Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mennäkö "isän" hautajaisiin vai ei?

Vierailija
01.02.2024 |

En suoraan sanoen ole koskaan pitänyt kyseistä henkilöä isänä tekojensa ja käytöksensä vuoksi, joten en haluaisi mennä. Toisaalta, sosiaalinen paine osallistua on aika kova, koska tämän "isän" eräät sukulaiset ja tuttavat pitää jännä ihan loistotyyppinä eivätkä varmasti osaa kuvitellakaan millaista kotona oli silloin aikoinaan. Äidille on ihan ok tein miten tahansa. Veli taas on menossa koska on nuorempi eikä tiedä kaikkea.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasta on sinulle pidemmän päälle enemmän harmia: 

1. Kestät muutaman tunnin hautajaiset yhtenä päivänä elämässäsi vai

2. Joudut kuuntelemaan mahdollisesti vielä monen vuodenkin päästä sukulaistesi paheksuntaa siitä, että et osallistunut hautajaisiin.

Vierailija
2/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. Joudut kuuntelemaan mahdollisesti vielä monen vuodenkin päästä sukulaistesi paheksuntaa siitä, että et osallistunut hautajaisiin.

Sepä se kun en osaa sanoa. Molemmissa on plussat ja miinukset ja niitä on aika samanverran.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miettisin sitä kautta että kumman valinnan kanssa sun on ap helpompi elää: a)menet vastentahtoisesti hautajaisiin muiden odotusten mukaisesti. b) et mene ja nämä isääsi ihannoivat muut omaiset paheksuvat/katkaisevat välit sinuun tms.

Tuossa voi tosin käydä miten vain, välttämättä kukaan ei katkaise välejä vaikket ap menisikään hautajaisiin tai jos menet kukaan ei reagoi siihenkään mitenkän erityisen erikoisesti. Vaikea tilanne, toiv. löydät itsellesi toimivan ratkaisun. 

Vierailija
4/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mukavampi mennä perukirjoitukseen ja nostaa perinnöt kun on muodollisesti käyttäytynyt hyvin?

Vierailija
5/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten menet asenteella sulkemaan sen ihmisen lopullisesti elämästäsi. Eikä sitä tarvitse kertoa muille vieraille.

Jos kesken kaiken tulee olo ettei pysty, poistut hiljaa tahdikkaasti takavasemmalle.

Vierailija
6/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet hautajaisiin (huom. jos) niin ota mukaan joku luotettava henkilö, puoliso tai ystävä. On ainakin tukea sulle. 

Vierailija
7/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tuntuu että nämä jotkut ihmiset on paheksuneet jo kauan kaikkea, kun eivät ole tienneet totuutta. Joten en siitä jaksa kauheasti enää välittää.

Ap

Vierailija
8/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mukavampi mennä perukirjoitukseen ja nostaa perinnöt kun on muodollisesti käyttäytynyt hyvin?

No perintöä ei tässä tapauksessa ole. Velkaa vain.

Ap

Vierailija
9/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten menet asenteella sulkemaan sen ihmisen lopullisesti elämästäsi. Eikä sitä tarvitse kertoa muille vieraille.

Jos kesken kaiken tulee olo ettei pysty, poistut hiljaa tahdikkaasti takavasemmalle.

Tämä on toisaalta aika hyvä idea. Eihän minun tarvitse siellä ajatuksiani ääneen sanoa.

Ap

Vierailija
10/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin myös mahdollisuutena srn, että jossain vaiheessa katuisin jostain syystä sitä jos en menisi.

Vierailija
11/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Ei kiinnosta eikä liikuta kenenkään paheksunta.

Vierailija
12/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele se ikään kuin päätöksenä asialle. Menisin ja sitten se ovi on kiinni.

Vierailija
13/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele antamaan anteeksi.

Vierailija
14/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä eikä asialla ole merkitystä sinulle tärkeille ihmisille niin älä mene. Voipi olla että äiti kuitenkin tarvitsisi tukea siellä, vaikka onkin sanonut että saat itse tehdä päätöksen.

Vierailija
15/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän manipuloiva vastaus minusta. 

Vierailija
16/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse osallistunut läheisen sukulaisen hautajaisiin. Ilmoitin, että minulla on covid. Perukirjoitukseen kyllä osallistuin. Kyseinen sukulainen ei ollut minulle kovinkaan mukava ja muistot hänestä ovat huonot.

Vierailija
17/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan "mennä" sinne.

Vierailija
18/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se kun en osaa sanoa. Molemmissa on plussat ja miinukset ja niitä on aika samanverran.

Ap

Jos kummassakin on yhtä paljon plussia ja miinuksia, on ihan sama kumman teet. Mitä sitä turhaa pähkäilemään.

Vierailija
19/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse osallistunut läheisen sukulaisen hautajaisiin. Ilmoitin, että minulla on covid. Perukirjoitukseen kyllä osallistuin. Kyseinen sukulainen ei ollut minulle kovinkaan mukava ja muistot hänestä ovat huonot.

Minä taas osallistuin hautajaisiin mutta en perunkirjoitukseen.

Vierailija
20/82 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele antamaan anteeksi.

En ole ap mutta kaikkea ei vaan voi antaa anteeksi. Itselläni on joskus tulevaisuudessa, aikanaan, vähän samanlainen dilemma kuin ap:lla. Tuskin menen hautajaisiin. En halua olla enää missään tekemisissä minkäänlaisen manipuloinnin tai paheksunnan kanssa. Elän omaa hyvää elämääni kaukana tuosta kaikesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi