Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies peruu yhdessä sovittuja asioita ja menoja koko ajan ja passaa muita

Vierailija
02.02.2024 |

Miten toimisitte minun sijassani. Ollaan oltu jo pidempään yhdessä mutta tämä sama kuvio ei muutu, vaikka asiasta olen yrittänyt puhua useasti.

Mies auttelee ammatinsa puolesta ja muutenkin todella paljon tuttuja, naapureita, tutun tuttuja, tuntemattomia, samalla kylällä asuvia jne. mutta ei tee kotona oikein mitään ja koti repsottaa eikä siellä hoidu sovitut ja vaaditut asiat. Lisäksi nämä hommat saattaa tulla nopeallakin varoitusajalla ja venyä ja sitten peruu meidän yhteiset suunnitelmat ja sovitut menot. Minulle voi sanoa ei ja perua, mutta ei näille jatkuville pyytäjille.

Muiden auttaminen on mielestäni täysin ok mutta ei omanparisuhteen, kodin ja elämän kustannuksella. Mitä tehdä?

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hyvä uhriutumaan. 

Jos mies auttelee muita ilman että näet rahaa (pimeetä) tai vastapalveluksia, voisiko hommat olla vaan kulissi?

Peitetarina pettämiselle tai vaikkapa ho mostelulle? 

Tosiasia on, että jotain hän saa vastineeksi. Jos ei muuta niin taukoa sinusta. Toisaalta, kyllä tauon saa helpommallakin. Ei kukaan hullu tee sähkö- ym töitä ilmaiseksi illat ja viikonloput. Ei se niin kivaa ole.

Tai sitten miehelläsi on sairas miellyttämisen tarve.

No kyllä tiedän, että mies on oikeasti siellä auttamssa missä sanookin. Ei petä. On vaan toivoton miellyttämään muita.

En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne. Toivon vaan, että olisi enempi kotona ja tehtäisiin yhdessä asioita ja hoitaisi hommat kotona ennen muiden jeesailua. ap

Vierailija
62/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kitinä on vanha kun taivas. Nainen valittaa kun mies auttaa muita kun naisen mielestä mies saa auttaa ja palvella vain naista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niistä kotona repsottavista asioista tehdään peniksellä? 

Yhteinen koti hoidetaan yhdessä. Ei yksin. Oletan myös miehen osallistuvan kuluihin koska molemmat ollaan töissäkäyviä. Lisäksi esim. sähkö- ja putkihommia en viitsi alkaa tekemään kun miehellä kuitenkin on siihen koulutus, tulisi sanomista. ap

Naisella on se kotitaloudellinen valta määritellä milloin ja miten mitäkin tehdään? 

Vierailija
64/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa kotiin ammattilainen hoitamaan puutteet ja maksata lasku miehellä. Voit myös itse ruveta toimimaan samoin, että teet hommia muiden hyväksi ja jätät tekemättä miehen hyväksi menevät asiat.

Miksi miehen pitäisi yksin maksaa jotain mitä pelkästään nainen yksin haluaa?

Vierailija
65/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita miehellesi samaan tyyliin kuin naapurit ja kaverit soittavat ja kysy että voisiko auttaa sinua asiassa X koska miehesi ei kerkeä. Tai kirjoita miehellesi kirje jossa kerrot että ihmiset viettävät yleensä aikaa mielellään lähimpien ihmisten kanssa. Miehellä lähimpiä näyttää olevan kaverit, naapurit ym. Kerro että haluat elämästäsi muutakin kuin toimia miehen kotiapulaisena ja saada murusia huomiota silloin kun sitä muilta jää. 

Jos mies ei tajua muttaa käytöstään niin joko eroa tai ala elää omaa elämääsi. Eli mene ja tee jatkuvasti asioita muualla. Miehesi mielestä teillä on yhteistä aikaa jos sinä olet aina mukavasti saatavilla kotona kun hänen tekee mieli yhteistä aikaa. Jatkossa kun mies tulee töistä niin ei olekaan valmista ruokaa vaan tyhjä koti. Kun kyselee perään niin olet kaverilla/kirjastossa/shoppailemassa jne. Illalla talkoista palaavaa miestä ei odotakaan vaimo vaan tyhjä koti kun vaimo lenkill

Juuri tämä. Toimi miestäsi kohtaan kuten miehesi sinua kohtaan; tarjoat hänelle hänen omaa lääkettään! 

Meillä mies ei autellut liiemmin muita (vanhempiaan silloin tällöin), mutta hän otti itselleen oikeuksia, joita ei minulle sallinut. Enkä tarkoita pettämistä tai baareissa notkumista. Lähinnä kyse oli siitä, että jos hän hävisi kotoa puuvajaan, varastoon tms pitkäksi aikaa, niin minun olisi pitänyt lähteä häntä etsimään. Kännykän hän jätti sisälle, joten sillä en häntä kiinni saanut. Mieheni mielestä hänellä oli oikeus häipyä näin, ei siis mennessään huudellut ovelta menoistaan, vaan häipyi milloin ja miten itse halusi.   Riitojahan näistä asioista tuli ja mieheni aina perusteli miksi hänellä oli oikeus.

Tilanne parisuhteessamme muuttui täysin, kun minä aloin toteuttamaan tätä samaa mieheni taktiikkaa: häivyin vähin äänin muutamaksi tunniksi jonnekin ja siinä vaiheessa kun saavuin kotiin, mieheni ihmetteli missä olin ollut. Vastaukseni oli, että kun minulla on oikeus mennä miten lystää kuten sinullakin. Viesti meni harvinaisen hyvin perille miehelleni! 

Ap, pois liiasta kiltteydestä  ja ymmärtämisestä. Ei ne sanat, vaan teot! 

Vierailija
66/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kunnioita sua.

Vierailija
67/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niistä kotona repsottavista asioista tehdään peniksellä? 

Yhteinen koti hoidetaan yhdessä. Ei yksin. Oletan myös miehen osallistuvan kuluihin koska molemmat ollaan töissäkäyviä. Lisäksi esim. sähkö- ja putkihommia en viitsi alkaa tekemään kun miehellä kuitenkin on siihen koulutus, tulisi sanomista. ap

Naisella on se kotitaloudellinen valta määritellä milloin ja miten mitäkin tehdään? 

Edelleenkin, mies on ihan itse todennnut että tuo ja tuo repsottaa rumasti ja on hoidettava. Ei tee asialle vaan mitään. ap

Vierailija
68/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita miehellesi samaan tyyliin kuin naapurit ja kaverit soittavat ja kysy että voisiko auttaa sinua asiassa X koska miehesi ei kerkeä. Tai kirjoita miehellesi kirje jossa kerrot että ihmiset viettävät yleensä aikaa mielellään lähimpien ihmisten kanssa. Miehellä lähimpiä näyttää olevan kaverit, naapurit ym. Kerro että haluat elämästäsi muutakin kuin toimia miehen kotiapulaisena ja saada murusia huomiota silloin kun sitä muilta jää. 

Jos mies ei tajua muttaa käytöstään niin joko eroa tai ala elää omaa elämääsi. Eli mene ja tee jatkuvasti asioita muualla. Miehesi mielestä teillä on yhteistä aikaa jos sinä olet aina mukavasti saatavilla kotona kun hänen tekee mieli yhteistä aikaa. Jatkossa kun mies tulee töistä niin ei olekaan valmista ruokaa vaan tyhjä koti. Kun kyselee perään niin olet kaverilla/kirjastossa/shoppailemassa jne. Illalla talkoista palaavaa miestä e

Hyvä neuvo. Yritän helposti olla aina sopuisa mielummin kuin kinata niin sitten olen se joka joustaa. ap

Vierailija
69/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hyvä uhriutumaan. 

Jos mies auttelee muita ilman että näet rahaa (pimeetä) tai vastapalveluksia, voisiko hommat olla vaan kulissi?

Tosiasia on, että jotain hän saa vastineeksi. Jos ei muuta niin taukoa sinusta. Toisaalta, kyllä tauon saa helpommallakin. Ei kukaan hullu tee sähkö- ym töitä ilmaiseksi illat ja viikonloput. Ei se niin kivaa ole.

Korjaan sanomaani.

Ei kukaan täyspäinen tee sähkö- ym töitä ilmaiseksi. Hulluja tekee.

Vierailija
70/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tuommoisessa suhteessa

Vierailija
71/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hyvä uhriutumaan. 

No kyllä tiedän, että mies on oikeasti siellä auttamssa missä sanookin. Ei petä. On vaan toivoton miellyttämään muita.

En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne. Toivon vaan, että olisi enempi kotona ja tehtäisiin yhdessä asioita ja hoitaisi hommat kotona ennen muiden jeesailua. ap

Miehesi tekee siis hommia pimeenä?

Kait voit silti nähdä ne rahat? Ja luulisi, että yhteisessä taloudessa sinäkin voisit saada jotenkin osasi niistä.

Vai onko teillä rahat ja vapaa-aika täysin erillään?

Vierailija
72/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa tehdä suunnitelmia jonkun toisen kanssa eikä miehesi.

Näköjään. ap

Vierailija
73/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hyvä uhriutumaan. 

En koe että rahat auttamisistaan kuulusi minulle, sen kun pitää ne. Toivon vaan, että olisi enempi kotona ja tehtäisiin yhdessä asioita ja hoitaisi hommat kotona ennen muiden jeesailua.

Juu näen ne kyllä ja mies mainitsee asiasta jos maksun saa. ap

Vierailija
74/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei tajua muttaa käytöstään niin joko eroa tai ala elää omaa elämääsi. Eli mene ja tee jatkuvasti asioita muualla. Miehesi mielestä teillä on yhteistä aikaa jos sinä olet aina mukavasti saatavilla kotona kun hänen tekee mieli yhteistä aikaa. Jatkossa kun mies tulee töistä niin ei olekaan valmista ruokaa vaan tyhjä koti. Kun kyselee perään niin olet kaverilla/kirjastossa/shoppailemassa jne. Illalla talkoista palaavaa miestä e

Toi on niin taivahan tosi: miehet noteeraa teot, ei puheet. Eli toimi samoin kuin mies ja sen silmat saattaa aueta ja viesti menee perille. Puhua voi kokeilla kerran, sitten on tekojen aika.

Vierailija
75/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on iha yleistä duunaripiireissä että ollaan jatkuvasti kamujen projekteissa mukana auttelemassa. Milloin jonkun kesämökkiä laitetaan tai taloa rakennetaan tmv.

Vierailija
76/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa miellyttää muita ja näyttää kuinka kykenevä on ja että hänestä puhutaan hyvänä tyyppinä. Samasta syystä ei suostu että kotiin palkataan toinen tekemään ne hommat koska sitten niillä ei voi kehuskella. Näin ne jää aina tekemättä ja vaimo huomioimatta.

Vierailija
77/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kunnioita sua.

Näin. Olen lojaali ensisijaisesti puolisolleni, ja odotan häneltä samaa. Ap:n miehelle tärkeysjärjestys on toinen.

Vierailija
78/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei kunnioita sua.

Näin. Olen lojaali ensisijaisesti puolisolleni, ja odotan häneltä samaa. Ap:n miehelle tärkeysjärjestys on toinen.

Samaa olen ajatellut. ap

Vierailija
79/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin putkarimiehen kanssa ja minua edelle menivät hänen elämässään ihan kaikki. En jaksanut, joten näytin ovea. 

Vierailija
80/203 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä joku outo tarve miellyttää kaikkia muita?