Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on uhkailtu rikossyytteellä. Olen nykyään vainoharhainen kuunnellaanko puhelintani tämän vuoksi. Neuvoa tilanteeseen.

Vierailija
01.02.2024 |

Tilanne on se, että minua uhkaillaan aivan absurdeilla vakavilla syytteillä exän taholta. En ole näitä asioita tehnyt millä on on minua uhannut. Kuitenkaan en hänestä ihmettelisi vaikka vastaavaa jaskaa suoltaisi enkä sinänsä ole huolissani, sillä tiedän etten ole tehnyt sellaisia asioita. 

Kuitenkin tuo on jäänyt mielen perukoille kummittelemaan. Mietin kun jollekin soitan ja heitän jotain läppääkin, niin joudun varomaan sanomisiani jos minua kuunnellaan. Aika vainoharhaista mutta todella asia on niin. 

Kukaan viranomainen ei ole ottanut minuun yhteyttä syytöksistä, joten asia saattoi olla vain rietasta pelleilyä kustannuksellani ja reaktion sytyttämistä. 

Sitten mietin, että eikö tuollainenkin ole rikos, että "kiusataan" ja uhitellaan asioilla, jotka eivät pidä paikkaansa ja saadaan näin ihminen ahdistumaan? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö telekuunteluun tarvitse poliisikin käräjäoikeuden tms. luvan. Kuuntelu ei siis ole mitään halpaa, helppoa ja vaivatonta, ja käsitykseni mukaan ei poliisi sitä suorita kuin silloin, kun epäilee jotakuta vakavasta rikoksesta. Nykyään vieiä kun ollaan todella tarkkoja kaikkien yksityisyydensuojan ja gdpr-asioiden kanssa, niin ei noita kuunteluita tosiaan ihan jokaisesta riitaisasta exän ilmoituksesta tehdä :D

Vaikuttaa siltä, että kiukkuinen exäsi on heittänyt sinulle jotain ihan höpönpöpönjuttua ja sinä ottanut sen nyt vähän turhan tosissasi.

Televalvonta on mahdollista, kun jotakuta on syytä epäillä rikoksesta, josta säädetty ankarin rangaistus on vähintään neljä vuotta vankeutta sekä eräistä muista rikoksista, kuten esimerkiksi huumausainerikos, lapsen houkuttelemisesta seksuaalisiin tarkoituksiin ja törkeän ryöstön valmistelu.

https://www.minilex.fi/a/telekuuntelu-televalvonta-ja-tekninen-tarkkailu

Vierailija
22/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö telekuunteluun tarvitse poliisikin käräjäoikeuden tms. luvan. Kuuntelu ei siis ole mitään halpaa, helppoa ja vaivatonta, ja käsitykseni mukaan ei poliisi sitä suorita kuin silloin, kun epäilee jotakuta vakavasta rikoksesta. Nykyään vieiä kun ollaan todella tarkkoja kaikkien yksityisyydensuojan ja gdpr-asioiden kanssa, niin ei noita kuunteluita tosiaan ihan jokaisesta riitaisasta exän ilmoituksesta tehdä :D

Vaikuttaa siltä, että kiukkuinen exäsi on heittänyt sinulle jotain ihan höpönpöpönjuttua ja sinä ottanut sen nyt vähän turhan tosissasi.

Televalvonta on mahdollista, kun jotakuta on syytä epäillä rikoksesta, josta säädetty ankarin rangaistus on vähintään neljä vuotta vankeutta sekä eräistä muista rikoksista, kuten esimerkiksi huumausainerikos, lapsen houkuttelemisesta seksuaalisiin tarkoituksiin ja törkeän ryöstön valmistelu.

No onneksi ei mitään tuollaista todellakaan.

Tiedän, että pelkoni on ylimitoitettuja, en ole koskaan joutunut syytteeseen mistään, niin siksi ahdistaa kun en tiedä mitä tuleman pitää. Hän vain ilmoitti joitain syytöksiä, joita olisin tehnyt mutta tosiasiassa en ole. Ahdistaa vaan kun en tiedä mihin valmistautua ja mitä tehdä. Samalla tekisi mieli itse nostaa syytteet monestakin asiasta menneisyydessä. 

Odotan tässä vain ja mietin onko puheet totta vai ei. Ja että oliko tämä vain taas yksi tapa kiusata. 

-ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia tilanteeseesi. Olen kokenut saman. Jouduin katkaisemaan välit ihmiseen, joka osoittautui todella epävakaaksi ja patologiseksi valehtelijaksi. Hän yritti manipuloida minua takaisin elämäänsä, keksi syöpädiagnooseja ja muita älyttömyyksiä, lähetti rahaa jotta palaisin. Kun pidin pintani, hän ryhtyi syyttelemään minua järkyttävistä rikoksista, joita en todellakaan ollut tehnyt. Uhkaili myös rikosilmoituksella jne. Lopulta tilanne meni siihen, että hänet määrättiin lähestymiskieltoon. 

Tuo uhkailu on keino aiheuttaa sinussa pelkoa ja ahdistusta. Poliisi ei kuitenkaan kuuntele tai seuraa sinua, siitä voit olla varma! Jos tämä henkilö tekisi sinusta rikosilmoituksen, poliisi olisi sinuun pian yhteydessä, mikäli katsoisi että olisi aiheellista tutkia asiaa. Sinulla on myös todisteet puolellasi, joten varmasti voit olla sen suhteen rauhassa. Tiedän että epätietoisuus ahdistaa. Koita saada vertaistukea tai ihan oikeaa keskusteluapua, jos asia painaa mieltäsi merkittävästi. 

Toivon että kiusaaja jättää sinut pian rauhaan.

Vierailija
24/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon voimia tilanteeseesi. Olen kokenut saman. Jouduin katkaisemaan välit ihmiseen, joka osoittautui todella epävakaaksi ja patologiseksi valehtelijaksi. Hän yritti manipuloida minua takaisin elämäänsä, keksi syöpädiagnooseja ja muita älyttömyyksiä, lähetti rahaa jotta palaisin. Kun pidin pintani, hän ryhtyi syyttelemään minua järkyttävistä rikoksista, joita en todellakaan ollut tehnyt. Uhkaili myös rikosilmoituksella jne. Lopulta tilanne meni siihen, että hänet määrättiin lähestymiskieltoon. 

Tuo uhkailu on keino aiheuttaa sinussa pelkoa ja ahdistusta. Poliisi ei kuitenkaan kuuntele tai seuraa sinua, siitä voit olla varma! Jos tämä henkilö tekisi sinusta rikosilmoituksen, poliisi olisi sinuun pian yhteydessä, mikäli katsoisi että olisi aiheellista tutkia asiaa. Sinulla on myös todisteet puolellasi, joten varmasti voit olla sen suhteen rauhassa. Tiedän että epätietoisuus ahdistaa. Koita saada vertaistukea tai ihan oikeaa keskuste

Kiitos.

En tosiaan tiedä mikä tämän jutun todellinen laita on. Jos kuitenkin uhittelu jatkuu, niin joudun itsekin pyytämään lähestymiskieltoa. Olen kyllä estänyt asianomaiset niin, ettei minuun voida olla lainkaan kontaktissa. 

Tästä uhkailusta on aikaa nyt 2 kuukautta. Kai siihen mennessä olisin jo saanut tietoa, että onko minua vastaan nostettu jotain? 

Tämä on vain niin ikävää. Siinä mielessä ettei pääse kunnolla edes elämässään eteenpäin kun menneisyyden haamut kummittelee ja haluavat edelleen satuttaa. Oli väkivaltainen ja olisi pitänyt itse aikanaan nostaa syytteet (nostinkin mutta sovitin) mutta en ollut oma itseni enkä osannut reagoida oikein. 

-ap

Vierailija
25/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaat itsekin olevasi vainoharhainen, ehkä sinun kannattaisi etsiä itsellesi keskusteluapua ihan oikeilta ammattilaisilta. 

Vierailija
26/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että huoleni ovat ylimitoitettuja. En vain ole aikaisemmin ollut vastaavassa tilanteessa. Siksi olen ollut ahdistunut. En ole koskaan joutunut syytetyksi tai edes uhkailua siitä. En siis tiedä miten nämä asiat toimivat. Varmaan vielä joskus nauran tälle omalle huolelleni mutta on niin ahdistavaa olla tilanteessa josta ei itse tiedä mitään ja samalla tietää miten absurdia se on. 

-ap

Vierailija
27/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole tehnyt mitään niin ei ole syytä pelätä.

Jokainen on tehnyt jotain. Eikä yksikään tuomioistuin ole erehtymätön. 

Vierailija
28/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo uhkailu on keino aiheuttaa sinussa pelkoa ja ahdistusta. Poliisi ei kuitenkaan kuuntele tai seuraa sinua, siitä voit olla varma! Jos tämä henkilö tekisi sinusta rikosilmoituksen, poliisi olisi sinuun pian yhteydessä, mikäli katsoisi että olisi aiheellista tutkia asiaa. Sinulla on myös todisteet puolellasi, joten varmasti voit olla sen suhteen rauhassa. Tiedän että epätietoisuus ahdistaa. Koita saada vertaistukea tai ihan oikeaa keskuste

Niin ja olen pahoillani mitä olet joutunut kokemaan. Ei näitä ihmisiä voi ymmärtää, jotka haluavat vain lyödä ja vielä yleensä jo maassa ollutta. 

Kaikkea hyvää sinulle ja kiitos viestistäsi. -ap

Vierailija
29/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän uhkaukset talteen, ja poliisille. Tuohan on vainoamista, sekä perättömien juttujen levittelyä. Jotka ovat rikoksia.

Vierailija
30/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ap nukkumaan

Sulla ei ole mitään hätää

Vierailija
31/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda prepaid liittymä.

Niin tein kun mielisairas narsisti omaiseni teki identiteetti Varkauden ja puhelimeni alkoi käyttäytyä oudosti.

Vierailija
32/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aloitetaan vaikka kerran korjaamalla yksi väärä kommentti "olisi itsekin pitänyt nostaa syytteet..." Syyttäjä tekee syyteharkinnan poliisin esitutkinnan jälkeen ja nostaa syytteen, ei yksityishenkilöt. Yksityishenkilö voi nostaa syytteen  jos hänellä on rangaistusvaatimus ja syyttäjä on tehnyt syyttämättä jättämispäätöksen.

Mutta asiaan.  Jos tiedät, ettet ole tehnyt mitään väärää, anna uhkailla.  Siinä vaiheessa, kun uhkauksia poliisista ja käräjistä esitetään,  totea että joo, sopii, annetaan viranomaisten selvittää asiaa, kuka on tehnyt ja mitä.

Ehdottaisin sinulle yhteydeottoa Rikosuhripäivystykseen. Vaikutat tarvitsevan apua asian käsittelyyn ja se on hyvä auttava taho lähteä liikkeelle. 

Vierailija
33/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo sen tason kiusaamista, että en epäilisi ottaa yhteyttä viranomaisiin. 

Vierailija
34/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kestää, että syytetty saa tietää ilmoituksesta?

Vierailija
35/42 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytettyä ennen esitutkintaa. Eikä esitutkintaa ilman tutkintapyyntöä eli rikosilmoitusta.  Poliisi tekee ennen esitutkintaa esiselvityksen,  onko asiassa syytä epäillä rikosta. Jos rikoksen tunnusmerkistö täyttyy ja asia on sen laatuinen,  että esitutkinta aloitetaan kestää tutkinta poliisilaitoksesta riippuen nyky reursseilla puolesta vuodesta jopa vuoteen.  

Vierailija
36/42 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda prepaid liittymä.

Niin tein kun mielisairas narsisti omaiseni teki identiteetti Varkauden ja puhelimeni alkoi käyttäytyä oudosti.

Kerro tarkemmin. Tarkoitatko että puhelintasi salakuunneltiin? eihän niin voi tehdä kuin poliisi. Miten puhelin käyttäytyi?

Vierailija
37/42 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko exäsi narsisti?

Mitä väliä??

Vierailija
38/42 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän uhkaukset talteen, ja poliisille. Tuohan on vainoamista, sekä perättömien juttujen levittelyä. Jotka ovat rikoksia.

AP:n jutut kanssa koska nämä hänen jutut täyttävät rikoksen merkistöt myös. Molempien paranoidiwn päätvadille!

Vierailija
39/42 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole tehnyt mitään niin ei ole syytä pelätä.

Ei olekaan mutta silti sitä miettii, että jos hän keksii jotain jota vastaan voi minua nousta. 

Minulla on kyllä lääkärinlausunnot väkivallasta jne mutta hän on hyvä selittämään asiat itselleen eduksi. Toisaalta hän tietää miten paljon minulla on mustaa valkoisella, joten ei ehkä kuitenkaan rupea mihinkään. Jos rupeaa, niin en pelkää mutta kaikista ahdistavinta on tämä epävarmuus mihin täytyy valmistautua. Jos edes täytyy. -ap

Mitä sinä siis oikeasti pelkäät? Exääsi? Vai poliisia?

Oletko tehnyt jotain laitonta miksi pitäisi poliisia pelätä? Tiedätkö, että vaikka exäsi sinusta jotain ilmoittelisi poliisille, niin se kynnys alkaa jahtaamaan jotain tavallista kansalaista on erittäin korkealla. Ei heillä ole resursseja sellaiseen. Ja siis mikä se asia on mitä exäsi mukaan olet tehnyt josta poliisi alkaisi kiinnostumaan?

Exäsi on nyt pelotellut sinua ja onnistunut siinä. Nyt istahda ja pohdi asiaa realistisesti. Ex 'vain' pelottelee. En vähättele tuota pelottelua, se on hirveää, mutta toi poliisijuttu nyt on pelkkää satuilua. Vaihda numerosi ja vaikka muuta eri asuntoon ja osoitetiedot salaisiksi.

Vierailija
40/42 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Televalvonta on mahdollista, kun jotakuta on syytä epäillä rikoksesta, josta säädetty ankarin rangaistus on vähintään neljä vuotta vankeutta sekä eräistä muista rikoksista, kuten esimerkiksi huumausainerikos, lapsen houkuttelemisesta seksuaalisiin tarkoit

No mutta jos sinä itse tiedät, että et ole niitä tehnyt mistä hän sinua syyttää, niin ole levollisin mielin. Hän on nyt saanut sinut pelkäämään ihan kohtuuttomasti. Vaihda numero, älä ole yhteydessä tuohon exään. Milloin erositte? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän