Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijari Osta & Myy palstalla

Vierailija
11.01.2007 |

Sovimme kaupoista ja maksoin hänelle marraskuun lopulla. Hän ei lähettänyt sovitusta huolimatta minulle tuotetta moneen viikkoon ja lopulta sovimme että hän palauttaa rahat. Olen odottanut rahoja nyt 3 viikkoa. Ei vastaa enää meileihin.

Summa on aika pieni (alle 20¿). Oletteko ilmoittaneet tämän tyylisista asioista poliisille? Oletteko tehneet ilmoituksen netissä vai menneet paikan päälle? En haluaisi vaivata poliisia turhaan mutta haluaisin saada tämän henkilön ainakin ymmärtämään toimivansa rikollisesti. Minulla on hänen nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa sekä meiliosoite.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin ilmoita Vauva-lehden nettipalstan ylläpitoon tyypistä.

Vierailija
2/5 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä " huijareita" valitettavasti tulee aina välillä vastaan. luulis uhkailulla olevan joku vaikutus. tokkopa kukaan haluaa noi pienestä rahasta itsestään tehtävän rikosilmoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin äsken henkilön nimen ja tapaukseni myös tämän keskustelupalstan ylläpidolle ensimmäisen vastaajan neuvosta.

Vierailija
4/5 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä vaivaa, kun kyseessä on alle 20 euroa. Mutta sama myyjä voi tehdä saman huijaksen kymmenille tai sadoille pahaa aavistamattomille uhreille. Ja se on jo paljon rahaa. Tuskin olet hänen ainut uhrinsa.

Ilmoita myös vauvalehden ylläpidolle.

Vierailija
5/5 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huusin taannoin huutonetistä lasten videon. Muutama viikko meni maksusta, eikä mitään kuulunut. Laiton sähköpostia ja vastattiin, että olen lähettänyt videon.

Eipä vaan meillä mitään näkynyt. Sitten soitin myyjälle, joka oli todella röyhkeä ja kammottava puhelimessa. Sanoin myyjälle sitten, että olen jo ottanut yhteyttä rikospoliisiin (kuten olinkin, sillä soitin kyttikselle ja kysyin, että täyttääkö tämä petoksen merkit).

No, kummasti sitten soittoani seuraavana päivänä sain videon postista. Ja postileima oli se sama päivä, jolloin olin myyjälle soittanut.

Just oli lehdessä, että pienimmätkin huijausjutut kannattaa ilmoittaa poliisille. Ajattele, jos tää myyjä on vaikka 100 ihmiseltä huijannut 20e. Siitä tulee jo 2000 e. Ja jos sama jatkuu vaikka vuodesta toiseen. Tilinumeron perusteella saadaan aika näppärästi huijari kiikkiin.