Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistukeni pienenee, vuokrani suurenee, peruselämään tarvittavien tuotteiden hinnat suurenee, sota saattaa olla ovella

Vierailija
02.02.2024 |

Parantumaton sairauteni ei vain parannu enkä muutu työkykyiseksi eli tulot eivät tule kasvamaan. Miksi hallitus meni tekemään näin muutenkin epävakaassa ja masentavassa maailmantilanteessa?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska velaksi eläminen ei voi kestää ikuisesti.

Nyt on pakko kääntyä. On tästä silti puhuttu jo kauan. 

Miettisin kaikki keinot alentaa menoja. Muutto halvempaan asumiseen etunenässä jos on työtön/työkyvytön. 

Mutta kun et ole.

Vierailija
42/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on sama tilanne. En kyllä näe, että ainakaan kannattaisi purra kättä, jolta saa rahaa ruokaan. En mä sillä tavalla voisi ainakaan odottaa saavani lisää. Ne jaossa olevat rahat ei olisi minun omia. Jos ajattelen, että itselläni olisi tolkuttomasti rahaa, en ehkä jakaisi omastani jos joku räkisi silmille ja vaatisi lisää haukkuen minua samalla ilkeäksi. Jos olen työkyvytön, yritän olla kiitollinen siitä mitä saan ja tulla sillä toimeen. Sanoisin kiitos. Jokainen kuolee joskus.

Noin ihmiset ennen tekivät. Nyt ei saisi olla mistään saadusta kiitollinen.

Oma asumistukeni puolittuu mutta selviän siitä. Voisin vielä jatkaa osa-aikatyötä josta pidän. Voisin myös muuttaa halvempaan tosin myös pienempään asuntoon. Voisin muuttaa muualle Suomeen mutta työt muuttuisivat epävarmemmiksi.

Voisin liittyä valittajien kuoroon. Enpä vaan jaksa. En ole puilla paljailla ja aion pitää huolen etten sellaiseen jamaan joudu. Pysymällä töissä ja elämällä vaatimattomasti. Velkaa en ota. Tämä on minun määritelmäni kestävälle elämänlaadulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä kykyä on sen verran, et kykenee tänne kirjoitella niin opiskelemaan vaan. 

Vierailija
44/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt tuesta ja asmistuosta on edelleen varaa leikata.

tähän menessä ovat oleet niin hyviä, että useampi ystäväni on onnistunut säästämään niistä, jotta pääsevät lasten kanssa aina kesäisin reissuun.

Vierailija
45/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on sama tilanne. En kyllä näe, että ainakaan kannattaisi purra kättä, jolta saa rahaa ruokaan. En mä sillä tavalla voisi ainakaan odottaa saavani lisää. Ne jaossa olevat rahat ei olisi minun omia. Jos ajattelen, että itselläni olisi tolkuttomasti rahaa, en ehkä jakaisi omastani jos joku räkisi silmille ja vaatisi lisää haukkuen minua samalla ilkeäksi. Jos olen työkyvytön, yritän olla kiitollinen siitä mitä saan ja tulla sillä toimeen. Sanoisin kiitos. Jokainen kuolee joskus.

Oma asumistukeni puolittuu mutta selviän siitä. Voisin vielä jatkaa osa-aikatyötä josta pidän. Voisin myös muuttaa halvempaan tosin myös pienempään asuntoon. Voisin muuttaa muualle Suomeen mutta työt muuttuisivat epävarmemmiksi.

Voisin liittyä valittajien kuoroon. Enpä vaan jaksa. En ole puilla p

Ketjun aihe ei koske työkykyisiä. Työkykyinen voi hankkia paremman työpaikan tai perustaa yrityksen. Terve ihminen voi tehdä mitä vain. Joten miksi tulit tähän ketjuun valittamaan tilannettasi?

Vierailija
46/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Marin sittenkin oikeassa? Sinimustasta varoittaessaan se olikin ihan aiheellista?

Marinin suurin virhe olikin pyytää anteeksi sitä että kutsui nykyistä hallitusta sinimustaksi. Oikeassa oli.

Vierailija
47/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä sairaana imisit Orpon kjyrpää mielelläsi sääli almujen toivossa ja vielä kiittäisit siitä että saat imeä?

Vierailija
48/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkiseuraukset, kuten jättimäinen inflaatio, korkojen nousu, työttömyys, putinin aloittama sotakierre. Eiköhän tuossa liene tarpeeksi syitä, miksi tavallinen ihminenkin joutuu osallsitumaan edes kaikkein heikompien elättämiseen.

Aina ei elämä vain jatku sitä turvallista parempien aikojen polkua.

Eikä asiat vielä ole millään maailman mittapuulla mitaten huonosti, meillä olisi jopa ihan rauhallista, jos ei eräs porukka haluaisi samanlaisia levottomuuksia, kuin Euroopassa ja muualla varsinkin on.

Vierailija
49/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska velaksi eläminen ei voi kestää ikuisesti.

Kokoomus on kovasti ratkaisemassa tätä ottamalla enemmän velkaa kuin yksikään hallitus aiemmin historiassa.

Uskoisin kyllä, että keskuspankki puuttuu älyttömimpiin juna- ja ratikkainvestointeihin kun on varoitellutkin jo. Samoin ymmärrän että kansanedustajilla on hyvät palkat ja ttösuhde-etuja, silti joku roti siihen myös.

Vierailija
50/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule eivät ne tukirahat hallitukselta tule vaan työssäyviltä veronmaksajilta. Ei ap ole työssäkäyviä veronmaksajia haukkunut. Hallitusta hän arvosteli.

Vierailija
51/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sairaana imisit Orpon kjyrpää mielelläsi sääli almujen toivossa ja vielä kiittäisit siitä että saat imeä?

Mitä ihmettä sinä kirjoitat? Millainen ajatusmaailma sinulla on? Oletko sellainen liberaali vasemmistonainen? Vai trolli joka ei osaa kieltä? Huhhuh.

Vierailija
52/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin liittyä va

Mistä tiedät hänen työkykynsä? Ehkä se on siinä ja siinä, kun osa-aikatyötäkin tekee. Ehkä on ikääkin jo ja silti yrittää. Ja sinä et armoa tunne kun ei sinun agendaasi komppaa. 

Vierailija
53/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä kykyä on sen verran, et kykenee tänne kirjoitella niin opiskelemaan vaan. 

Kaikilla ei ole rahaa siihen. Kaikilla ei ole kykyä siihen, että opiskelisi parempipalkkaisen työn. Perusduuni olisi lähihoitaja tai varastomies. Ei niihin koulutuksiin oteta, jos ei fysiikka enää kestä.

Vierailija
54/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tilannehan on ihan sama meillä työssäkäyvillä. Korot nousevat, asumiskulut nousevat, ruuan hinta ja kaikki muukin kallistuu, palkka ei kyllä nouse mihinkään.  Kulut ovat kasvaneet paljon enemmän, kuin sinun asumistukesi pienenee.

En ole ahdistushäiriöinen, joten en murehdi sotaa. Keskityn elämääni nyt. 

Vuoden sisään palkkani on noussut nyt 4 kertaa, ja mahdollisesti 5. kerta on tulossa huhtikuussa. Lisäksi pääomatuloni ovat nousseet vuoden sisällä noin 100 kertaa. Eli kyllähän paljon on itsestä kiinni kuinka tulot kasvavat. Tuloni ovat kasvaneet enemmen kuin kulut nousseet. Kulujen kehittymiseenkin voi ITSE vaikuttaa todella hyvin kun vain vähän näkee vaivaa.

Olet huono provo. Monella alalla ei palkkaan voi vaikuttaa. Toki nämä ovat muutenkin usein aloja, joissa ei hirvrästi tienaa,ja on kova työvoimapula . 

Vierailija
55/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule eivät ne tukirahat hallitukselta tule vaan työssäyviltä veronmaksajilta. Ei ap ole työssäkäyviä veronmaksajia haukkunut. Hallitusta hän arvosteli.

Kyllä. Hallitus on demokraattisesti äänestetty. He tuhlaavat siellä nyt rahaa yhteen ja säästävät toisesta. Neljän vuoden välein tulee vasemmisto, joka tuhlaa yhteen ja säästää toisesta. Kumpikaan ei neuvottele MISTÄÄN mitä se toinen puoli haluaisi. Ja nostaa omia palkkojaan. Tyhmää, mutta laki sallii sen.

Vierailija
56/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sota olisi nyt tervetullut. Sodan jälkeen kaikille riittää töitä muutamaksi vuodeksi.

Jos sillä tulee töitä ja tuloja, että rikotaan paikat niin se voidaan tehdä ihan ilmaa sotaakin. Ei sinulla paljon järki päätä pakota, sota on kuluerä.

Sota tulee joka tapauksessa jos on tullakseen. Tavallinen kansalainen ei sille mitään voi. Me ollaan siinä vaiheessa pahassa lirissä. Meillä on entinen yhteiskuntarauha ja heikko presidentti, on nyt kumpi hyvänsä. Ihan vain siksi, että meillä on täällä kaksi katujengiin verrattavissa olevaa porukkaa, jotka keskittyvät tappelemaan keskenään arvovallasta. Molemmat yrittää runnoa asioita pakolla läpi, eivätkä halua neuvotella mistään.

Vierailija
57/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen hallitus on terroristeihin verrattava porukka. Niillä ei ole halua neuvotella. Onneksi suomalaiset on rauhallista kansaa. Jossain eteläamerikan valtiossa nuo olisi päättömänä kadun varressa.

Vierailija
58/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt parempiosaiset (töissä olevat) kauhean armottomiksi heittäytykö. Todella moni on oikeasti osatyökykyinen tai työkyvytön. Omaa rahaa tai kykyä ei ole, eikä kukaan halua osatyökykyisiä töihin, ainakaan jos ei ole valmiiksi jotain erityisosaamista juuri spesifisti. Olisin toivonut, että hallitus olisi alkanut miettiä tätäkin. Hyvinkin moni haluaisi tehdä työtä myös osatyökykyisenä. 

En hyväksy ajattelutapaa, jossa työssä käyviä pidetään jotenkin parempiosaisina. 

Älä hyväksy. Heidän osansa siitä huolimatta  parempi kuin työttömän, joka saa peruspäivärahan. Heidän osansa on parempi kuin työkyvyttömän, joka saa peruspäivärahan tai takuueläkkeen. Töissä käyvät ovat aina parempiosaisia, heillä on asiat paremmin. Parempiosainen ei tarkoita, että  olisi ihmisenä parempi.

Vierailija
59/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen hallitus on terroristeihin verrattava porukka. Niillä ei ole halua neuvotella. Onneksi suomalaiset on rauhallista kansaa. Jossain eteläamerikan valtiossa nuo olisi päättömänä kadun varressa.

On sinulla hurjat puheet. Eli ay-väki on ihan sitä samanlaista sakkia kun moinen tulee edes mieleen. Ethän sinä nyt voi uhkailla toisten henkeä noin!

Vierailija
60/65 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin teki Erkki Liikaset 90-luvulla, lähti maasta karkuun ennenkuin nosti veroja, tyypillinen sdp vasuri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi