Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukeni pienenee, vuokrani suurenee, peruselämään tarvittavien tuotteiden hinnat suurenee, sota saattaa olla ovella

Vierailija
02.02.2024 |

Parantumaton sairauteni ei vain parannu enkä muutu työkykyiseksi eli tulot eivät tule kasvamaan. Miksi hallitus meni tekemään näin muutenkin epävakaassa ja masentavassa maailmantilanteessa?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän epäreilua. Olen tehnyt yli 30 vuotta töitä ja maksellut veroja. Nyt työttömänä saan 800 e kuussa josta maksan kaiken, ei siis tule asumis- tai toimeentulotukea. Ja sitte nää hyväkkäät jotka ei oo päivääkään eläessään tehny töitä saa kuussa 550 e käteen ja laskut maksettuna. Jurppii!

Miksei sinulla ole yhtään säästöjä 30 vuoden ajalta?

No onhan mulla, omistuskämppä ja säästöt eläkepäiviä varten. Sen takia en tukia saakaan mut noi loiset saa!

Vierailija
22/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tilannehan on ihan sama meillä työssäkäyvillä. Korot nousevat, asumiskulut nousevat, ruuan hinta ja kaikki muukin kallistuu, palkka ei kyllä nouse mihinkään.  Kulut ovat kasvaneet paljon enemmän, kuin sinun asumistukesi pienenee.

En ole ahdistushäiriöinen, joten en murehdi sotaa. Keskityn elämääni nyt. 

Vuoden sisään palkkani on noussut nyt 4 kertaa, ja mahdollisesti 5. kerta on tulossa huhtikuussa. Lisäksi pääomatuloni ovat nousseet vuoden sisällä noin 100 kertaa. Eli kyllähän paljon on itsestä kiinni kuinka tulot kasvavat. Tuloni ovat kasvaneet enemmen kuin kulut nousseet. Kulujen kehittymiseenkin voi ITSE vaikuttaa todella hyvin kun vain vähän näkee vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on sama tilanne. En kyllä näe, että ainakaan kannattaisi purra kättä, jolta saa rahaa ruokaan. En mä sillä tavalla voisi ainakaan odottaa saavani lisää. Ne jaossa olevat rahat ei olisi minun omia. Jos ajattelen, että itselläni olisi tolkuttomasti rahaa, en ehkä jakaisi omastani jos joku räkisi silmille ja vaatisi lisää haukkuen minua samalla ilkeäksi. Jos olen työkyvytön, yritän olla kiitollinen siitä mitä saan ja tulla sillä toimeen. Sanoisin kiitos. Jokainen kuolee joskus.

Vierailija
24/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän epäreilua. Olen tehnyt yli 30 vuotta töitä ja maksellut veroja. Nyt työttömänä saan 800 e kuussa josta maksan kaiken, ei siis tule asumis- tai toimeentulotukea. Ja sitte nää hyväkkäät jotka ei oo päivääkään eläessään tehny töitä saa kuussa 550 e käteen ja laskut maksettuna. Jurppii!

No onhan mulla, omistuskämppä ja säästöt eläkepäiviä varten. Sen takia en tukia saakaan mut noi loiset saa!

Pysyisit sitten töissä eläkkeelle saakka.

Vierailija
25/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota olisi nyt tervetullut. Sodan jälkeen kaikille riittää töitä muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
26/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten vaan karsittava kuluja. Syö vähemmän. 

Vierailija
27/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt parempiosaiset (töissä olevat) kauhean armottomiksi heittäytykö. Todella moni on oikeasti osatyökykyinen tai työkyvytön. Omaa rahaa tai kykyä ei ole, eikä kukaan halua osatyökykyisiä töihin, ainakaan jos ei ole valmiiksi jotain erityisosaamista juuri spesifisti. Olisin toivonut, että hallitus olisi alkanut miettiä tätäkin. Hyvinkin moni haluaisi tehdä työtä myös osatyökykyisenä. 

Vierailija
28/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edelliseen kommenttiini, että olisin myös halunnut, että hallitus saisi työrauhan miettiä tätä työllisyysasiaa enemmän. Ek saa mitä haluaa, jos asia nähdään niin, että eivät uskalla palkata jos katsovat riskin liian isoksi. Ei kaikki toimet vaikuta ihan loppuun asti mietityiltä. Asiantuntijoita ei ole paljoa kuultu, miten ne toimet vaikuttaa. Jos esimerkiksi osapäivätyö kaupan alalla on tarpeellinen, kukaan ei pysty tekemään kahta kaupan osapäiväistä. Ei ole ok eikä järkevääkään ajaa toimeentulotuelle ihmisiä, jotka muuten pystyisivät elättämään itsensä. Osatyön tarvitsijatkaan eivät elä sillä palkalla. Se tuntuu hölmöläisten tilkkupeitolta.

Vierailija
29/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se kämppä sijoittajalle ja jää vuokralle siihen. Kela maksaa asumisesi. Tosin ensimmäiset 3kk sinun kannattaa asua siinä ilman Kelan tukia, ja nostat sen asunnon myyntihinnan käteisenä paloturvakaappiin. Sitten haet etuuksia "köyhänä". Saat kaikki mahdolliset tuet.

Vierailija
30/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska velaksi eläminen ei voi kestää ikuisesti.

Kokoomus on kovasti ratkaisemassa tätä ottamalla enemmän velkaa kuin yksikään hallitus aiemmin historiassa.

Vierailija
31/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Great reset!

Vierailija
32/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota olisi nyt tervetullut. Sodan jälkeen kaikille riittää töitä muutamaksi vuodeksi.

Jos sillä tulee töitä ja tuloja, että rikotaan paikat niin se voidaan tehdä ihan ilmaa sotaakin. Ei sinulla paljon järki päätä pakota, sota on kuluerä.

Vierailija
33/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy se kämppä sijoittajalle ja jää vuokralle siihen. Kela maksaa asumisesi. Tosin ensimmäiset 3kk sinun kannattaa asua siinä ilman Kelan tukia, ja nostat sen asunnon myyntihinnan käteisenä paloturvakaappiin. Sitten haet etuuksia "köyhänä". Saat kaikki mahdol

Käänteinen asuntolaina on kaiketi yhä olemassa kaikille niille jotka ei saa kohta omistusasuntoonsa asumistukea eikä ole varaa enää asua.

Vierailija
34/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt parempiosaiset (töissä olevat) kauhean armottomiksi heittäytykö. Todella moni on oikeasti osatyökykyinen tai työkyvytön. Omaa rahaa tai kykyä ei ole, eikä kukaan halua osatyökykyisiä töihin, ainakaan jos ei ole valmiiksi jotain erityisosaamista juuri spesifisti. Olisin toivonut, että hallitus olisi alkanut miettiä tätäkin. Hyvinkin moni haluaisi tehdä työtä myös osatyökykyisenä. 

En hyväksy ajattelutapaa, jossa työssä käyviä pidetään jotenkin parempiosaisina. 

Vierailija
35/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvillä pienituloisilla sentään on mahdollisuus yrittää saada parempaa palkkaa maksava työpaikka. Työkyvyttömällä ei ole mitään mahdollisuuttakaan muuttaa asioita tulojaan kasvattamalla. Se ero tuossa on.

Vierailija
36/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sairaus sinulla on, jos se estää kaikenlaisen työnteon?

Ms-tauti. Sairastuin nuorena yli 25 vuotta sitten. En vieläkään ole päässyt eläkkeelle. Keikun kuntouttavassa.

ap

Vierailija
37/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa ei kannata pelätä tänne.

Vierailija
38/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life is hard and then you die.

Vierailija
39/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska velaksi eläminen ei voi kestää ikuisesti.

Nyt on pakko kääntyä. On tästä silti puhuttu jo kauan. 

Miettisin kaikki keinot alentaa menoja. Muutto halvempaan asumiseen etunenässä jos on työtön/työkyvytön. 

Vierailija
40/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestä Stubbia. Saat ydinaseet Suomeen ja lisää ahdinkoa

Presidentti, kuka hän sitten onkaan, ei tästä asiasta päätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi