Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhukset järkyttyisivät jos linnan juhlissa olisi homopari

Vierailija
02.02.2024 |

Sotaveteraanit esimerkiksi.

Kommentit (885)

Vierailija
501/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä saa järkyttyä ihan rauhassa.

Ja kyllä se joissakin ulkomaissakin voi joitakin vanhoillisia kaksinaismoralisteja järkyttää. Mutta aivan varmasti noissa ulkomaissa on myös niitä, sekä homoja että heteroja, jotka ovat iloisia jos Suomessa valitaan homoseksuaali presidentti. Suomella on tässä nyt mahdollisuus muuttaa maailmaa omalta osaltaan paremmaksi paikaksi elää. 

Minulle ei ole tärkeää presidentin seksuaalinen suuntautuminen. Erityisesti tässä maailmanpoliittisessa tilanteessa Stubbin jyrkkyys ja huono neuvottelukyky olisi kauhistus ja pahimmillaan voisi koitua Suomen kohtaloksi. Paljon tärkeämpää on Haaviston rauhallinen ja harkitseva luonne, kansainvälisen diplomatian kokemus ja neuvottelutaidot. 

Vierailija
502/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuo kysely on tehty, jossa kolmasosa äänestäjistä on sanonut noin? Olen varma, että kun äänestäjät ovat päässeet tenteissä vertailemaan ehdokkaita, Haaviston kannatus nousee. Siinä vaiheessa yhä useampi tajuaa, että ehdokkaan seksuaalista suuntautumista tärkeämpää on se että hän on osaava ja luotettava maan johtaja.

Ihan juuri on tehty, tänään oli Ylen uutisissa kyselyn tulokset. 

Itse asiassa se on tehty viikkoa ennen ensimmäistä kierrosta, se käy ilmi alkuperäisesta Svenska Ylen jutusta. Eli todellakin asetelma voi vielä muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli vähän järkytys lukea että kolmasosalle äänestäjistä Haaviston homous on se suurin este olla äänestämättä. Ihmiset siis oikeasti ovat hieman yksinkertaisia. Linnan juhlien kättelyjono mies-naisparina kuulostaa olevan se tärkein presidentin tehtävä, ja se että meidät hyväksytään jossain homovastaisessa Brutopiassa.

Luulen, että moni näistä näin ajattelevista on (tämän ketjun vakuutteluista huolimatta) vähän vanhempaa ikäkuokkaa. Kyllä monelle eläkeikäiselle honoseksuaali presidentti on ihan mahdoton ajatus. 

Tunnen neljä vanhusta, iät 78 -93 ja itse viides.   Kaikki me puhuimme jo viime vuonna että haavisto ainoa mahdollinen.   

Toki tiedän veljeni, 88, on sellainen änkyrä ettei ees halla-aho kelvollinen. Lauran hymystä tykkäsi ja hihittelystä.   Pitäis olla joku tonu halme.  Saati vihreä tai kokoomus

Vierailija
504/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo vaikka olis puolihomo niin ei toteuta sitä puolta seksuaalisuudestaan vaan elää normaalia heteron ydinperhe-elämää. Tai ainakaan ei ole tiedossa, että toteuttaisi. Sitten asia on taas eri, jos selviää, että sillä onkin joku miespuolinen rakastaja tai jotakin. Mutta sellaisesta ei ole toisteiseksi todisteita. 

Tässä nyt joku vasemmistotrolli kovasti toivoi että Stubb olisi joskus sanonut olevansa bi. No ylilaudallahan nuo sen jo selvittivät että tuo täälläkin nyt esiin nostettu wikipedia-sitaati oli kusetusta eikä väitetystä lähdemateriaalista löytynyt mitään koko asiaan liittyvää.

Surullista vaan että joillakin ei ole yhtään medialukutaitoa.

Puhut medialukutaidosta ja luet ylilautaa? Ei herranjumala....

En lue ylilautaa, kuullut olen, että se on joku paskanjauhantapaikka . Ja tämä wikipedialinkki oli kyllä ihan muualta, mistä sen kopioin.

Nyt en enää sulle vastaa, kun ei kerran mene perille. En jaksa täällä päivystää.329

Vierailija
505/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Stubb ei voi mitään ylimielisyydelleen. Pekka ei voi mitään homoudelleen. Valitse nyt noista sitten se, joka olisi Suomelle parempi presidentti. 

Vierailija
506/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis vanhuspari, niin pitäisikö homojen vastavuoroisesti järkyttyä?

Vierailija
507/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue ylilautaa, kuullut olen, että se on joku paskanjauhantapaikka . Ja tämä wikipedialinkki oli kyllä ihan muualta, mistä sen kopioin.

Nyt en enää sulle vastaa, kun ei kerran mene perille. 

Vierailija
508/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli vähän järkytys lukea että kolmasosalle äänestäjistä Haaviston homous on se suurin este olla äänestämättä. Ihmiset siis oikeasti ovat hieman yksinkertaisia. Linnan juhlien kättelyjono mies-naisparina kuulostaa olevan se tärkein presidentin tehtävä, ja se että meidät hyväksytään jossain homovastaisessa Brutopiassa.

Luulen, että moni näistä näin ajattelevista on (tämän ketjun vakuutteluista huolimatta) vähän vanhempaa ikäkuokkaa. Kyllä monelle eläkeikäiselle honoseksuaali presidentti on ihan mahdoton ajatus. 

Tai sitten vastasivat taktisesti kyselyyn. Ei minulta ole kukaan kysynyt mitään.

Sitten jengi on muka huolissaan Antoniosta. Ja veteraaneista. Eikä huomaa yhtään, miten Stubbin vaimo ei osaa edes suomea... fakta, sori siitä.

Ihankuin oltaisiin jotain seurapiiriedustajaa valitsemassa pyörimään kansainväliseen jetsettiin.

Vierailija
509/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin järkyttyy, omakin äiti 85 v. on hyvin terävä ja seuraa maailmanmenoa, aikoo myös äänestää Haavistoa. Kas kun on koko ikänsä pienellä palkalla kahtakin työtä tehnyt ja tietää mikä Kokoomuksen agenda on aina ollut. Persumiehet on ehkä ne jotka järkyttyy, kun elävät jotakin 1900-luvun arvomaailmaa, jossa heidän alapuolellaan on niin naiset kuin miehet jotka ei lukeudu heidän sovinistiseen maailmankuvaansa.

Vierailija
510/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Stubb ei voi mitään ylimielisyydelleen. Pekka ei voi mitään homoudelleen. Valitse nyt noista sitten se, joka olisi Suomelle parempi presidentti. 

Aika selkeä homma. Homous ei haittaa presidentin toimintaa yhtään, ylimielisyys taas voi viedä koko maan vaikka sotaan.

Vierailija
511/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse persu vanhus. Suvaitsen kaikki Luojan luomat semmoisenaan kun heidät on tänne annettu. AP. Miksi laitoit sanan vanhus. Häpäsetkö meitä laittamalla sanoja suuhumme.. Vastaa.    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Ap. Et vastannut miksi laitoit meidät tähän. Mitä tekisit jos lapsesi syntyisi muunsukupuoliseksi.. Haukkuisitko ja vähättelisit häntä. Et laskisi kaikkiin ammatteihin.. Vastaa tähänkin.. 🙏👍

Älä odota vastausta. Tämä änkkääjä on persu joka ilkeyttään änkää samaa paskaa. Normaali ihminen valitsee parhaimman ja kokeneemman. Eka kierroksellakin niin valtava määrä äänesti Haavistoa,   ei sivuseikat haitanneet.. Sai enempi ääniä kun  Hallah-aho. 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

Vierailija
512/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en enää sulle vastaa, kun ei kerran mene perille. 

Kauan siinä kestikin että jaksoit jauhaa asiasta joka ei pidä paikkaansa.

Kuten todettu,kyseinen lehti, paperiversiona, on haettu arkistosta esiin ja skannauksin esitetty foorumilla.

"Case solved. AP kävi lehden lukemassa. Lopputulos: Stubb ei ole sanonut olevansa biseksuaali Nykypäivä 3/2004 lehdessä"

Vierailija
513/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotaveteraanit ovat jo sen verran vanhoja, että ei taida aivotkaan pelittää suurimmalla osalla kunnolla. Usein iäkkäät ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia sitä paitsi, koska ovat nähneet niin paljon kaikenlaista. 

Ei armeijaa käymätön voi olla itsenäisyyspäivänä ottamassa sotaveteraaneja vastaan.

Se olisi veteraanien häpäisyä.

Niinkö se Halonenkin häpäisi veteraaneja?

Vierailija
514/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotaveteraanit ovat jo sen verran vanhoja, että ei taida aivotkaan pelittää suurimmalla osalla kunnolla. Usein iäkkäät ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia sitä paitsi, koska ovat nähneet niin paljon kaikenlaista. 

Ei armeijaa käymätön voi olla itsenäisyyspäivänä ottamassa sotaveteraaneja vastaan.

Se olisi veteraanien häpäisyä.

Niinkö se Halonenkin häpäisi veteraaneja?

Halonen ei olisi edes voinut mennä armeijaan, vaikka olisi halunnutkin.

Hän on kantanut 9 kk ja synnyttänyt lapsen ja tehnyt siinä oman osansa. 

Vierailija
515/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin järkyttyy, omakin äiti 85 v. on hyvin terävä ja seuraa maailmanmenoa, aikoo myös äänestää Haavistoa. Kas kun on koko ikänsä pienellä palkalla kahtakin työtä tehnyt ja tietää mikä Kokoomuksen agenda on aina ollut. Persumiehet on ehkä ne jotka järkyttyy, kun elävät jotakin 1900-luvun arvomaailmaa, jossa heidän alapuolellaan on niin naiset kuin miehet jotka ei lukeudu heidän sovinistiseen maailmankuvaansa.

Vaikka äitisi suhtautuisi asiaan noin, moni muu hänen ikäisensä ajattelee eri tavoin. 

Vierailija
516/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse persu vanhus. Suvaitsen kaikki Luojan luomat semmoisenaan kun heidät on tänne annettu. AP. Miksi laitoit sanan vanhus. Häpäsetkö meitä laittamalla sanoja suuhumme.. Vastaa.    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Ap. Et vastannut miksi laitoit meidät tähän. Mitä tekisit jos lapsesi syntyisi muunsukupuoliseksi.. Haukkuisitko ja vähättelisit häntä. Et laskisi kaikkiin ammatteihin.. Vastaa tähänkin.. 🙏👍

Älä odota vastausta. Tämä änkkääjä on persu joka ilkeyttään änkää samaa paskaa. Normaali ihminen valitsee parhaimman ja kokeneemman. Eka kierroksellakin niin valtava määrä äänesti Haavistoa,   ei sivuseikat haitanneet.. Sai enempi ääniä kun  Hallah-aho. 🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

Tämä. AP. Eikö ole kivaa tietää että noin iso ihmismäärä äänesti Pekkaa... Mitä jos joku vanhus jätti Hallaahoa äänestämättä, kun 8 vuotta petti  vikivallalla vanonutta vaimoa ja 4 lastaan. Tästä teki vielä lehtolapsen... Rikostuomioita kansa kiihotuksesta.. Niin olisiko nämä vaikuttaneet mestarin tulokseen.. 

Vierailija
517/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja oli huolissaan mm. sotaveteraanien suvaitsevaisuudesta. Osoitan tietämättömyyteni, mutta paljonko sotaveteraaneja on jäljellä? Oma ukkini synty 1921 ja osallistui sotaan, hän kuoli 2014. Ja tiedän varmaksi, että 2011 äänesti Haavistoa.

"Veteraaneja on vuoden 2024 alkaessa vielä joukossamme 2 000, heistä sotainvalideja on lähes neljäsataa. Veteraaniemme keski-ikä on jo yli 98 vuotta ja useita kymmeniä heistä on saavuttanut kunniakkaan sadan vuoden iän!  Veteraanien puolisoita ja leskiä sekä sotaleskiä on noin 6 500."

Lähde: Veteraanit.fi - Usein kysytyt kysymykset

Nykyiset 95-vuotiaat olivat sotavuosina liian nuoria rintamalle.

Vierailija
518/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä, ja mun ihan järkevänä pitämistä työkavereistakin 2/5 oli sitä mieltä, että homo ei voi olla presidentti. Tai no okei, toinen niistä on ihan avoimesti myöntänyt homofobiansa, mutta toista olin pitänyt hyvin suvaitsevaisena. Kolmas kyllä sitten kovaan ääneen kyseenalaisti että mitä hemmetin väliä. Nämä kaikki on samaa ikäluokkaa, 55+. 

Vierailija
519/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole se kättelyjono vaan kyse on presidentti- instituutiosta ja periaatteesta, mitä kansalainen kokee ja ajattelee instituutiosta. Voiko sille korokkeelle nostaa homo ja homoparin jotka edustavat meitä kaikkia ja maatamme. Meillä käy vieraita valtiovierailulla , meidän presidentti tekee vierailuja muihin maihin ja yleensä puoliso on ollut mukana. Jenni oli mukana 30 maassa. Homoja, lesboja transihmisiä on ollut iät ja ajat ja heitä on merkittävissä viroissakin puhumattakaan ns tavan ammateista. Heitä on kutsuttu linnan juhliin ja se on totta maar ok. Ymmärrän erittäin hyvin tämän kannan,  miten ihmiset ovat perustelleet miksi en äänestä nyt Haavistoa.  Se on siis se asema instituutiossa. Jos homoja tms olisi maailmalla jo vaikka jotain 30 maan johtajana niin ehkä ihmiset voisivat ajatella toisin.  Nyt eletään tätä aikaa jolloin ei yleistä eikä olla totuttu. Juuri Ville Blåfield ( homo ) puhui tvs miten molemmat ehdokkaat ovat niin lähellä ( yhtä hyviä) että puhutaan nyanseista eli ei löydy eroa. Eli vain homous erottaa.

Vierailija
520/885 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n.10 % sotaveteraaneista oli homoja.

Kun koko kansasta on 3% 

Ketju on lukittu.