omasta kodistani pois. Kannustavat menemään ja tulemaan minne ikinä huvittaa. Itse hoidan ihan kaiken mitä tarvitsen ja siivoojaakaan en ole vielä tarvinnut. Joku raja sinunkin hölötyksellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kauppaostokset eivät ole mikään ongelma nykypäivänä, mutta talon ja pihan hoito on mun mielestä se ratkaiseva kysymys. Vaatiiko taloon jääminen lapsilta jatkuvaa kotiapua vai pystyykö mamma hoitamaan itsenäisesti?
Siivooja. Talkkaripalvelu. Eikö muka näitä löydy ollenkaan?
Itse olen 67 enkä kyllä ole noin avuton!
Onko äidillä muistisairaus, se selittäisi asiaa. Jos hän on terve niin älä ala liikaa auttamaan vaan kannusta selviytymään itsenäisesti.
Talo myyntiin ja mummo hoivakotiin.
Onko äitisi myös 64 vuotias?