Pettynyt ystävään
Olen niin pettynyt mun ystävään. Kerroin syksyllä innoissani, että olen vihdoin keksinyt, mitä alan tehdä, mitä alan opiskella. Hän tietää, että olen vuosia miettinyt asiaa.
Kerroin, että hakeudun vuoden mittaisen täydennyskoulutukseen, joka antaa eri suunnan nykyiseen työtehtävääni. Kerroin, että olen opintovapaalla ja teen pohjaopintoja avoimen yliopiston puolelle, mitkä edellytetään, että voi hakea täydennyskoulutukseen.
Täydennyskoulutuspaikkoja on vähän ja sanoin, että pidä peukkuja, että pääsen.
No, syksyllä ystäväni ilmoitti, että hän on jäänyt myös opintovapaalle, tekee samoja avoimen yliopiston opintoja ja hakee myös tähän samaan täydennyskoulutukseen.
Ihan kauheeta. Olen niin pettynyt. Miksi ikinä puhuin mitään. Hän ei todellakaan ollut miettinyt lähteä opiskelemaan tuota samaa ennen mun kertomaa.
Tuntuu pahalta sekä se, että asia ärsyttää. Tuntuu, että en saisi olla pettynyt. Mutta tottakai olen. En ole sanonut asiasta mitään ystävälleni.
Mitä mieltä olette? Onko minulla oikeus olla pettynyt?
Kommentit (126)
No näin. Sama käärme varmaan katselee jo sun miestäkin. Pidä varasi. Ei ole ystävä.
Sanoitko hänelle mitään asiasta? Suora puhe vaan että ikävää miten kopioi sinua.
Ihanaa, että ymmärrätte. En ole uskaltanut sanoa mitään, kun ajattelen, että sit menee välit. Tosin ei kyllä huvita olla missään yhteydessä tällä hetkellä.
Tuntuu niin inhottavalla. Itsekin tajuan, että ei olisi pitänyt puhua mitään ja toisaalta ajattelen, että on se nyt harmi, että ei voi puhua. On niin kiva jakaa innostuneena asioita ystäville, mutta sitten käykin näin.
Jos ystävä olikin etukäteen jo pohtinut kyseistä alaa? Oli ehkä itsekin aikonut lähteä avoimeen opiskelemaan sitä, muttei vain jostain syystä sanonut asiaa sinulle, kun otit puheeksi omat haaveesi?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että ymmärrätte. En ole uskaltanut sanoa mitään, kun ajattelen, että sit menee välit. Tosin ei kyllä huvita olla missään yhteydessä tällä hetkellä.
Tjaa. Haluatko olla ystävä tällaiselle ihmiselle. Ystävää tsempataan eikö vaan, hän vie jotain mikä kuuluu sulle. Ei oo hyvä tilanne ystävyyssuhteessa.
Onhan se kauheaa että on samanhenkinen ystävä - voisitte jopa opiskella yhdessä. Hirveää! :D
Ei ollut koskaan miettinytkään. Hän on ihan hiljattain kouluttautunut uudestaan ja en pitänyt minään uhkana, että saan hänestä kilpailijan.
Tuo on kyllä huono luonteenpiirre. Jos kopioi tuossa asiassa tulee kopioimaan ja varastamaan myös muissa jos haluaa. Taustalla voi olla vaikka mitä ja voi olla kateellinen sinulle :(
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kauheaa että on samanhenkinen ystävä - voisitte jopa opiskella yhdessä. Hirveää! :D
Hakijoita 200, paikkoja 15, joten en olisi kaivannut kilpailijaa.
On varmasti kateellinen sulle myös muista asioista. Luota sun tunteeseen, se on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaa. Haluatko olla ystävä tällaiselle ihmiselle. Ystävää tsempataan eikö vaan, hän vie jotain mikä kuuluu sulle. Ei oo hyvä tilanne ystävyyssuhteessa.
Tiedän, että en enää pysty kertomaan hänelle mitään itselle tärkeää :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmi. Toivon että pääset sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmi. Toivon että pääset sinne.
Kiitos
Etkö halua olla ystäväsi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä ollut kyse siitä että voi olla että ystävä pääsee sisään ja ap ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä ollut kyse siitä että voi olla että ystävä pääsee sisään ja ap ei pääse.
No ystävä kyllä lukee täältä sitten ja tietää mitä ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Olisi nyt tukenut ja kannustanut minua ja vaikka vuoden päästä tavoitellut samaa.
No haloo on tietenkin. Lähteekö hän nyt kilpailemaan samassa opiskelupaikasta. Olisi hakenut edes toiselle linjalle. Tätä on kateus ihan kirkkaimmillaan. Harmi että puhuit hänelle mitään.