Te jotka ette välitä kummastakaan pressaehdokkaasta, äänestättekö silti?
Huonot puolet on 50-50. Rehn olisi ollut minun ehdokkaani, ylivoimaisesti, vaikka muuten en keskustapuolueesta perusta.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Äänestin ekalla kierroksella Halla-ahoa. Hänkään ei ollut minulle täydellinen. Ajattelen, että olisi ollut Suomelle mainehaitta, jos hänestä olisi tullut presidentti. Nyt näiden kahden väliltä on vaikea valita. Molemmat ovat minulle liian liberaaleja, kumpikin vähän omalla tavallaan. Olen nyt kallistumassa Haaviston puolelle. En usko, että Stubb tosissaan edes haluaa Suomen presidentiksi, ja hän vaikuttaa epävakaalta ja johdatettavissa olevalta.
Minustakin tuntuu siltä, että Stubb ei edes tosissaan halua presidentiksi. Vaikuttaa ailahtelevalta. Pekka taas haluaa presidentiksi ja vaikuttaa diplomaattisemmalta kuin showmies Alex.
Vein äsken passin takaisin laatikkoon, sillä en tiedä kummalle ääneni antaisin ja lopulta minulla on aika sama kumpi lopulta on presidentti. Rehn sai ääneni ensimmäisellä kierroksella.
Nyt ehdokkaista on pitkä lista hyviä mutta myös huonoja puolia. Kristallipallo tai jumallinen ilmestys olisi paikallaan kertomaan kumman kannalla kannattaisi olla, mutta sellaista meille ei suoda. Itse olemme äänestäneet maamme jo suohon, joten ihan sama. Eikä ole yksin presidentin "vika" mihin suuntaan koko maailma on nyt menossa. Toivon vain johtoon henkilöä, joka kestää paineen alla ja osaa edes vähän suodattaa sanojaan ja silti olla suora ja jämäkkä.
Just just
Jos ei tiedä, äänestää vähemmän huonoa
Jos ei voi sitäkään äänestää, äänestää tyhjää, se on kannan otto
Vain "nukkuvien puolue" jättää äänestämättä
Stubbin kirjan mukaan pääministeriys oli paskaduuni johon hän joutui jäämään Suomeen, vaikka olisi halunnut Eu-komissaariksi. Mitenhän presidenttiys, onko sekin paskaduuni?
Pitkään aioin jättää tyhjän lapun kun en kumpaakaan haluaisi!
Tänään kävin äänestämässä ja Stubbia koska Haavistoa en missään tapauksessa halua pressaksi.
Onneksi meillä ei presidentti ole yksinvaltias joten jospa Stubb ei suurta vahinkoa saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Haavistolle lähtee ääneni. On hän sentään parempi kuin epärehellisen oloinen egoisti. Pelottaa mitä Stubb voisi saada aikaan pokkuroivalla tyylillään. Sodankin uhka on todellinen, vaikka siitä ei juuri kukaan halua puhua.
Mistähän johtuu että kuitenkin niin moni valitsee ennemmin vaikka sodan uhan kuin Haaviston..
Rutto ja kolera. Kaikkein varminta omalletunnolle olisi jättää väliin. Niin moni on sanonutkin tekevänsä.
Ajatteli äänestää Halosta, on sillä vielä syvällä minun perseessä.
Toveri V-a-a-d-i-m-i-r
Vierailija kirjoitti:
Vein äsken passin takaisin laatikkoon, sillä en tiedä kummalle ääneni antaisin ja lopulta minulla on aika sama kumpi lopulta on presidentti. Rehn sai ääneni ensimmäisellä kierroksella.
Nyt ehdokkaista on pitkä lista hyviä mutta myös huonoja puolia. Kristallipallo tai jumallinen ilmestys olisi paikallaan kertomaan kumman kannalla kannattaisi olla, mutta sellaista meille ei suoda. Itse olemme äänestäneet maamme jo suohon, joten ihan sama. Eikä ole yksin presidentin "vika" mihin suuntaan koko maailma on nyt menossa. Toivon vain johtoon henkilöä, joka kestää paineen alla ja osaa edes vähän suodattaa sanojaan ja silti olla suora ja jämäkkä.
Haavisto siis. Itse äänestin myös Rehniä.
Äänestän Stubbia vaikka hän ei suuri suosikkini olekaan. Äänestin samalla ajatuksella aikoinaan Niinistöäkin ja hänestä tuli ihan hyvä pressa. Stubbin kanssa voi käydä samoin.
Kyllä.
Taktikoin, äänestän Haavistoa ja vihervasemmistoa VASTAAN!
Vierailija kirjoitti:
Stubbin kirjan mukaan pääministeriys oli paskaduuni johon hän joutui jäämään Suomeen, vaikka olisi halunnut Eu-komissaariksi. Mitenhän presidenttiys, onko sekin paskaduuni?
Tää jätkä keräilee vaan sulkia hattuun, joista voi sitten jauhaa suu vaahdossa myöhemmin, presidenttiys ei Stubille ole mikää sydämen asia. Pakko äänestää Haavisto, vaikka Rehnin pressaksi halusin.
Homovastainen ääni, arvaatte kyllä kenelle.
Äänestäkää sitä vähemmän huonoa. Ei presidentillä ole mitään todellista valtaa, vaan on enemmänkin keulakuva. Miettikää nyt oikeasti haluatteko keulakuvaksi homon?
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Stubbia vaikka hän ei suuri suosikkini olekaan. Äänestin samalla ajatuksella aikoinaan Niinistöäkin ja hänestä tuli ihan hyvä pressa. Stubbin kanssa voi käydä samoin.
Edes Niinistö ei pidä Stubista...
Kumpikaan ei ole mieleeni, mutta Haavisto on näistä kahdesta Suomen turvallisuudelle parempi vaihtoehto. Stubb ei halua olla Suomen presidentti vaan Nato-presidentti, eikä häntä kiinnosta Suomi tai suomalaiset yhtään.
Stubbi ei arvosta Suomea edes sen vertaa, että opettaisi suomen kieltä lapsilleen. Hän tekisi Suomesta pikkujenkkilän. Siksi Haavisto, vaikka ei innosta hyppien.
Nyt oikeastaan ensimmäisen kerran toivoo, että jotain todella järisyttävää tapahtuisi, eikä kumpikaan voisi osallistua. Tässä on todellakin valittavina, jos valita aikoo, ns. ruton ja koleran välillä.
Äänestän. Molemmissa on huonoa, Stubbissa enemmän, joten pakko antaa ääni Haavistolle.