Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIksi Jeesuksen täytyi kuolla ihmisten syntien vuoksi?

Vierailija
02.02.2024 |

Miksi kaikkivaltias Jumala ei vaan antanut niitä anteeksi ilman sen kummempia uhrauksia?

Kommentit (264)

Vierailija
1/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän Raamattu ei kerro. 

Vierailija
2/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta me opittaisiin tuntemaan syyllisyyttä ja joustamaan omista himoista materiaalista hyvää kohtaan ja henkisestä ylivertaisuuden tunteesta muita ihmisiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on sen Kaikkivaltiaan Jumalan yksi ilmenemismuoto, yksi Jumalan persoonista. Hän tuli taivaasta vapaaehtoisesti tekemään sen työn, minkä suunnitteluun hän itse osallistui taivaassa.

Jeesusta ei kuulu sääliä, vaan kunnioittaa siitä hyvästä, mitä hän teki ristillä.

Vierailija
4/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on sen Kaikkivaltiaan Jumalan yksi ilmenemismuoto, yksi Jumalan persoonista. Hän tuli taivaasta vapaaehtoisesti tekemään sen työn, minkä suunnitteluun hän itse osallistui taivaassa.

Jeesusta ei kuulu sääliä, vaan kunnioittaa siitä hyvästä, mitä hän teki ristillä.

Edelleenkään tuo ei vastaa kysymykseen miksi tarvittiin se uhraus. Miksei siellä taivaassa voitu kehitellä suunnitelma, joka ei sisällä riistiinnaulitsemisia?

Vierailija
5/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallon aura oli silloin verenpunainen, koska ihmiset olivat vajonneet pahuuteen. Jeesus vapautti fyysisen kuolemansa yhteydessä energian, joka puhdisti koko planeetan ja sen ihmiset henkisestä saastasta. Nykymenoa kun seuraa, niin taitaa tellus olla kohta samassa jamassa, kuin silloin 2000 vuotta sitten.

Vierailija
6/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Jeesus vaan feikkasi ihmistä ja ihmiset kuolee, duh. Oikeastihan se oli Jumala.

Vierailija
7/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta me opittaisiin tuntemaan syyllisyyttä ja joustamaan omista himoista materiaalista hyvää kohtaan ja henkisestä ylivertaisuuden tunteesta muita ihmisiä kohtaan.

En minä siihen mitään Jeesuksen ristiinnaulitsemista tarvitse. Miksi kristityt eivät osaa tuntea syyllisyyttä ja joustamaan omista himoista materiaalista hyvää kohtaan ilman Jeesuksen kuolemaa vaikka ateistit ja monien muiden uskontojen edustajat pystyvät?

Silloin ihmiset olivat yksinkertaisempia ja eivät vielä ymmärtäneet näitä asioita. Heille piti konkreettisin keinoin opettaa nämä tunteet, jotta voivat kertoa niistä jälkeläisilleen ja näin mekin tiedostetaan ja tiedetään nämä asiat.

Vierailija
8/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kuoli ristillä ihmisten syntien tähden eli että me ihmiset saisimme syntimme anteeksi, mutta silti Tuomiopäivänä jokainen joutuu vastuuseen synneistään eli tekemistään ja sanomistaan rikoksista Jeesukselle?

Vierailija
9/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hän olisi kuollut joka tapauksessa viimeistään vuoteen 2023 mennessä. Tai normisti kuuskymppisenä.

Vierailija
10/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän Raamattu ei kerro. 

Kertoopas. 

Ihmisen olisi pitänyt elää koko elämänsä rikkomatta yhtään mitään Jumalan vaativista säännöistä (koko litania löytyy Raamatusta). Kukaanhan muu kuin Jeesus ei siihen pystynyt. Viatonta rankaisemalla avattiin ihmisille tie taivaaseen.

Vierailija
11/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään tuo ei vastaa kysymykseen miksi tarvittiin se uhraus. Miksei siellä taivaassa voitu kehitellä suunnitelma, joka ei sisällä riistiinnaulitsemisia?

Sehän oli alkuperäinen suunnitelma, mutta käärme meni tarjoilemaan kiellettyjä hedelmiä.

Vierailija
12/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä siihen mitään Jeesuksen ristiinnaulitsemista tarvitse. Miksi kristityt eivät osaa tuntea syyllisyyttä ja joustamaan omista himoista materiaalista hyvää kohtaan ilman Jeesuksen kuolemaa vaikka ateistit ja monien muiden uskontojen edustajat pystyvät?

Se Mooseksen laki (joka on tiivistetty kymmeneen käskyyn) herätti jo syyllisyyttä, mutta ei sitä kukaan muu kuin Jeesus voinut täysin noudattaa.

Vierailija
13/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijä itse loi ihmiset?

Missä vastuu?

Lisääntykää ja täyttäkää maa?????

Jengi kuolee nälkään , kun ruoka ei riitä???

Ruoka riittäisi mainiosti, jos ahneus ei ohjaisi resurssien jakautumista niin voimakkaasti. Luonnononnettomuuksia ja sairauksia lukuunottamatta ihmiset saavat syyttää itseään/ toisiaan kaikesta maailman kurjuudesta.

Hassua että kyselet vastuun perään ketjussa, jonka aloituksessa mainitaan ajatus Jeesuksen kuolemisesta ihmiskunnan syntien vuoksi; eikö se vastuu tullut siinä kannettua?

Jumala teki, ihminen pilasi, Jumala tuli korjaamaan. Nyt on jäljellä vain kysymys siitä, sopiiko tämä sinulle.

Vierailija
14/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskohan opettaa, että jokaisen pitäisi olla kristitty. Ei ateisti, tai muun uskonnon edustaja, vaan kristitty. Kristukseen pitäisi kuulemma uskoa että pelastuu. Miksi silloin miettiä muita?

Vierailija
15/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Jeesuksen aikaa oli ollut uskontoja, joissa ihmisuhri oli käytössä. Vanhassa testamentissakin esiintyy ihmisuhreja. Jeesus päätti ihmisuhrien kauden. Kristinusko edusti uutta    uskonnollista ajattelua silloin.

Vierailija
16/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska synti.

Synnin palkka on hyvin nähtävissä tämänpäiväisessä länsimaisessa yhteiskunnassa.

Itsemurhat, päihteet, rikollisuus ja korruptio.

Kaikenlainen epätoivoisuus ja vääryydentekijöiden vääryys valtaa alaa.

Uusimpana ilmiönä eripuolilla maailmaa syttyneet lukuisat sodat.

Vierailija
17/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jumala haluaa syyllistää niitä, jotka eivät tuollaisenkaa uhrauksen jälkeen palvo häntä. Vastaus on siis  itserakkaus. 

Vierailija
18/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Eeva ja Aatu sekaantuivat käärmeeseen. "He huomasivat olevansa alasti.." 

"Laitan vihan sinun ( käärmeen ) siemenen ja naisen siemenen välille " ( jotkut käännökset käyttävät sanaa jälkeläisten välille.

Sananlaskuissa sanotaan "avionrikkoja nainen syö ja juo ja sanoo, en ole tehnyt mitään pahaa"

Puut kuvaavat sukupuita "Libanonin setrit" ovat Libanonin mahtavia hallitsijoita ( aikoinaan ).

Me ihmiset olemme puoliksi Jumalan ja puoliksi käärmeen eli saatanan siementä. Siksi meidän täytyy syntyä uudestaan ylhäältä. Sen takia kaikki ovat syntisiä. Jeesus murskasi käärmeen pään ristillä. Vain viaton veri pystyi peittämään ihmisten rikokset Jumalan silmissä. Jeesus antoi täydellisen uhrin, kun Hänen verensä vuodatettiin.

Vierailija
19/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli alkuperäinen suunnitelma, mutta käärme meni tarjoilemaan kiellettyjä hedelmiä.

"Meni tarjoilemaan"? Eli jumala itse määräsi käärmeen tarjoamaan ja jumala itse määräsi Eevan ottamaan sen, ja nyt sitten vika oli mukamas Eevan, vaikka se kaikki oli jumalan suunnitelma?

-eri-

Vierailija
20/264 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meni tarjoilemaan"? Eli jumala itse määräsi käärmeen tarjoamaan ja jumala itse määräsi Eevan ottamaan sen, ja nyt sitten vika oli mukamas Eevan, vaikka se kaikki oli j

Jumala loi puitteet ja tiesi etukäteen mitä tulee tapahtumaan. Silti niin käärme kuin Evakin ovat vastuussa omista valinnoistaan. Puu oli olemassa koska vain antamalla mahdollisuus olla kapinallinen, on vapaaehtoinen rakkaus mahdollista.

Kaikessa on kyse valinnoista. Syönkö siitä puusta vai niistä joista Jumala antoi luvan syödä? Vapautetaanko Jeesus vai Barabbas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi