Mies peruu yhdessä sovittuja asioita ja menoja koko ajan ja passaa muita
Miten toimisitte minun sijassani. Ollaan oltu jo pidempään yhdessä mutta tämä sama kuvio ei muutu, vaikka asiasta olen yrittänyt puhua useasti.
Mies auttelee ammatinsa puolesta ja muutenkin todella paljon tuttuja, naapureita, tutun tuttuja, tuntemattomia, samalla kylällä asuvia jne. mutta ei tee kotona oikein mitään ja koti repsottaa eikä siellä hoidu sovitut ja vaaditut asiat. Lisäksi nämä hommat saattaa tulla nopeallakin varoitusajalla ja venyä ja sitten peruu meidän yhteiset suunnitelmat ja sovitut menot. Minulle voi sanoa ei ja perua, mutta ei näille jatkuville pyytäjille.
Muiden auttaminen on mielestäni täysin ok mutta ei omanparisuhteen, kodin ja elämän kustannuksella. Mitä tehdä?
Kommentit (203)
Hyviä neuvoja ja paljon pohdittavaa, kiitos. ap
Kai tuosta saa jotain pönkitystä itselleen kun on avulias kaikille eikä tajua ku se van sa omaan pesään.
Miksi olet sitoutunut siihen luuseri mieheen joka ei tee kotona mitään?
Apinaa koijataan.
Nyt en vaan osaa sanoa kumpaa koijataan enemmän, isäntää vai emäntää.
Vaihda miestä. Minäkin olin suhteessa huonekalu ja itsestäänselvyys. Ihmiset päivittelivät, kun minulla on niin mukava ja hyväsydäminen mies jolla on aina aikaa auttaa. Minulle sitä aikaa ei ollut ja kun yhdessä jotakin sovittiin, oli käytännössä varmaa että jokin muu tärkeämpi menee sen ohi.
Vaikuttaa välttelevän sinua ja suhdettanne. Ehkä alitajuisesti, ehkä ei, mutta selvästi pitää itsestäänselvyytenä eikä kaipaa seuraasi.
Kannattaa jättää hänet olemaan kokonaan yksikseen ja hommata sellainen tyyppi jota seurasi kiinnostaa.
Minulla oli mies joka ei voinut kanssani edes sopia mitään etukäteen. Otti yhteyttä vain spontaanisti kun sattui huvittamaan. Yritin selittää asiaa hetken itselleni että no, hänellä on oikeasti nyt kiire ja kyllä se siitä kun kiiret helpottaa.
Alkoi lopulta mitta täyttyä kun ei välillä oltu nähty aikoihin, mutta sitten vapaa-aikanaan hän on viilettänyt viihteellä ja kavereita näkemässä. Minua ei ole kysytty, ei edes pidetty yhteyttä viikkoon.
Tajusin viimein vinkin.
Miehet eivät usein eroa suoraan vaan tekevät tällaisia temppuja joilla kumppani tuntee itsensä niin arvottomaksi että lopulta tajuaa jättää miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa.. Ja jos mies sattuu olemana kotona istuu kännykkä kädessä tai korvalla sohvalla ison osan ajasta ja etsii tietoa näihin asioihin tai neuvoo milloin ketäkin tai suunnittelee viestein/puhelimessa milloin mitäkin.
Siis karttelee sun seuraa, ei viihdy kanssasi. Mieti tätä.
Ja silti ei halua erota tai asua erilleen kun ehdottaa?
Eivät nämä vellihousut eroa ennen kuin on seuraava vakipano kiikarissa.
Yhtenä päivänä kiemurtelevat ja kiistävät etteivät enää rakasta ja että haluaisivat erota, seuraavana sanovat että se on nyt ohi.
Tilaat renppamiehen paikalle ja sitten päivittelet koko ystäväpiirille että tuleepa kalliiksi nämä hommat kun ei tuo "Pekka" saa aikaiseksi näitä tehdä ja minulle yksin tämä olisi liian iso homma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä uhriutumaan.
Jos mies auttelee muita ilman että näet rahaa (pimeetä) tai vastapalveluksia, voisiko hommat olla vaan kulissi?
Peitetarina pettämiselle tai vaikkapa ho mostelulle?
Tosiasia on, että jotain hän saa vastineeksi. Jos ei muuta niin taukoa sinusta. Toisaalta, kyllä tauon saa helpommallakin. Ei kukaan hullu tee sähkö- ym töitä ilmaiseksi illat ja viikonloput. Ei se niin kivaa ole.
Tai sitten miehelläsi on sairas miellyttämisen tarve.
No kyllä tiedän, että mies on oikeasti siellä auttamssa missä sanookin. Ei petä. On vaan toivoton miellyttämään muita.
En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne. Toivon vaan, että olisi enempi kotona ja tehtäisiin yhdessä asioita ja hoitaisi hommat kotona ennen muiden jeesailua. ap
Miten voit olla varma? Istutko vieressä? Tunnin keikka ja mies viipyy neljä tuntia...
Tiedät siis, että miehesi tekee keikkaa pimeästi. Kuitenkin miehesi kanssa valitatte, kun muut eivät jeesi takaisin. Onko hän valmis maksamaan?
Tämä on ehdottomasti oudoin juttu:
"En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne"
Sen kun pitää ne. Mitä ihmettä?! Ei ihme, jos miespolo yrittää tienata pimeästi, jos hän saa pitää edes ne rahat itse.
Harvoin kukaan av-mamma ärsyttää minua mutta tämä ap on niin käsittämätön ja ärsyttävä, että toivon tämän olevan huono provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä uhriutumaan.
Jos mies auttelee muita ilman että näet rahaa (pimeetä) tai vastapalveluksia, voisiko hommat olla vaan kulissi?
Tosiasia on, että jotain hän saa vastineeksi. Jos ei muuta niin taukoa sinusta. Toisaalta, kyllä tauon saa helpommallakin. Ei kukaan hullu tee sähkö- ym töitä ilmaiseksi illat ja viikonloput. Ei se niin kivaa ole.
No kyllä tiedän, että mies on oikeasti siellä auttamssa missä sanookin. Ei petä. On vaan toivoton miellyttämään muita.
En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne. Toivon vaan, että olisi enempi kotona ja tehtäisiin yhdessä asioita ja hoitaisi hommat kotona ennen muiden jeesailua.
En istu, en vain usko sitä koska tiedän hommat mitä käy tekemässä. Enkä sitä epäile koska kuulenhan minä missä on milloinkin on käynyt ja kertoo ihan avoimesti.
Missä olen sanonut että vien miehen rahat että saa pitää vaan ne pimeästi ansaitut, oletko lukenut ollenkaan ketjua ja vastauksia? Mies on valittanut kun ihmiset ei auta takaisin, en minä. En ole kaivannut näiden ihmisten apua.
Jospa kommentoijat joskus ei keksisi päästään lisää näihin aloituksiin vaan vastaisi kysymykseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä uhriutumaan.
En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne. Toivon vaan, että olisi enempi kotona ja tehtäisiin yhdessä asioita ja hoitaisi hommat kotona ennen muiden jeesailua.
Mikään ei ärsytä minua enemmän kuin ihmiset jotka värittää apn tarinan ihan erilaiseksi eikä lue apn vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä uhriutumaan.
Jokseenkin en usko että on miehiin päin. ap
Kysymys ei tainnut olla pettääkö mies apta vaan neuvoja ja vinkkejä tilanteeseen.
Pitäisin ehkä hieman outona jos apn mies pettää apta ja tulee vieraista kotiin setelitukon kanssa...
No, ala kohtelemaan miestä samoin, kun hän kohtelee sua. Olet tästä lähtien aina menossa ja kaikki muut ovat tärkeämpiä, kuin miehesi. Perut yhteiset menot ja häivyt omiin puuhiisi. Joko ukkeli herää tai sitten tulee ero. Eipä nuo vaihtoehdot muutenkaan tuosta muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin ehkä hieman outona jos apn mies pettää apta ja tulee vieraista kotiin setelitukon kanssa...
Mies hankkii (laittomasti) kotiin ylimääräisiä setelitukkoja ja vaimo vaan valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hyvä uhriutumaan.
En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne. Toivon vaan, että olisi enempi kotona ja tehtäisiin yhdessä asioi
Juu, ei uskonut ystävänikään miehestään ja kahden lapsensa isästä.
Nyt isukki elää onnellisena miehen kanssa.
Ap on ärsyyntynyt, kun hänelle ei anneta neuvoja. Ok, tässä.
1. sopeudu tilanteeseen.
2. koita muuttaa miestäsi ja huomaa, että se on mahdotonta. Turhaudu.
3. eroa.
Ole hyvä!
Eroaisin. Teot merkitsevät enemmän kuin sanat, eikä tuo tule puhumalla muuttumaan.
Mies ei ole kanssasi parisuhteessa. Hän ei välitä sinusta. Välittävä mies laittaisi oman kohdin tarpeet muiden edelle.
Kun eroat, niin mies ihmettelee, että mikä nyt tuli kun kaikki oli niin hyvin. Hän ei ole koskaan kuunnellut sinua tai välittänyt sinusta tai tarpeistasi. Hän tarvitsee hyväksyntää, jota saa muilta auttamalla heitä ja sinä olet hänelle vain kulissivaimo yhteiskunnallista asemaa pönkittämässä.
Ei ole kiva katsoa totuutta silmiin, mutta näin se vaan on. Sinun ei tarvitse jäädä tuohon. Eroa.