Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIksi Jeesuksen täytyi kuolla ihmisten syntien vuoksi?

Vierailija
02.02.2024 |

Miksi kaikkivaltias Jumala ei vaan antanut niitä anteeksi ilman sen kummempia uhrauksia?

Kommentit (264)

Vierailija
21/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on sen Kaikkivaltiaan Jumalan yksi ilmenemismuoto, yksi Jumalan persoonista. Hän tuli taivaasta vapaaehtoisesti tekemään sen työn, minkä suunnitteluun hän itse osallistui taivaassa.

Jeesusta ei kuulu sääliä, vaan kunnioittaa siitä hyvästä, mitä hän teki ristillä.

Edelleenkään tuo ei vastaa kysymykseen miksi tarvittiin se uhraus. Miksei siellä taivaassa voitu kehitellä suunnitelma, joka ei sisällä riistiinnaulitsemisia?

Sehän oli alkuperäinen suunnitelma, mutta käärme meni tarjoilemaan kiellettyjä hedelmiä.

Miksi Jumala laittoi puutarhaan kieroja käärmeitä? Miksi käärmettä ei ristiinnaulittu?

Vierailija
22/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijä itse loi ihmiset?

Missä vastuu?

Lisääntykää ja täyttäkää maa?????

Jengi kuolee nälkään , kun ruoka ei riitä???

Ruoka riittäisi mainiosti, jos ahneus ei ohjaisi resurssien jakautumista niin voimakkaasti. Luonnononnettomuuksia ja sairauksia lukuunottamatta ihmiset saavat syyttää itseään/ toisiaan kaikesta maailman kurjuudesta.

Hassua että kyselet vastuun perään ketjussa, jonka aloituksessa mainitaan ajatus Jeesuksen kuolemisesta ihmiskunnan syntien vuoksi; eikö se vastuu tullut siinä kannettua?

Jumala teki, ihminen pilasi, Jumala tuli korjaamaan. Nyt on jäljellä vain kysymys siitä, sopiiko tämä sinulle.

Miksei Jumala loi ahneuden? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän Raamattu ei kerro. 

Kyllä kertoo.

Fariseusten ja lainoppineiden vuoksi, koska he johtivat kansaa harhaan.

Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.  Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'.

Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen. Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?' Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana." Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.

Vierailija
24/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kertoo.

Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.  Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni. Mutta se

Mutta eihän tuo lainkaan kerro miksi tarvittiin juuri se ristiinnaulaus ja että miksi niitä syntejä ei voinut antaa anteeksi muulla tavoin.

Vierailija
25/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äijä itse loi ihmiset?

Missä vastuu?

Lisääntykää ja täyttäkää maa?????

Jengi kuolee nälkään , kun ruoka ei riitä???

Ruoka riittäisi mainiosti, jos ahneus ei ohjaisi resurssien jakautumista niin voimakkaasti. Luonnononnettomuuksia ja sairauksia lukuunottamatta ihmiset saavat syyttää itseään/ toisiaan kaikesta maailman kurjuudesta.

Hassua että kyselet vastuun perään ketjussa, jonka aloituksessa mainitaan ajatus Jeesuksen kuolemisesta ihmiskunnan syntien vuoksi; eikö se vastuu tullut siinä kannettua?

Jumala teki, ihminen pilasi, Jumala tuli korjaamaan. Nyt on jäljellä vain kysymys siitä, sopiiko tämä sinulle.

Miksei Jumala loi ahneuden? 

Ahneus on muiden syntien ohella niitä harvoja asioita, joita Jumala EI ole luonut. Jos et tunne taustatarinaa, niin Jumala teki kaiken hyvin ja hyväksi. Luoduista olennoista korkein ja ihmeellisin, enkeli nimeltä Lucifer alkoi ihailla itseään ja haluta kalifiksi kalifin paikalle. Osa muista enkeleistä oli hengessä mukana.

Niinpä Lucifer seuralaisineen sai sandaalia Jumalan kartanolta, ja sonnustautui maan päälle markkinoimaan ihmisille keksimäänsä ideaa itsenäisyydestä ja Jumalan tarpeettomuudesta. Ihmiset ostivat idean, ja lähtivät toteuttamaan itseään tavoilla, joita Luoja ei ollut tarkoittanut, ja joista on ollut suurta vahinkoa niin ihmisille kuin planeetallekin.

Paljon myöhemmin Luciferin mainosmateriaaliin lisättiin myös ajatus Jumalan suoranaisesta olemassaolemattomuudesta.

Vierailija
26/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kertoo.

Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat. Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.  Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet

Ristiinnaulitseminen oli Fariseusten ja lainoppineiden päätös, ei Jumalan päätös. Fariseukset ja lainoppineet eivät uskoneet Jeesusta, eivätkä katuneet.

Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan. Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.

Vierailija
27/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

66 eri kirjasesta kokoon kyhätty raamatuksi nimetty kirkoityuskokoelma ja sen mukaan tuotetut eri uskot ja uskomukset ovat vain yksi alkuopus maapallon noin 4000 eri uskonnosta ja suuntauksesta.

Kokoelma ei saisi minkäänsortin finlanfiaehdolluutta, jos kirja koottaisiin tänä päivänä.

Kristinusko on mm. onnistunut syyllistämään meitä kristillisyyden vallan alla olevia ihmisiä mm. omasta seksuaalisuudestaan kun kirkko"isä" Augustinus julisti - oman käännösvirheensä johdosta! - aivan kaiken seksuaalisuuden meille muka saatanalliseksi asiaksi, joka jo yksin on täysin käsittämättömän naurettava idea (mutta kirkolle ja muille sidosryhmile äärimäisen tuottoisa ansaintalogiikka).

Mm. keskiajan inkvisitiomurhat Auerin oikeusmurha ovat suoraa seurausta tästä kristinuskon demonisointiajattelusta, jossa mielihyvä olisikin äärimäistä pahuutta (kirkon ns. "saatanaa") ilmentävä asia. Edelleen mm. Suomen oikeuslaitos (ja lainsäädäntö) uskoo tähän harhaoppiin ja järjenvastaiseen luuloon.

Vierailija
28/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska synti.

Synnin palkka on hyvin nähtävissä tämänpäiväisessä länsimaisessa yhteiskunnassa.

Itsemurhat, päihteet, rikollisuus ja korruptio.

Kaikenlainen epätoivoisuus ja vääryydentekijöiden vääryys valtaa alaa.

Uusimpana ilmiönä eripuolilla maailmaa syttyneet lukuisat sodat.

Erityisen karmeata on katsoa kuinka Suomen muka-kristilliset kannattavat ja kannustavat kansanmurhaamista käyttämällä Israelia vauvoja murhaavana astalonaan innista hihkuen. Tässä verihurmeisessa massamurhaamisessa raamatulliset moolokit ovat vain hyttysen ininää.

MISSÄ VIIPYY SUOMEN KIRKON JYRÄHDYS ISRAELIN MASAAMURHAAMISTA VASTAAN???

Ei ole näkynyt. Se siitä "kristillisyydestä".

Vierailija
29/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on sen Kaikkivaltiaan Jumalan yksi ilmenemismuoto, yksi Jumalan persoonista. Hän tuli taivaasta vapaaehtoisesti tekemään sen työn, minkä suunnitteluun hän itse osallistui taivaassa.

Jeesusta ei kuulu sääliä, vaan kunnioittaa siitä hyvästä, mitä hän teki ristillä.

Edelleenkään tuo ei vastaa kysymykseen miksi tarvittiin se uhraus. Miksei siellä taivaassa voitu kehitellä suunnitelma, joka ei sisällä riistiinnaulitsemisia?

Sehän oli alkuperäinen suunnitelma, mutta käärme meni tarjoilemaan kiellettyjä hedelmiä.

"Meni tarjoilemaan"? Eli jumala itse määräsi käärmeen tarjoamaan ja jumala itse määräsi Eevan ottamaan sen, ja nyt s

Jumala loi puitteet ja tiesi etukäteen mitä tulee tapahtumaan. Silti niin käärme kuin Evakin ovat vastuussa omista valinnoistaan. Puu oli olemassa koska vain antamalla mahdollisuus olla kapinallinen, on vapaaehtoinen rakkaus mahdollista.

Sitähän tässä kysytään, että miksi jumala toimi noin, vaikka olisi voinut toimia toisinkin, ja vastaus on jo aiemmin mainistemani itserakkaus. 

Jos jumala on kaikkivaltias, kuten väität, niin Eeva ei ollut vastuussa teoistaan, koska hän oli jumalan luomus. Jumala olisi voinut laittaa Eevan toimimaan toisellakin tavalla. Hän ei halunnut tehdä niin, koska tärkeintä oli mielivaltainen muiden rankaiseminen ja syyllisyyden aiheuttaminen ihmiskunnalle. Rakkautta siinä ei ollut hitustakaan. 

Vierailija
30/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

66 eri kirjasesta kokoon kyhätty raamatuksi nimetty kirkoityuskokoelma ja sen mukaan tuotetut eri uskot ja uskomukset ovat vain yksi alkuopus maapallon noin 4000 eri uskonnosta ja suuntauksesta.

Kokoelma ei saisi minkäänsortin finlanfiaehdolluutta, jos kirja koottaisiin tänä päivänä.

Kristinusko on mm. onnistunut syyllistämään meitä kristillisyyden vallan alla olevia ihmisiä mm. omasta seksuaalisuudestaan kun kirkko"isä" Augustinus julisti - oman käännösvirheensä johdosta! - aivan kaiken seksuaalisuuden meille muka saatanalliseksi asiaksi, joka jo yksin on täysin käsittämättömän naurettava idea (mutta kirkolle ja muille sidosryhmile äärimäisen tuottoisa ansaintalogiikka).

Mm. keskiajan inkvisitiomurhat Auerin oikeusmurha ovat suoraa seurausta tästä kristinuskon demonisointiajattelusta, jossa mielihyvä olisikin ä

Sait mahtumaan tuohon niin paljon harhakuvitelmia, että minun on pakko päätellä ettet ole koskaan saanut oikeaa tietoa kristillisestä uskosta. Kuvittelet että seksuaalikielteisyys ja inkvisitíomurhat ovat kristinuskoon kuuluvia asioita.

Todellisuudessa raamattu ylistää seksuaalisuutta (laulujen laulu), eikä Jeesus koskaan käskenyt vahingoittaa muunuskoisia. 

Kirkko on tehnyt paljon pahaa, jolta oltaisiin vältytty lukemalla edes silloin tällöin raamattua.

Vierailija
31/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Eeva ja Aatu sekaantuivat käärmeeseen. "He huomasivat olevansa alasti.." 

"Laitan vihan sinun ( käärmeen ) siemenen ja naisen siemenen välille " ( jotkut käännökset käyttävät sanaa jälkeläisten välille.

Sananlaskuissa sanotaan "avionrikkoja nainen syö ja juo ja sanoo, en ole tehnyt mitään pahaa"

Tuo luonnon ja ihmisen leimaaminen läpeensä "syntiseksi" ja kirkoa apuun tarvitsevaksi on MAAILMAN OVELIN ansaintalogiikka - siitä pojot kirkolle, ei mitään muusta. Toki kirkon avustusjärjestöihmiset tekevät hyvää työtä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kirkon tai kirkon "jumalan" kanssa. (Maailman tuhansissa! muissa uskonnoissa on paljon parempia jumalia tai yhtä hyviä - nekin kaikki ihmisen keksintöä.

Vierailija
32/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ahneus on muiden syntien ohella niitä harvoja asioita, joita Jumala EI ole luonut."

Kaikkivaltias ei olekaan kaikkivaltias?

Voisitko luetella muutkin asiat, joihin "kaikkivaltias" ei voikaan vaikuttaa? Hän nimittäin alkaa vaikuttaa ihan tavalliselta pulliaiselta, joka on nimittänyt itsensä jumalaksi jossain mielenhäiriössä. 

Vierailija
33/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän kuollutkaan, hän kuoli ihmisten syntisyyden tähden. 

Vierailija
34/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska synnin olemus on "kuolema" ja synnistä seuraa kuolemaa, joten Jumala itse "maistoi" synnin seurauksen ristillä puolestamme - rakkaudesta ihmistä kohtaan. Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti ihmiskunnan itsensä kanssa.

Ja tällä laillisella perusteella Jumala antaa anteeksi, hän kärsi itse puolestamme. Kun ihminen omalla päätöksellä vapaaehtoisesti uskoo Jumalan hyvyyteen siinä, että hän itse kärsi synnistä seuraavan kuolemanrangaistuksen.

Ja hän myös voitti kuoleman nousemalla haudasta ja lahja nimeltä iankaikkinen elämä voidaan antaa jokaiselle, joka uskoo.

Kuoleman henki on voitettu, synnin henki on voitettu. Jumalan rakkauden henki tulee ihmisen sydämeen sen sijaan ja ihminen syntyy "hengellisesti" saaden iankaikkisen elämän, eikä hän koskaan kuole.

Ihminen voi siis uskoa Jeesuksen kautta ja pyytää Jumalaa asumaan hengellisesti itsessään - ihmisestä tulee uusi hengellinen ihminen, joka ei ole matkalla kuolemaan, vaan elää hengellisesti uutta puhdasta elämää.

Vierailija
35/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meni tarjoilemaan"? Eli jumala itse määräsi käärmeen tarjoamaan ja

Ymmärräthän että jos Jumala olisi pakottanut Eevan toimimaan tietyllä tavalla, ihminen olisi ollut Jumalan orja. Antamalla mahdollisuus - todellinen vapaa mahdollisuus - kapinoida Jumalaa vastaan, Jumala pystyi osoittamaan rakkautta ihmistä kohtaan. Ja samalla ihmiselle mahdollisuus vapaaehtoisesti rakastaa Jumalaa.

Vierailija
36/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala laittoi puutarhaan kieroja käärmeitä? Miksi käärmettä ei ristiinnaulittu?

Oiva kysymys! =)

Oma kyssäri: Miksi Suomen kristillinen hallitus hyväksyy ja kannustaa kansanmurhaamiseen Gazassa? Tukisiko nykyjeesus näitä murhatoimia? Ai niin - jos et usko jeesukseen tai juutalaisten jumaliin, niin sinut tuomitaan ikuiseen helvettiin - "kiva" uskonto ?

Vierailija
37/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ahneus on muiden syntien ohella niitä harvoja asioita, joita Jumala EI ole luonut."

Kaikkivaltias ei olekaan kaikkivaltias?

Voisitko luetella muutkin asiat, joihin "kaikkivaltias" ei voikaan vaikuttaa? Hän nimittäin alkaa vaikuttaa ihan tavalliselta pulliaiselta, joka on nimittänyt itsensä jumalaksi jossain mielenhäiriössä. 

Lista asioista joihin Jumala ei VOI vaikuttaa on maailman lyhyin kirja. Lista asioista joihin Jumala tietoisesti valitsee olla puuttumatta, vaan antaa ihmisten tehdä mitä haluavat - SE on todella pitkä. 

Kaikki on osa suunnitelmaa, jonka lopullinen päämäärä on näyttää  ihmisille ettei ihminen lopulta kykene mielekkääseen olemassaoloon ilman yhteyttä Luojaansa. Tällä planeetalla alkaa näyttää siltä että tyhmemmänkin pitäisi älytä ettei tätä sotkua korjata ihmisjärjellä ja -voimin. 

Vierailija
38/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kristillinen hallitus hyväksyy ja kannustaa kansanmurhaamiseen Gazassa?"

Kröhöm ....

- meillä ei ole kristillista hallitusta.

- Jumalan valtakunta ei ole sama kuin ihmisten valtakunta.

- Juutalaisetkin ovat samanlaisia syntisiä kuin sinä - et ole yhtään parempi

- Vasemmisto väittää, että kansanmurha, mutta onko todellisuudessa kansanmurha on kokonaan toinen asia - se on vain väite

- Stalinin ateismiuskonto tappoi *paljon* - myös omiaan. Ateismi on pohjimmiltaan vain uskonnollisuutta, koska se uskoo jumalan olemassaolemattomuuteen 

Vierailija
39/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on pyhä, täydellinen, hyvä.

Hän ei hyväksy syntiä, kapinaa. Hänen luomansa ihminen valitsi synnin paratiisissa. Yhteys Jumalaan katkesi.

Hänen edessään ei kestä syntinen ihmiskunta ilman sovitusta. Veri tuottaa sovituksen, veressä on elämä.

Jeesus vapaaehtoisesti tuli valmistamaan sovituksen synneistä ristin kuolemalla. Uskomalla häneen siirryt pimeyden valtakunnasta Jumalan lapseksi.

Jos ihminen ei ota sovitusta vastaan, Jumala ei voi antaa enempää mahdollisuuksia eikä ottaa taivaan kirkkauteen.

Vierailija
40/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärräthän että jos Jumala olisi pakottanut Eevan toimimaan tietyllä tavalla, ihminen olisi ollut Jumalan orja. Antamalla mahdollisuus - todellinen vapaa mahdollisuus - kapinoida Jumalaa vastaan, Jumala pystyi osoittamaan rakkautta ihmistä kohtaan. Ja samalla ihmiselle mahdollisuus vapaaehtoisesti rakastaa Jumalaa."

Jos Jumala jo alun perin tiesi, että ihminen tulee syömään kielletyn hedelmän ja se tulee aiheuttamaan valtavaa kärsimystä, eikö olisi voinut olla luomatta sitä vapaata tahtoa, ja ihmiset olisivat eläneet onnellisina ja autuaina, edes kaipaamatta vapaata tahtoa tehdä pahoja asioita? Jos he olisivat voineet olla onnellisia ilman sitä vapaata tahtoa, mikä järki on luoda se?