Te jotka ette välitä kummastakaan pressaehdokkaasta, äänestättekö silti?
Huonot puolet on 50-50. Rehn olisi ollut minun ehdokkaani, ylivoimaisesti, vaikka muuten en keskustapuolueesta perusta.
Kommentit (214)
Äänestin 1. kierroksella Rehniä. Nyt en ajattele kumpaakaan mitenkään loistavana presidenttinä, ja ajattelin jo jättää äänestämättä. Sitten katsoin muutamana iltana noita vaaliohjelmia ja äänestin Stubbia, koska en ainakaan Haavistoa pressaksi halua.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut jättää tyhjän lipun kannanottona mutta ehkä kuitenkin Stubbia äänestän ettei vaan Pekka voittaisi.
Olin pettynyt Rehnin tappiosta.
Olin pettynyt minäkin. Mutta kannattaa äänestää Stubia ,
joka on varmasti presidenttinä parempi, kuin Haavisto.
Äänestin, vaikken olisi halunnut.
Velvollisuus vissiin painoi.
Kaikilta jotka puhuu 'taktisesta äänestämisestä' kahden ehdokkaan vaaleissa pitäisi ottaa äänioikeus pois - ovat selvästi liian typeriä että heillä olisi mitään edellytystä tehdä järkevää valintaa.
RKP:n ehdokasta en äänestä, olenhan suomenkielinen, eli Haavistolle nasahtaa ääni.
Pahasti näyttää siltä että joudun ehkä äänestämään tyhjää. Joka päivä mieli muuttuu, eilen olin Stubbin kannalla, tänään Haavisto tuntuu oikeammalta. Panttaan ääneni vaalipäivään asti ja sitten teen päätöksen.
Tein jopa yhden vaalikoneen, joita en yleensä harrasta; Stubb 52%, Haavisto 50% oli tulos. Eli ei siitäkään isommin apua ollut.
Tänään katsoin Sanna Ukkolan youtube videon, jossa Ben Zyskowicz ja Ville Niinistö kehuivat omiaan. Ei sekään hirveästi auttanut vaikka antoikin lisää näkökulmia nimenomaan Haaviston eduksi.
Rehn olisin minäkin toivonut tälle kierrokselle. Näistä kahdesta valinta osuu Stubbiin, syystä että Haavisto on mielestäni jo liian vanha 66. On vanhemman oloinen kuin nykyinen Niinistö. Kumara olemus ja luomet lurpsattaa, ettei oikein saa silmistä selvää. En ole lainkaan varma, että Haaviston reaktiokyky nykyisessä maailmantilanteessa on riittävä. Entiset vanhat sabluunat ja konstit eivät toimi. Ei ole kuin yksi ääni antaa.
En ole persu, mutta Halla-ahoa äänestin ensimmäisellä kierroksella ja ajatus oli tehdä näin myös toisella kierroksella. Varasuunnitelmani oli äänestää toisella kierroksella vähemmän vihervasemmistolaista ehdokasta, mikäli Halla-aho ei toiselle kierrokselle yltäisi. No nyt ei yllä ja näinpä noudatan varasuunnitelmaani, eli lähinnä Haaviston vihervasemmalle kallellaaon olevat woke-pride-porukat arveluttavat siinä määrin, että ääneni menee Stubbille, jota en sinänsä kovin korkealle arvosta nykyisellään. Stubb on kuitenkin kehityskelpoinen ja kouluttautunut, eli mahdollisuudet että saamme hänestä hyvän presidentin on kuitenkin olemassa. M57
Minä äänestin ekalla Rehniä ja nyt Haavisto, sillä Haavistossa on samaa Rehnimäistä ajattelua ja rauhallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
RKP:n ehdokasta en äänestä, olenhan suomenkielinen, eli Haavistolle nasahtaa ääni.
Suuresti ihmettelen persuja jotka suomenruotsalaista äänestää. Ei ole viitsinyt lapsilleenkaan suomea puhua.
Orpon valitsema ja Orpon porukkahan hallituksen persut sai kääntymään äänestäjiään vastaan.
En taida äänestää, koska en tiedä kumpi olisi vähemmän huonompi vaihtoehto
Puolisoni äänesti Haavistoa koska oli toinen vähempi paha valittava.
Jos vaikka sitä Stubbia äänestäisi.
Sehän tämän vaalin voittaa kuitenkin.
En aio äänestää. Kumpaakaan en olisi halunnut presidentiksi. Ja äänestin ensimmäisellä kierroksella, joten minulla on oikeus ilmaista tyytymättömyyteni.
Jätän äänestämättä. Minun arvomaailmaani eivät kuulu suomenruotsalaiset koulukiusaajat tai kouluttamattomat vihreät. Pakko vain yrittää sietää jompaa kumpaa seuraavat kuusi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakaan en presidentiksi haluaisi, mutta Stubbille ääni.
Miksi sitten äänestät häntä?
Toinen heistä valitaan joka tapauksessa. Pitää äänestää sitä, jota vastustaa vähemmän.
En todellakaan äänestä kumpaakaan ja on erikoista seurata kuinka joku voi olla niin spesiaaliksi syntynyt että on näitä fanittanut samalla tavalla kuin suurilla rikollisilla yleensäkin on paljon faneja.
Voisin haukkua molemmat pohjaan mutta sanon kuitenkin sen että Stubb on Suomen kohtalolle vieläkin tuhoisampi ja vaarallisempi kuin Haavisto ja se on todella paljon sanottu. Ei voi kuitenkaan elää sen huonon omatunnon kanssa jos edes näennäisesti "antaa luottamuksen" kummallekaan.
Oli tulos mikä tahansa, todella suuri osa suomalaisista palkitsee narsisti valehtelijoita ja poliittisia urakeinottelijoita suurimmalla vallalla. Ei sinänsä uutta taivaan alla.
Vierailija kirjoitti:
Liikun piireissä, joissa vihreää wokea ei arvosteta. Ääneni menee Stubbille!
Liikut piireissä. Eli annat joidenkin piirien päättää oman äänestyksesi. Ohhoh.
No, hän on sitten itärajalla napsimassa selfieitä Venäjältä tulevien kanssa.